۱۴۰۱ دی ۱۲, دوشنبه

نیویورک پست: افزایش فشار بر ایران به شکست روسیه در اوکراین کمک می‌کند

بایدن بهیچ وجه نباید بپوتین اعتماد کند، چرا که اوفردی استکه به راحتی بقرارومدارها  خودپشت پامیزندروزنامه  نیویورک  پست» درسرمقاله‌ای نوشته افزایش پشتیبانی ایالات متحده و دیگر متحدان غربی از معترضان ایرانی به منظور افزایش فشار بر جمهوری اسلامی، به اوکراین کمک خواهد کرد تا مهاجمان روسی را شکست دهد.

به گفته این روزنامه، با ورود جهان به سال جدید، «جنگ جنایتکارانه» ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه علیه اوکراین وارد مرحله مرگبار جدیدی شده است. پرسشی که پیش می‌آید این است که ایالات متحده برای کمک به اوکراین چه کاری می‌تواند انجام دهد؟

مقاله سپس یادآوری می‌کند که اوکراین که در مراحل ابتدایی جنگ بیشتر حالت تدافعی داشت، در ماه‌های اخیر موفق شده خساراتی به نیروهای روسی وارد آورد و آنها را از برخی مناطق اشغالی بیرون کند، که یک «نقطه عطف» در روند جنگ محسوب می‌شود که کمک‌های غربی در آن نقش مهمی ایفا کرده است.

به گفته نیویورک پست، آمریکا و متحدان غربی باید تلاش خود برای کمک به اوکراین را از طریق افزایش فشار بر رژیم ایران دوچندان کنند. آنها باید سعی کنند جلوی ارائه هواپیماهای بدون سرنشین ایرانی به روسیه را بگیرند، و در درجه اول با قطع جریان قاچاق قطعات غربی به ایران، از تولید پهپادهای انتحاری جلوگیری کنند.

آمریکا همچنین باید به اوکراینی‌ها کمک بیشتری کند تا پهپادهای ایرانی را ساقط کنند. بستهٔ حدود دو میلیارد دلاری که کنگره ایالات متحده به نبرد اوکراین اختصاص داده، و در آن یک واحد موشکی «پاتریوت»، یکی از بهترین سیستم‌های دفاع هوایی با برد طولانی، قرار داده است، یک «سرمایه‌گذاری هوشمندانه» است.

نیویورک پست در پایان مقاله خود تاکید می‌کند که مهمترین نکته‌ای که جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا درباره جنگ اوکراین باید در نظر داشته باشد این است که به هیچ وجه نباید به پوتین اعتماد کند، چرا که او فردی است که به راحتی به قرار و مدارهای خود پشت پا می‌زند.