۱۳۹۷ اسفند ۱۵, چهارشنبه

بحران دیپلوماتیک بین هلند و رژیم آخوندی و گسترش آن به فرانسه

به دنبال فراخواندن سفیر هلند از تهران و بحران میان این کشور و حکومت آخوندی، خبرگزاری رویترز نوشت: استف بلاک Stef Blok وزیر خارجه هلند گفت بعد از اقدام رژیم ایران در اخراج دو دیپلمات کشورش، هلند سفیر خود در ایران را برای مشاورت فراخواند.
رویترز می افزاید:‌ این حرکت ۲ماه بعد از این بود که هلند رژیم ایران را متهم به کشتارهای سیاسی در خاک هلند کرد و متعاقباً تحریمهای اتحادیه علیه رژیم ایران را بدنبال داشت.
به دنبال بحران دیپلوماتیک بین هلند و رژیم آخوندی، کیهان خامنه ای از وزارت خارجه رژیم خواستار اخراج دیپلوماتهای فرانسوی در واکنش به اخراج قبلی دیپلومات تروریست حکومت ‌آخوندی و دستگیری اسدالله اسدی شد.
کیهان خامنه‌ای روز ۱۴اسفند نوشت: دولت فرانسه مهرماه سال جاری یک دیپلمات جمهوری اسلامی مستقر در پاریس را با اتهام تلاش برای حمله به گردهمایی (مجاهدین) در پاریس را اخراج کرد.
همچنین یک دیپلمات دیگر با نام اسدالله اسدی با ادعای ارتباط با نقشه حمله به تجمع (مجاهدین) در محلی در نزدیکی پاریس و بر اساس اتهام زنی دولت فرانسه، در۳۰ ژوئیه در آلمان بازداشت و به بلژیک مسترد شد که در آنجا علیه وی اعلام جرم شد.
 کیهان خامنه‌ای افزود: انتظار می‌رود وزارت خارجه پس از اقدام دیرهنگام اما قابل تقدیر خود در اخراج دیپلمات‌های هلندی، براساس اصل عمل متقابل پاسخ فرانسوی‌ها در اخراج دیپلمات (ما) از خاک این کشور را بدهد.