۱۳۹۸ بهمن ۱۳, یکشنبه

حمله وحوش مقتدی صدر از مزدوران رژیم ایران به‌مطعم الترکی(جبل احد) و اشغال آنجا و پایین کشیدن پرچم عراق و تصاویر شهیدان قیام عراق

حمله وحوش مقتدی صدر از مزدوران رژیم ایران به‌مطعم الترکی(جبل احد) و اشغال آنجا و پایین کشیدن پرچم عراق و تصاویر شهیدان قیام عراق
 حمله و حوش مقتدی صدر به‌مطعم الترکی و پایین کشیدن شهیدان قیام عراق

روز گذشته قیام‌کنندگان در بغداد و شهرهای جنوبی عراق با تظاهرات گسترده، مخالفت خود را با انتصاب علاوی ابراز کردند و گفتند او وزیر سابق ارتباطات نوری مالکی بوده است.
 در کربلا دانشجویان تظاهرات کردند و از خواسته‌های قیام‌کنندگان حمایت کردند.
سفارت آمریکا در بغداد اعلام کرد: افراد مشکوکی که توسط رژیم ایران پشتیبانی می‌شوند عامل حمله به‌ تظاهر کنندگان عراقی هستند.
سفارت آمریکا در عراق خواستار تحقیقات مستقل و حسابرسی کامل از مرتکبین جنایات علیه تظاهر کنندگان شد.
مردم و جوانان معترض در شهرها و از جمله در بغداد به‌خیابان‌ها آمدند و با معرفی محمد توفیق علاوی با سر دادن شعارها و مسدود کردن مسیرهای اصلی و پلها مخالفت کردند.
تظاهرات‌کنندگان در شهرهای ناصریه و بغداد علیه مقتدی صدر شعار می‌دادند: مقتدی صدر چی می‌خواهی، مردم ترا نمی‌خواهند. و همین شعار را علیه توفیق علاوی دادند.
روز گذشته معترضانی که برای اعلام مخالفت خود با انتخاب توفیق علاوی در میدان التحریر بغداد تجمع کرده بودند، مورد حمله هواداران مقتدی صدر قرار گرفته و تعدادی از آنها زخمی شدند.
کمیته برگزاری تظاهرات اکتبر عراق اعلام کرد: در حال حاضر هر گونه بیانیه‌یی که از مطعم ترکی صادر می‌شود، غیررسمی است، بیانیه رسمی فقط از میدان حبوبی (در ناصریه) صادر می‌شود چرا که میدان تحریر به‌دلیل وجود شبه‌نظامیان مقتدی صدر تحت کنترل کامل انقلابیون نیست....
کمیته انقلاب اکتبر از تمامی دانشجویان عراق خواست که روز یکشنبه ۱۳بهمن به‌تظاهرات و اعتصاب خودشان در ابعاد گسترده‌یی در اعتراض به‌ معرفی محمد توفیق علاوی برای منصب نخست‌وزیری ادامه دهند.
روز گذشته یک بمب صوتی در میدان «الطیران» که به‌میدان التحریر در بغداد نزدیک است، منفجر شد و به‌زخمی شدن دو نفر منجر شد.
اسعد الناصری یکی از مسئولان جریان مقتدی صدر که اخیراً از آنها جدا شده و در میدان حبوبی ناصریه همراه تظاهرات کنندگان مستقر است در مورد محمد توفیق علاوی در فیس‌بوک خود نوشت:
«میدانهای اعتراض و تحصن، پیشاپیش نظر خودشان را در مورد محمد توفیق علاوی داده و از آن عبور کرده‌اند، آنان اعلام نمودند: هر فردی که از سوی احزاب حاکم برای منصب نخست وزیر کاندید شود، مردود است. اما این احزاب روی لجاجت خود و چشم‌پوشی نسبت به‌خواسته‌های مردم که به‌خاطر آن خون صدها شهید جاری شده و هزاران نفر مجروح شده‌اند، اصرار دارند. بنابراین اعتراضات ما تا اجرای این خواسته‌ها، ادامه خواهد یافت».

از صبح امروز قیام‌کنندگان نجف مسیر نجف - کربلا و مسیر فرودگاه را بستند.
دانشجویان و دانش‌آموزان شطره در ناصریه تظاهرات خود را شروع کردند.
در بابل تظاهرات کنندگان دانش‌آموز که به‌لباس سفیدها(ثورهٔ القمصان البیضاء) معروف هستند تظاهرات و اعتراض خود را شروع کردند.

بصره - ۱۳بهمن۹۸