۱۳۹۷ اسفند ۱۵, چهارشنبه

کیهان خامنه ای: نظام حتی با اجرای کامل برنامه اقدام FATF، از لیست سیاه خارج نخواهد شد


کیهان خامنه‌ای در مطلبی با عنوان «مهلت چهار ماهه FATF برای تسلیم (نظام)!» نوشت: اکنون دو لایحه مرتبط با FATF (پالرمو و CFT‌) در مجمع تشخیص مصلحت نظام با مخالفت جدی اعضا مواجه شده است.




این روزنامه حکومتی افزود: ریاست FATF بر عهده معاون خزانه‌داری آمریکا (اتاق جنگ اقتصادی واشنگتن علیه نظام) است ...(و)(نظام) حتی با اجرای کامل برنامه اقدام FATF، از لیست سیاه خارج نخواهد شد زیرا در بیانیه‌های FATF ابدا گفته نشده که جمهوری اسلامی بعد از اجرای کامل برنامه اقدام از لیست سیاه خارج می‌شود بلکه گفته شده برای بررسی وضعیت، پرونده ایران به مجمع عمومی ارجاع می‌شود و تازه بحث Next Step یا همان قدم بعدی مطرح می‌شود. این روند دقیقا مشابه روند امضا و اجرای برجام است.

کشاکش درونی حکومت آخوندی برسر همین موضوع پس از باز انتشار اظهارات ولی فقیه ارتجاع پیرامون سرخوردگی از مذاکره با اروپا:
به دنبال انتشار کلیپی مربوط به ۸ ماه قبل، از اظهارات خامنه ای تحت عنوان «معطل اروپا نمانید»، در باره سرخوردگی از مذاکره با اروپا، پس از ناتوانی مجمع تشخیص مصلحت نظام در تصمیم گیری برسر لوایح اف ای تی اف، رسانه‌ها و مهره‌های خلیفه ارتجاع اظهارات ولی فقیه ارتجاع را دستاویز انداختن بن بست برجام و ناکامی در مذاکره با اروپا بر سر باند رقیب قرار دادند.
رسالت ارگان باند موتلفه نوشت «(خامنه‌ای) برای ادامه برجام (منحصراً با طرف‌های اروپایی) شروطی را مطرح(کرد) که هیچ‌کدام از آن‌ها تحقق پیدا نکرده است.... همین سهل انگاری‌های نگران کننده حالا باعث شده تا دفتر (خامنه‌ای) بخش‌هایی از سخنان ایشان را با اعضای هیئت دولت در تیرماه ۹۷ منتشر کند».
کیهان خامنه‌ای هم نوشت::«دولت و وزارت خارجه باید بگویند در این دوره هشت ماهه پس از پیش‌بینی و هشدار (خامنه‌ای) چه کرده اند؟! چرا با پشت هم اندازی اروپا درباره جبران خروج ترامپ از برجام (از اردیبهشت تا به آبان ماه) کنار آمدند؟!».
سایت الف متعلق به احمد توکلی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام هم نوشت «با گذشت هشت ماه از جلسه فوق، این سوال مطرح می‌شود که دولت روحانی تا چه اندازه به فرامین و سخنان (خامنه‌ای) توجه و آنها را عملیاتی کرده است»..سایت احمد توکلی که معتقد به رد لوایح FATF است انتشار متن سخنان ۸ماه قبل ولی فقیه ارتجاع را برای مجمع تشخیص و مجلس رژیم«سرلوحه تصمیمات و سیاست گذاری های» بعدی خوانده است. .
ازسوی دیگر اسحاق جهانگیری معاون آخوند روحانی به صحنه آمد و به دنبال حرفهای روحانی و ظریف نیاز حیاتی نظام به مسیر برجام ولزوم تن دادن به اف ای تی اف را گوشزد کرد و گفت: “تاکید بر تصویب اف‌ای‌تی‌اف به خاطر نیاز کشور است».