۱۳۹۶ فروردین ۱۵, سه‌شنبه

ترامپ عليه ايران وارد عمل شود؛ اعراب خليج فارس از آن استقبال مي كنند اگر قطع سر مار كار سختي است، بايد سراغ دم آن برويم

سايت انتخاب(رژيم) ۱۴/۱/۹۶ : « گلف نيوز در گزارشي ضد ايراني و با ادبياتي تند و توهين آميز نوشت: جيمز ماتيس وزير دفاع آمريكا همواره بر اينكه ايزان تنها عامل بر هم زننده صلح و ثبات در منطقه خاورميانه است تاكيد دارد. او يك بار گفته بود صبح كه از خواب بيدار مي شود به خودش يادآوري ميكند كه ايران تهديد درچه اول، دوم و سوم است.
ماتيس درست مي گويد و در همان جبهه اي قرار دارد كه كشورهاي عربي خليج فارس هستند. به گزارش انتخاب ؛ اين روزنامه در ادامه آورده است: ماتيس و كشورهاي عربي خليج فارس همگي از منافعي كه طي هشت سال رياست جمهوري اوباما عايد ايران شده و اين كشور را به قدرت با نفوذ منطقه اي تبديل كرده است، نالان هستند. هر دو طرف بر اين باورند كه ايران در سال  ۲۰۱۷ از لحاظ سياسي بايد درجه قدرتش كاهش پيدا كند...... تهران استراتژي اوباما را نشانه اي از ضعف تفسير كرد و نهايت استفاده را از اين عملكرد آمريكا در منطقه عايد خود ساخت....... تنها استراتژي چماق است كه ميتواند ايران را از فعاليت ها و آزمايشات موشكي و ازار ناو هاي آمريكايي در خليج فارس و مداخله در امور كشورهاي همسايه خليج فارس منصرف كند. مهمترين تكليف كشورهاي منطقه و قدرت هاي جهاني اين است كه از تحريم به سمت فعاليت براي كاهش حجم توسعه ايران حركت كنند. رويكرد كاهش نفوذ ايران بايد به طور جمعي صورت بگيرد اما از همه مهمتر اين رويكرد باي. توسط آمريكا هدايت شود.. ميتوان از محدود كردن فعاليت شبكه ايران در منطقه آغاز كرد. اينها عمدتا گروه هاي شيعه در منطقه هستند كه بيش از همه در لبنان و سوريه و يمن و عراق و بحرين زندگي ميكنند. نشانه هاي اوليه دشمني با ايران از سوي واشنگتن نمايش داده شده است. دولت ترامپ اظهارات و اقداماتي را عليه ايران كليد زده است. بايد هشت سال رياست جمهوري اوباما را به عقب برگردانديم. ترامپ وعده داده كه توافق هسته اي را پاره خواهد كرد. اخيرا، آمريكا سي كمپاني ايراني را به جرم حمل و نقل تكنولوژي هاي حساس به ايران تحت تحريم قرار داد.
بدون شك اين قدم مهمي براي مقابله با ايران است. خروج ايران از عراق و سوريه و لبنان و يمن به نفع همه است. كشورهاي عربي خليج فارس اولين كشورهايي هستند كه از فرايند اقدام عليه ايران استقبال ميكنند. در نهايت كاهش نفوذ ايران يك پروسه طولاني است كه پيش شرط هاي مشخصي دارد: اگر زدن سر مار كار سختي است، بايد به دنبال برنامه آلترناتيو رفته و دم مار را بزنيم