۱۴۰۱ اردیبهشت ۲۱, چهارشنبه

قاچاق مواد مخدر توسط حوثی‌ها با کمک سپاه پاسداران و حزب‌الله


منابع امنیتی: بندر الحدیده مهم‌ترین مسیر حوثی‌ها برای قاچاق مواد مخدر به یمن است

به گزارش رسانه‌های محلی، منابع امنیتی در صنعا فاش کردند که شبه‌نظامیان حوثی با کمک سپاه پاسداران ایران و حزب‌الله لبنان شبکه‌های مافیایی متعددی برای قاچاق مواد مخدر به یمن و کشورهای همسایه ایجاد کرده‌اند.

به گزارش سایت «مارب پرس» به نقل از منابع امنیتی، از زمان تسلط حوثی‌ها بر صنعا، قاچاق انواع مواد مخدر در یمن افزایش یافته است. این گروه با سوءاستفاده از کنترل خود بر نهادهای خدمات حمل و نقل و امنیتی - نظامی همه قاچاقچیان محلی را تحت کنترل خود قرار داده است.

منابع مذکور گفتند که حوثی‌ها با تصرف صنعا ده‌ها زندانی متهم به قاچاق مواد مخدر را آزاد کردند.

این منابع افزودند، حوثی‌ها پس از آزادی این قاچاقچیان مواد مخدر برای آنها پول و تسهیلات فراهم کرده و آنها را در شبکه‌های قاچاق مواد مخدر خود به کار گرفتند.

حوثی‌ها در سپتامبر 2016 نیز 82 قاچاقچی برجسته از زندان مرکزی صنعا و 4 قاچاقچی بزرگ مواد مخدر از دو منطقه در استان حجه را آزاد کردند.

منابع امنیتی فاش کردند که شبه‌نظامیان حوثی 950 مرد و 50 زن از قاچاقچیان حشیش را در استان صعده دستگیر کردند. این تعداد افراد بعدها در شبکه‌های متعدد قاچاق مواد مخدر حوثی‌ها جذب شدند.

شبه‌نظامیان حوثی پس از کنترل فروشندگان مواد مخدر حرفه‌ای کشور، فروشندگان و قاچاقچیان جدید خود را به همکاری با سپاه پاسداران و مافیای حزب‌الله وادار کرده تا با رونق تجارت مواد مخدر برنامه‌های خود برای افزایش درآمد را عملی کنند.