۱۳۹۸ دی ۲۱, شنبه

بیانیه کمیته برگزاری تظاهرات انقلاب اکتبر عراق - ترور دو روزنامه‌نگار عراقی در بصره + عکس و فیلم

تظاهرات مردم بصره در میدان بحریه ۲۱دیماه۹۸

                       تظاهرات مردم بصره در میدان بحریه ۲۱دیماه۹۸
 روز جمعه ۲۰ دیماه به‌دنبال فراخوان کمیته برگزاری تظاهرات انقلاب اکتبر به تظاهرات میلیونی در شهرهای عراق، و برپایی تظاهرات گسترده در بغداد و استانهای جنوبی، مزدوران خامنه‌ای اقدام به ترور دو روزنامه‌نگار مردمی در بصره به‌نامهای احمد عبدالصمد روزنامه‌نگار و صفاء غالی عکاس کردند.
مردم و جوانان خشمگین تا پاسی از شب در خیابانهای بصره تظاهرات کردند و خشم خود را نسبت به مزدوران حشدالشعبی ابراز کردند.
کمیته برگزاری تظاهرات انقلاب اکتبر ترور این دو روزنامه‌نگار را محکوم کرد و طی بیانیه‌یی اعلام کرد:
«مسئولیت جنایت ترور دو روزنامه‌نگار عراقی (احمد عبدالصمد و صفا غالی) در بصره قهرمان، به عهده دولت و شبه‌نظامیان آن و قبل از آنها اسعد العیدانی استاندار بصره و رشید فلیح مدیر پلیس بصره است. و این زنجیره مستمری از ریختن خون عراقیان است که با هدایت مستقیم اتاق عملیات که توسط سفیر ایران ایرج مسجدی، در عراق اجرا می‌شود و این ترورها، به‌دنبال کشتهشدن تروریست بین‌المللی قاسم سلیمانی، انتقام از مردم عراق است.

علت استمرار این اعمال تروریستی و جنایتهای سازمان‌یافته آنها، به‌دلیل سکوت سازمان ملل و جامعه بین‌المللی و تماشاگر بودن آنها بر این جنایات وحشیانه است، بنحوی که برای این دولت و شبه‌نظامیان جنایتکار آن، چراغ سبزی در استمرار این جنایات فجیع است.

کمیته برگزاری تظاهرات انقلاب اکتبر ضمن محکوم کردن این عمل وحشیانه و زبونانه و خائنانه، تأکید می‌کند.....

خونهای شما روشناییبخش هر وجدانی شده و سوخت غیرت عراقیانی شده که این انقلاب را به پیروزی نزدیک، هدایت خواهند کرد. بخواست خدا عراق عزیز، سرفراز باقی می‌ماند و سر به آسمان می‌ساید و شکوه خود را بازمی‌یابد».

ترور دو تن از فعالان و خبرنگاران مردمی توسط مزدوران و شبه‌نظامیان رژیم ایران در بصره
احمد عبدالصمد خبرنگار مردمی از تلویزیون دجله در بصره امروز یک ویدئو در اعتراض به شبه‌نظامیان حشدالشعبی تحت‌امر رژیم ایران در شبکه‌های اجتماعی منتشر کرده و افشاگری کرده بود مبنی بر این‌که شبه‌نظامیان مزدور خامنه‌ای خبرنگارانی که اعتراضات عراق را پوشش می‌دهند دستگیر می‌کند.

احمد عبدالصمد سه ساعت بعد از پست کردن این ویدئو به همراه صفاء غالی عکاس و فیلمبردار در خودرو ترور شد.

تجمع گسترده مردم قیام‌کننده در مقابل فرماندهی پلیس بصره برای آزاد کردن دستگیر ‌شدگان اخیر در جریان تظاهراتها در این استان.
تظاهرات میلیونی مردم عراق -ترور دو تن از خبرنگاران مردمی در بصره توسط شبه‌نظامیان رژیم ایران