۱۴۰۰ آبان ۱۷, دوشنبه

حاجی‌بابایی : با گذشت ۴۵ روز از سال تحصیلی، هزاران کلاس درس معلم ندارند


حمیدرضا حاجی‌بابایی، رییس فراکسیون فرهنگیان مجلس شورای اسلامی، با اشاره به اینکه درخصوص بحران کمبودنیروی انسانی درآموزش وپرورش بارهاهشدارداده بودیم ،گفت:باگذشت ۴۵روزازسال تحصیلی،هزاران کلاس درس،معلم ندارند و کلاس‌ های بی‌معلم، یکی از دغدغه‌های مردم در حوزه آموزش است.

رییس فراکسیون فرهنگیان مجلس افزود که با توجه به حساسیت موضوع، در نامه‌ای به سرپرست وزارت آموزش و پرورش، از وی درخواست کردیم با بررسی دقیق موضوع، گزارشی از آخرین وضعیت کلاس‌های درس با برش‌های استانی را برای اطلاع نمایندگان ارسال کند.

علیرضا منادی سپیدان، رییس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس نیز در آخرین روزهای مهر ماه کمبود معلم را بزرگ‌ترین چالش نظام آموزشی کشور عنوان کرده و گفت که آموزش و پرورش با کمبود ۱۷۶ هزار نیروی معلم مواجه است که با احتساب نیروی دفتری ۲۴۰ هزار نیرو در وزارت آموزش و پرورش کم داریم.

از سوی دیگر، ناصر سلیمان‌زاده، رییس مرکز برنامه‌ریزی منابع انسانی و امور اداری وزارت آموزش‌وپرورش از ممنوعیت به‌کارگیری نیروی جدید در آموزش‌ و پرورش به صورت حق‌التدریس آزاد یا عناوین مشابه خبر داد.

سلیمان‌زاده در اطلاعیه‌ای خطاب به مدیران کل آموزش و پرورش استان‌های سراسر کشور اعلام کرد که «در راستای اجرای دستور ۲۰ مهر ۱۴۰۰ سرپرست وزارت آموزش و پرورش منضم به نامه ۱۹ مهر ۱۴۰۰ معاون رییس جمهور و رییس سازمان اداری و استخدامی کشور»، به‌کارگیری افراد جدید به صورت حق‌التدریس آزاد و یا عناوین مشابه به هر شکل توسط ادارات کل آموزش و پرورش استان‌ها ممنوع است.

این مقام آموزش و پرورش خاطرنشان کرد که در سال‌جاری مجوز جذب۵۰ هزار نفر از سازمان اداری و استخدامی کشور اخذ شده که فرآیند اجرایی آن در حال انجام است اما به جزییات و چگونگی و زمان جذب و استخدام این نیروها در آموزش و پرورش اشاره نکرد.