۱۳۹۸ بهمن ۱۳, یکشنبه

خشم و خروش سراسری قیام کنندگان عراقی علیه دست نشاندگان رژیم و نخست وزیری محمد علاوی+ عکس و فیلم

تظاهرات در کربلا -۱۳بهمن۹۸
تظاهرات در کربلا -۱۳بهمن۹۸
خبرگزاری فرانسه: مخالفت جوانان خشمگین عراقی با نخست‌وزیر جدید
خبرگزاری فرانسه – ۲ فوریه ۲۰۲۰-۱۳ بهمن ۱۳۹۸
تظاهر کنندگان عراقی به‌رغم معرفی نخست‌وزیر جدید به‌مخالفت خود ادامه می‌دهند.
جوانان خشمگین ضدحکومتی روز یکشنبه ۱۳ بهمن ۹۸ در شهرهای جنوبی عراق در تمامی میادین اعتراضی به‌اعتراضات خود ادامه دادند... بر روی یک بنر جدید در شهر نجف نوشته شده بود «محمد علاوی به‌فرمان مردم رد می‌شود»...

خبرنگار خبرگزاری فرانسه در نجف می‌گوید، مردهای جوان که چهره خود را با پارچه پوشانده بودند، برای نشان‌ دادن خشم خود از انتصاب علاوی شب را با آتش زدن لاستیکها گذراندند.

صبح یکشنبه بزرگراه‌های اصلی خروجی از نجف و خیابانهای داخل شهر هنوز با لاستیک‌های سوخته مسدود بودند.

در شهر کوت، حدود ۱۷۰کیلومتری بغداد صدها نفر به‌خیابان‌ها ریخته و شعار می‌دادند، «اگر قبلاً آزمایش شده، نباید دوباره آزمایش شود!».

در دیوانیه شهر جنوبی‌تر عراق، تظاهر کنندگان به‌داخل ساختمانهای دولتی وارد شده و خواستار تعطیل شدن آن در روز یکشنبه شدند، همزمان دانشجویان و دانش‌آموزان شروع به‌تحصن در مدارس و دانشگاهها کردند.

تظاهر کنندگان در حله تمامی جاده‌های ورودی به‌شهر را مسدود کرده و شعار می‌دادند « علاوی انتخاب مردم نیست!»...

***
انتصاب محمد توفیق علاوی از سوی برهم صالح رئیس‌جمهور عراق برای مقام نخست‌وزیری این کشور و مأمور کردن او برای تشکیل کابینه، با مخالفت قیام‌کنندگان و مردم عراق در بغداد و برخی شهرهای جنوب عراق از جمله نجف، ناصریه، کربلا، دیوانیه، کوت و بصره روبه‌رو شده است.

در شهرهای مختلف عراق از بغداد و ناصریه گرفته تا بصره و کربلا و نجف و دیوانیه و بابل و بسیاری شهرهای مرکزی و جنوبی این کشور امروز یکشنبه ۱۳بهمن ۹۸صحنه خشم و اعتراض قیام‌کنندگان علیه نخست‌وزیری محمد علاوی است.

قیام‌کنندگان با برپایی تظاهرات و تجمعهای بزرگ و بستن راههای اصلی ارتباطی و درگیری با مأموران سرکوبگر حکومتی خشم خود را ابراز می‌کنند.

در استانهای قادسیه و بابل تظاهر کنندگان شعار می‌دادند محمد علاوی کاندید شبه‌نظامیان رژیم ایران است نه کاندید مردم

وی که روز شنبه توسط برهم صالح معرفی شد مورد حمایت مزدوران و دست بوسان ولایت فقیه، هادی عامری و مقتدی صدر است.

در دیوانیه تظاهر کنندگان شعار می‌دادند نه به‌مقتدی صدر و نه به‌هادی عامری کشورم آزاد باقی بماند.

در ناصریه قیام‌کنندگان عراقی تظاهراتی برپا کرده و پلهای نصور، خضارات و چهار راه الپمو را مسدود کردند. میدان حبوبی ناصریه به‌مرکز قیام‌کنندگان عراقی تبدیل شده است. اسعد الناصری از چهره‌های جریان صدر که در سال ۲۰۱۵امام جمعه کوفه بود و از مقتدی صدر جدا شد و به‌ قیام‌کنندگان پیوست، در میان قیام‌کنندگان حاضر شده و از خواسته آنان که رد نخست‌وزیری محمد توفیق علاوی است حمایت کرد.

جوانان عراق محمد علاوی را دم و دنبالچه رژیم آخوندی معرفی کرده و نخست‌وزیری وی را رد می‌کنند.

یک جوان تظاهر کننده: پیام به‌حکومت فاسد و مفسدین و به‌حکومت احزاب. حکومت جنایتکار. کش دادن و به‌عقب دادن کافی است. به‌شما گفتیم یک شخصیت غیربحث انگیز از جانب مردم می‌خواهیم. شخصیتی مستقل و نه مستعفی. این چیست که دوباره آزمایش می‌کنید؟ این زباله است. این دم و دنبالچه رژیم ایران است.

در نجف تظاهر کنندگان نخست‌وزیری محمد علاوی را مردود اعلام کردند و راهها و پلهای ارتباطی را بستند.

دانشجویان در بصره در رد محمد علاوی تظاهرات گسترده‌یی برگزار کردند.

در کربلا دانشجویان در میدان احرار با برگزاری تظاهرات بر ادامه قیام و اعتصاب تأکید کردند. آنان نخست‌وزیر مطلوب ولی‌فقیه ارتجاع را رد کردند.
دانشجویان دانشگاه بغداد در اعتراض به‌معرفی محمد علاوی به‌عنوان نخست‌وزیر تظاهرات کردند.