۱۳۹۸ بهمن ۱۰, پنجشنبه

سخنرانی نمایندگان کنگره آمریکا در تصویب قطعنامه ۷۵۲، حمایت از قیام مردم ایران / موضعگیری مریم رجوی --قسمت - دوم

کنگره آمریکا - تصویب قطعنامه ۷۵۲، حمایت از قیام مردم ایران





 تد دویچ –رئیس زیرکمیته شمال آفریقا،خاورمیانه و تروریسم بین‌المللی از فلوریدا
در نیمه نوامبر (آبان ماه) تظاهرات عمومی علیه رژیم ایران آغاز شد و به‌سرعت به‌عنوان بزرگترین تظاهرات از ۲۰۰۹ علیه رژیم در حداقل ۱۰۰شهر گسترده شد.
این تظاهرات در پاسخ به‌افزایش نرخ بنزین بود. و هم‌چنین برای تغییر بنیادین سیاسی در کشور فراخوان دادند. آنها مقامات فعلی و قبلی کشور را محکوم کردند. در برابر آن مقامات رژیم ایران اینترنت را قطع کردند، نیروهای امنیتی از نیروی کشنده در کشتن صدها نفر استفاده کردند که رکورد دار بالاترین میزان کشتار در تظاهراتهای خیابانی از انقلاب اسلامی تابه‌حال یعنی در ۴دهه گذشته است. آنها ۷۰۰۰نفر را دستگیر کردند. تظاهر کنندگان مجدداً این ماه به‌خیابان آمدند که علیه سرنگون کردن هواپیمای اوکراینی توسط رژیم که از فرودگاه تهران به‌پرواز درآمده بود و ۱۷۶کشته به‌جا گذاشت و بعد تلاش کردند تا آنرا لاپوشانی کنند به‌خیابان‌ها آمدند. مردم ایران از دروغهای مقامات رژیم خسته شده‌اند. از بی‌کفایتی آنها خسته شده‌اند و علیه سپاه پاسداران و ولی‌فقیه شعار می‌دهند.

من از همکارانم به‌خاطر حمایت قوی از این قطعنامه تشکر کنم، قطعنامه‌یی که نشان می‌دهد کنگره در کنار مردم ایران می‌ایستد و از حقوق آنها برای زندگی در یک جامعه آزاد حمایت می‌کند.
جو ویلسون –نماینده کنگره از کارولینای جنوبی
متشکرم خانم رئیس و متشکرم رهبر جمهوریخواه مک کال. خوشبختم که به‌نفع قطعنامه ۷۵۲کنگره صحبت کنم که از حقوق مردم ایران برای اعتراض بدون عواقب خشونت‌آمیز از سوی رژیم جمهوری اسلامی ایران حمایت می‌کند، قطعنامه‌یی که من به‌همراه همکار گرامی‌ام رئیس تد دویچ از فلوریدا ارائه کردیم.

در نوامبر گذشته هزاران نفر از ۱۰۰شهر ایران علیه سیاست‌های سرکوبگرانه اقتصادی و سایر سیاست‌های مستبدانه رژیم ایران تظاهرات کردند. این رژیم بیش از ۱۰۰۰نفر را کشت و هزاران نفر دیگر را دستگیر کرد. ما برای مرگ این افراد شجاع که به‌خاطر دفاع از حقوقشان جان باختند سوگوار هستیم. مردم ایران بار دیگر در ماه ژانویه، وقتی که جمهوری اسلامی در مورد سرنگون کردن یک هواپیمای مسافربری اوکرایینی و کشتن ۱۷۶نفر دروغ گفت، خشم خود را ابراز کردند. واکنش رژیم به‌اعتراض علیه مرگ این افراد بی‌گناه این بود که خشونت بیشتری علیه غیرنظامیان بی‌گناه نشان داد. امروز ما به‌مردم ایران می‌گوییم که ما به‌اهمیت فرهنگ فارس برای جهان و حق شما برای شنیده شدن بدون ترس و واهمه، احترام می‌گذاریم. ما از حقوق شما برای این‌که خواستار اداره بهتر امور شوید حمایت می‌کنیم...

ما اجازه نخواهیم داد که نادیده انگاشته شده یا فراموش شوید و ما هنگامی که رژیم با سبعیت با شما برخورد می‌کند در کنار شما می‌ایستیم....

من از همکارانم به‌خاطر آوردن این قطعنامه دو حزبی به‌مجلس تشکر می‌کنم و چشم انتظار تصویب شدن آن و ادامه همکاری در حمایت از حقوق مردم ایران هستم.
رائوب روئیز، نماینده کنگره از کالیفرنیا
من به‌طور فزاینده‌یی نسبت به‌آنچه که از جانب رژیم ایران شاهد هستیم نگران و خشمگین هستم. خشونت، سرکوب، قطعی اینترنت و حبسهای گسترده، اینها نقض فاحش حقوق‌بشر هستند. از نوامبر سال گذشته تاکنون بیش از ۷۰۰۰ایرانی دستگیر شده و به‌طور فاجعه باری بیش از ۱۰۰۰نفر به‌دست نیروهای امنیتی ایران کشته شدند. این استفاده شرم‌آور از خشونت توسط نیروهای امنیتی دولت، قطعی گسترده اینترنت، زندانی کردن روزنامه‌نگاران و معترضان، تنها نمونه‌های جدیدی از تلاشهای بیرحمانه سانسور توسط رژیمی است با تاریخ طولانی از سرکوب و خشونت علیه مردم ایران.

