۱۴۰۱ دی ۲۰, سه‌شنبه

کنفرانس مطبوعاتی کمیته بین المللی در جستجوی عدالت «انقلاب دمکراتیک ایران –تصحیح سیاست اروپا »بروکسل


   معرفی کتاب انقلاب دموکراتیک ایران نوشته کمیته بین المللی در جستجوی عدالت

پائولو کازاکا، بنیانگذار و مدیر اجرایی «انجمن دموکراتیک آسیای جنوبی»: آیا این محدودیتهایی که برخی دولتها علیه رژیم اعلام کرده‌اند کافی است؟

 آیا  سپاه پاسداران تحر یم شود؟ آیا نباید سفیران رژیم ایران از کشورهای اروپایی اخراج شوند؟کتانبایدبی که در این کنفرانس مطرح می‌شود، توسط چند نفر نوشته شده است. شامل خانم  اینگرید بتانکور – کاندیدای پیشین ریاست‌جمهوری کلمبیا، دکتر آلخو ویدال کوادراس در کنفرانس بروکسل، استرون استیونسون –هماهنگ‌کنندة کارزار تغییر در ایران و دکتر بهروز پویان استاد دانشگاه از ایران

اینگرید بتانکور: آنچه که اکنون در ایران جریان دارد اولین انقلابی است در جهان که توسط زنان رهبری می‌شود

 حقوق زنان حقوق بشر است، اما این خیلی اوقات مورد فراموشی قرار می‌گیرد.

 این زنان و مردانی که از آنها حمایت می‌کنند از حقوق زنان در سراسر دنیا دفاع می‌کنند. آنها جانشان را برای ما به خطر می‌اندازند.

 مردم در ایران از زن و مرد کشته می‌شوند. در حالی که زنان به خاطر حقوقشان مبارزه می‌کنند، مردان نیز سرکوب می‌شوند.

 بحث تنها زنان نیست بحث بر سر بشریت است که رژیم ایران سعی می‌کند آنها را تجزیه کند و بعد سرکوب کند.

مشابه چنین زن‌ستیزی را که در ایران اکنون حاکم است در تمام دنیا و در تاریخ نظیر ندارد.

 وقتی ما از مقاومت ایران حمایت می‌کنیم، از جانب رژیم مورد تهدید تروریستی قرار می‌گیریم.

 ما در ایران با رژیمی مواجه هستیم که این چنین جنون دارند که جوانان را به قتل می‌رساند، اگر دستش برسد با سایر مردم در سایر کشورهای جهان چه خواهد کرد؟

 دولتهای ما صرفاً به‌محکوم کردن رژیم اکتفا کرده‌اند. ما خواستار اقدامات بیشتری هستیم. سفارتهای رژیم پایگاههای تروریستی هستند که باید بسته شوند وقتی می‌بینیم که در ایران چه رخ می‌دهد، می‌شنویم که می گویند این قیام رهبر ی ندارد در حالی که یک گزینه و آلترناتیو وجود دارد و بخش زیبای این گزینه آن است که یک زن در رأس آن قرار دارد.

 برای یک ایران دموکراتیک رهبری زنان ضروری است که دارد مبارزه می‌کند که یک ایران دموکراتیک که در آن دین از دولت جداست برقرار شود.

 فقط یک آلترناتیو برای این رژیم وجود دارد و آن شورای ملی مقاومت به رهبری خانم مریم رجوی و این باید توسط کشورهای دنیا به‌رسمیت شناخته شود.

دکتر آلخو ویدال کوادراس رئیس کمیته  بین‌المللی در جستجوی عدالت: آنچه من در این کتاب نوشته‌ام، وجود یک آلترناتیو واقعی و معتبر است 

این آلترناتیو باید تماماً‌ ایرانی باشد نمی‌تواند آن را در اروپا ساخت.

 این آلترناتیو باید تشکیلات داشته باشد، یک رهبری شناخته شده باید داشته باشد، باید معتقد به دموکراسی و کثرت گرایی باشد. هر گونه دیکتاتوری را رد کند و پایگاه اجتماعی در داخل ایران داشته باشد.

