۱۴۰۰ آذر ۷, یکشنبه

انتقال تسلیحات شبه‌نظامیان ایران از دیرالزور به الرقه از بیم حملات اسرائیل


حملات مکرر اسرائیل به مواضع شبه‌نظامیان ایران در سوریه بسیاری از زاغه‌های اسلحه آنها را منهدم کرده است

دیدبان حقوق بشر سوریه، یکشنبه، 28 نوامبر گزارش داد که شبه‌نظامیان وابسته به ایران در حومه شرقی دیر الزور در سوریه پس از حملات مکرر اسرائیل به مواضع و زاغه‌های مهمات آنها ناچار شدند که تسلیحات سنگین خود از قبیل موشک‌های میان‌برد را از این منطقه به مکان‌های دیگری در صحرای الرقه منتقل کنند.

دیدبان حقوق بشر افزود، گروه‌های شبه‌نظامی وابسته به ایران چندین کامیون‌ را به منطقه «الشبلی» در صحرای المیادین در حومه شرقی دیرالزور آورده و از انبارهای اسلحه‌ واقع در آن منطقه، مقادیری اسلحه سنگین و مهمات بارگیری کرده و به جاهای دیگری در صحرای الرقه منتقل کردند.

دیدبان حقوق بشر افزود، انتقال سلاح‌های سنگین شبه‌نظامیان پس از آن صورت گرفت که جنگنده‌های اسرائیلی با حملات سنگین و مکرر خود به مواضع شبه‌نظامیان ایرانی در این منطقه، تعداد زیادی از زاغه‌های مهمات آنها را منهدم کردند.

شبه‌نظامیان وابسته به ایران از ملیت‌های مختلف همچنان به تحرکات فشرده خود در مناطق تحت نفوذشان در سوریه ادامه می‌دهند.

پیشتر دیدبان حقوق بشر سوریه در 25 نوامبر این ماه اعلام کرده بود که شبه‌نظامیان وابسته به ایران مدتی است که به تحرکات فشرده‌ای در مناطق مختلف تحت نفوذ خود در خاک سوریه دست می‌زنند.

این در حالی است که منابع آگاه از ورود دومین گروه از نیروهای کمکی نظامی طی ماه نوامبر امسال به پایگاه نظامی شبه‌نظامیان ایرانی در روستای «حبوبه» میان خفسه و مسکنه در شرق حلب که اخیرا تأسیس شد، خبر دادند.

این نیروها مقابل مناطق نفوذ نیروهای سوریه دموکراتیک مورد حمایت آمریکا که در ساحل دیگر رود فرات مستقر هستند، قرار گرفتند.

در 24 ماه نوامبر جاری، دیدبان حقوق بشر سوریه، شلیک 4 موشک دوربرد توسط نیروهای آمریکایی داخل پایگاه التنف در منطقه 55 که در مثلث مرزی بین سوریه، اردن و عراق واقع شده را رصد کرد. همزمان با این شلیک پرواز جنگنده‌های ائتلاف بین المللی بر فراز آسمان فضای منطقه 55 نیز مشاهده شد.