تایم کد۱۵۰۰

ما باید از معترضانی که خواهان چیزی جز پایه‌یی‌ترین حقوق انسانی و آزادیهای مدنی، مانند آزادی اجتماعات، آزادی بیان و آزادی مطبوعات نیستند، حمایت کنیم. به‌همین دلیل من در کنار رأی دهندگان ایرانی مقیم آمریکا می‌ایستم و از قطعنامه دو حزبی ۷۵۲کنگره حمایت می‌کنم تا حمایت خود را از حقوق مردم ایران برای آزادی بیان اعلام کنم و با قویترین بیان بگویم که ما رژیم ایران را به‌خاطر تاکتیکهای خشونت آمیزش در سرکوب مخالفان محکوم می‌کنیم. خطاب به‌مردم ایران که خواهان آزادی، دموکراسی و حقوق‌بشر هستند می‌گویم من و کنگره ایالات متحد آمریکا و مردم آمریکا با شما هستیم. ما به‌این حمایت خود از مبارزه شما برای پایه‌یی‌ترین حقوق خود و برای آزادی و دموکراسی ادامه می‌دهیم. من از همکارانم درخواست می‌کنم امروز قطعنامه ۵۷۲را تصویب کنند. متشکرم.
تام مک کلینتاک- نماینده کنگره از کالیفرنیا
در سال ۲۰۱۶ اوباما ۱.۷میلیارد دلار را بدون هیچ نشان و ردی در یک بسته کارگو برای رژیم ایران فرستاد. ایرانیان میهن‌پرست در منطقه من گزارش دادند بلافاصله پس از چنین افتضاح شرم‌آوری، سپاه پاسداران به‌طور چشمگیری گسترش پیدا کرد و دوره‌ای از سرکوب وحشیانه را آن هم به‌قیمت جان هزاران ایرانی بیگناه، آغاز کرد. خوشبختانه پرزیدنت ترامپ در جهت عکس چنین سیاست‌های مماشات گرانه و مخرب حرکت می‌کند. از جمله با از سرگیری تحریم‌ها و اعمال فشار اقتصادی بر این رژیم که به‌دنبال آن کشورهای اروپایی را نیز وادار کرده در روابطشان با این رژیم تجدید نظر کنند.

ایران یکی از قدیمیترین و بزرگترین تمدنهای تاریخ است. اما توسط مشتی مذهبی دیکتاتور و اوباش که حکومت نامشروع ایران را تشکیل می‌دهند، سرکوب و تاراج می‌شود. این قطعنامه حرکتی مهم است....

ما بایستی با استفاده از همان منابع مالی که اوباما برای سرکوبگران استفاده کرد، از سازمانهای آزادیخواهی حمایت کنیم که در ایران عملیات می‌کنند. من اکثریت کنگره را در این زمینه به‌پاسخگویی فرا می‌خوانم.

خانم مریم رجوی رئیس‌جمهور برگزیده مقاومت ایران گفت اجماع نمایندگان کنگره آمریکا در تصویب قطعنامه ۷۵۲ در «حمایت از حقوق مردم ایران و محکوم کردن رژیم ایران به‌خاطر سرکوب اعتراضات مشروع» نشان داد که اکثریت قاطع مردم و منتخبان در آمریکا صرفنظر از وابستگی‌های حزبی و سیاسی شان، علیه نقض جدی حقوق‌بشر توسط رژیم آخوندی، در حمایت از قیام مردم و محکوم کردن عملیات تروریستی و جاسوسی رژیم آخوندی از جمله در ویلپنت و آلبانی و آمریکا علیه مجاهدین و مقاومت ایران، متحد و همصدا هستند. بخصوص آنها درباره قتل‌عام زندانیان سیاسی در سال ۶۷ با جنبش عادلانه دادخواهی همگام و هم‌سو هستند.

خانم رجوی افزود: خواست یکپارچه نمایندگان کنگره آمریکا مبنی بر تأمین دسترسی بدون انقطاع مردم ایران به‌اینترنت و این‌که نقض حقوق‌بشر بخشی از همه بحثهای دوجانبه یا چند جانبه‌رسمی یا غیررسمی در مورد ایران باشد و هم‌چنین خواست آنها از شورای امنیت مبنی بر محکوم کردن نقض حقوق‌بشر در ایران و ایجاد مکانیزمی برای نظارت بر تخلفات رژیم ایران در این زمینه، اموری است که مقاومت ایران مستمراً بر آنها پافشاری کرده‌اند و علاوه بر آمریکا باید از سوی دیگر کشورهای عضو شورای امنیت به‌ویژه کشورهای عضو اتحادیه اروپا (فرانسه، انگلستان، بلژیک، استونی و آلمان) نیز پیگیری شود.

خانم رجوی افزود: جای خوشوقتی است که نمایندگان مردم آمریکا به‌این نتیجه رسیده‌اند که اکثریت مردم ایران خواهان سرنگونی رژیم سرکوبگر حاکم بر ایران هستند و بر آنند که روزهای باقیمانده از عمر فاشیسم دینی محدود است. آنها تأکید می‌کنند که زمان برخاستن مردم ایران و زمانی که مردم ایران کشورشان را پس بگیرند فرا رسیده است و افتخار می‌کنند که در کنار مردم ایران ایستاده‌اند و از دولت و رئیس‌جمهور آمریکا نیز همین را می‌خواهند.