 آلترناتیو باید از تشکیلات قوی و یک شبکة نیرومند از حامیان در داخل ایران داشته باشد وگرنه به اهدافش نخواهد  رسید.

 ایران یک حکومت ملی داشت به رهبری دکتر محمد مصدق که با یک کودتا با همکاری شاه و روحانیون سرنگون شد. چرا مصدق شکست خورد چون او از یک تشکیلات قوی و ریشه‌دار برخوردار نبود. بنابر این آلترناتیو باید از یک تشکیلات قوی و مستحکم برخوردار باشد.

آلخو ویدال کوادراس: خمینی انقلاب را ربود و بلافاصله رهبران آن موقع را مورد حمله قرار داد. در آن موقع سازمان‌یافتگی ضعیف بود بنابراین خمینی توانست حاکم شود.

 آلترناتیو باید از حمایت مردمی در داخل کشور و همچنین از حمایت در خارج کشور و اعتبار بین‌المللی برخوردار باشد. این آلترناتیو باید از به رسمیت شناخته 

 آلترناتیو باید یک رهبر واقعی و شناخته شده و یک برنامه و طرح مشخص برای اداره کشور بعد از سرنگونی داشته باشد.

این طرح اقدام باید با جزییات همراه باشد و کلی نباشد و در هر زمینه باید مشخص کند که قضاییه چگونه باشد حقوق اقلیتها چگونه باشد.

این رهبری باید توانمندی خود را به اثبات رسانده باشد .

 یک آلترناتیو برای حکومت مذهبی کنونی باید کثرت گرا باشد و همة اعتقادات مختلف را در بر بگیرد و باید دربرگیرندة همة گرایشات سیاسی و معتقدان به مذهب یا غیر معتقدان باشد چرا که ایران یک کشور کثیرالمله است.

 ما که عضو پارلمان اروپا بودیم خیلی اوقات این باصطلاح استدلال را می‌شنیدیم که شما می‌خواهید این حکومت مذهبی نباشد، اما بعد چی؟ چه نیرویی روی کار می‌آید.

بعد از 22سال همکاری با مجاهدین و شورای ملی مقاومت ایران این نتیجه ر ا گرفته‌ام که فقط یک جنبش وجود دارد که از توان کافی و از یک رهبری صالح و یک تشکیلات نیرومند و از حمایت مردمی مکفی برخوردار است و آن مقاومت ایران به رهبری خانم مریم رجوی است.


استرون استیونسون –هماهنگ‌کنندة کارزار تغییر در ایران: انقلابی که اکنون در ایران جریان دارد و توسط زنان رهبری می‌شود، ریشه‌های بسیار عمیقی در جامعة‌ ایران دارد

 رژیم که در نابودی مجاهدین به عنوان نیروی اصلی مقاومت شکست خورد. به رغم آن که هر کاری می‌توانست در این رابطه کرد از جمله قتل‌عام ۳۰هزار زندانی.

رژیم در همین رابطه علیه مجاهدین یک شیطان‌سازی گسترده را آغاز کرد و در این رابطه برخی روزنامه‌نگاران غربی را به کار گرفت

رژیم، مجاهدین را مارکسیست اسلامی معرفی می‌کند، ولی ما با گرایشهای مختلف سیاسی از این سازمان حمایت می‌کنیم و این نشانة آن است که این برچسب چقدر مسخره است.

 سازمان ترداستون۷۱ فاش کرد که آخوندهای حاکم چگونه آمدند در فضای سایبری و صدها هزار پیام و مطلب علیه مجاهدین نشر دادند.

 اخیراً هم رژیم یک حملة گستردة سایبری علیه آلبانی انجام داد.

 ما کشورهای جهان را فر ا می‌خوانیم که علیه رژیم اقدامات عملی و جدی انجام بدهند تا جلو اعدامها گرفته شود. سکوت کافی است

باید سفارتهای رژیم بسته شوند، سفیران رژیم اخراج شوند تنها از این طریق است که می‌توانیم از مردم ایران و کسانی که جانشان را در قیام به خطر می‌اندازند حمایت کنیم.