۱۴۰۱ اردیبهشت ۲۱, چهارشنبه

تهاجم نظامی روسیه؛ مجلس نمایندگان آمریکا کمک مالی ۴۰ میلیارد دلاری به اوکراین را تصویب کرد


بعد از گذشت ۷۷ روزازآغازحملات نظامی روسیه به اوکراین، درگیری‌ها و جنگ در این کشورهمچنان ادامه دارد و نیروهای اوکراینی همچنان تلاش دارند تا در مقابل تهاجم دشمن مقاومت کنند.

گزارش‌ها از اوکراین حاکی از آن است که بعد از خروج غیرنظامیان از مارخانه فولاد ماریوپل، همچنان آتش درگیری‌ها میان نیروهای اوکراینی و روس در این منطقه راهبردی ادامه دارد.

همچنین مجلس نمایندگان آمریکا پیشنهاد جو بایدن برای ارائه کمک ۴۰ میلیارد دلاری به اوکراین را تصویب کرد و حالا این طرح به مجلس سنا ارجاع داده شده است و در صورتی که سناتورها هم با آن موافقت کنند، با امضای جو بایدن به قانون در آمریکا بدل خواهد شد.

آخرین خبرها و رویدادهای مرتبط با تهاجم نظامی روسیه به اوکراین در روز چهارشنبه یازدهم ماه مه ۲۰۲۲ (۲۱ اردیبهشت) را در این گزارش دنبال کنید.

تشکر زلنسکی از بسته کمک مالی ایالات متحدهولودیمیر زلنسکی، رئيس جمهوری اوکراین در توییتی از اعضای مجلس نمایندگان آمریکا برای تصویب طرح کمک مالی جو بایدن تشکر کرد.

آقای زلنسکی همچنین ابراز امیدواری کرد که این طرح از سوی مجلس سنا هم تصویب شود.

تصویب کمک ۴۰ میلیاردی آمریکا به اوکراین در مجلس نمایندگان

مجلس نمایندگان آمریکا طرح پیشنهادی جو بایدن برای ارائه کمک مالی ۴۰ میلیارد دلاری به اوکراین را تصویب کرد. این طرح که با ۳۶۸ رای موافق در برابر ۵۷ رای مخالف به تصویب رسید حالا باید به مجلس سنا فرستاده می‌شود.

در صورتی که سناتورهای آمریکایی نیز به این طرح رای مثبت دهند، با امضای جو بایدن، به قانون در آمریکا تبدیل خواهد شد.