۱۳۹۸ فروردین ۱۱, یکشنبه

شور عشق و راز بالندگی

                                            مراسم یادبود قربانیان سیل در شیراز
در دنیایی که گفته می‌شد، مهر و محبت را تنها در کتابها می‌توانی سراغ بگیری و در روزگاری که رژیم ملایان با تبلیغاتی زهرآگین تلاش می‌کند وانمود کند در میان مردم مهر و عاطفه و گذشت به‌خاطر مسائل اقتصادی و فقر از بین رفته و اقشار مختلف مردم و جوانان به‌خاطر گذران زندگی، همواره با هم درگیرند و سایه همدیگر را با تیر می‌زنند، مردم ایران با دست خالی به کمک هموطنان سیل‌زده شتافتند و خوش درخشیدند.

در زمانه‌ای که سپاه پاسداران و سایر مزدوران حکومتی شبانه‌روز تلاش می‌کنند با درگیر کردن مردم مانع از مشکل و درد اصلی جامعه شوند تا راحت بتوانند در نبود اتحاد و همبستگی، آنها را استثمار و زندگیشان را به‌اصطلاح مدیریت بکنند و اهداف شوم خود را پیش ببرند و در شرایطی که سیل ویرانگر خانه‌ها و مزارع و سرمایه‌های مردم فقیر را با خود برد و مدیران فاسد در حال گشت و گذار نوروزی بودند، مردم ایستادند و با نمایش اتحاد و همبستگی خود در برابر نظام ویرانگر شعله‌های امید و روشنی را در ظلمات حاکمیت روشن کردند.

در این چند روز بعد از فاجعه سیل در بیشتر استانهای کشور، ما شاهد چنان همبستگی، فداکاری، گذشت و همکاری برای هم بودیم که نمونه‌اش را در روزهای قیام ضدسلطنتی در زمستان ۵۷ شاهد بودیم. خوشبختانه مردم توانستند با امکانات محدود و اولیه و فقط در سایه همین اتحاد و همبستگی و بدون دخالت دولتی و مسئولان جنایتکار و بی‌کفایت ولایت‌مدار، بر این فاجعه فائق آمده و خط بطلان بر تفکرات و خط و خطوط استبدادی آخوندی بکشند و تودهنی بزرگی به کلیت نظام بزنند.

و ما امروز با افتخار می‌توانیم فریاد بزنیم که آری باید تا بن استخوان امیدوار بود. در این روزها شاهد تعامل سیال عواطف انسانی، مردم میهن‌دوست استان گلستان و فارس و همه استانهای کشور که سیل در آن جریان داشت، بوده و هستیم.

درود بیکران به این‌همه ابراز مهر و محبت و ازخودگذشتگی و عاطفه انسانی شیرازیهای گرامی!

درود بر انسانهای شریفی که الحق شایسته شهر شعر و شادابی و طراوت و شکوه حافظ و سعدی و... لایق آزادیند.

من دستان زحمتکش این هموطنان فداکار را می‌بوسم و به داشتن چنین هم‌میهنانی می‌بالم. بی‌شک با چنین فرهنگ و انسان‌هایی به‌زودی بر اهریمنان دین‌فروش و فاسد میهنمان پیروز خواهیم شد و ملایان حاکم بر میهن از همین اتحاد و همین شور عشق و راز بالندگی وحشت دارند.

همین انسانهای شریف برای چندمین بار در تاریخ ثابت کردند که ایران کشوریست با سابقه چندین هزار ساله فرهنگی و تاریخی که گذر ایام و وجود دیکتاتورهای رنگین نتوانسته‌اند فرهنگ و تمدن و عواطف انسانی‌شان را تحت‌تاثیر خود قرار داده و آن را کمرنگ بکنند.

در بدترین شرایط سیاسی و اجتماعی، در مقابل وحشی‌ترین دیکتاتورها چنان همت و غیرت به‌خرج داده‌اند که به‌ دور از انتظاری رایج و معمول بود.

و اینک شیراز مظهر و نمود چنین توانمندی‌های انسانی‌ای است که در خاکستر خود ققنوس وار شکفته شد و امید را در دل مردم شکوفا کرد. پیام این اتحاد و همدردی و همبستگی این است‌:

آری، می‌توان و باید بر رژیم پوسیده ولایت پیروز شد.

طاهر
مسئولیت محتوای این مطلب برعهده نویسنده است و سایت مجاهد الزاماً آن را تأیید نمی‌کند