۱۴۰۰ تیر ۱۴, دوشنبه

تجمعات اعتراضی اقشار مختلف در تهران و ۱۰ شهر دیگر، حمله به کشاورزان اصفهان با باتوم و گاز فلفل


شانزدهمین روزاعتصاب کارگران پیمانی صنعت نفت وپتروشیمی دربیش از ۷۵ مجتمع و شرکت در ۲۲ شهر

علاوه بر ادامه اعتصاب کارگران نفت و پتروشیمی، یکشنبه ۱۳ تیرماه ۱۴۰۰، تهران و بسیاری از شهرهای کشور از جمله اصفهان، شوش، اهواز، خرمشهر، خرم آباد، قم، زنجان، فلاورجان، تکاب و مراوانه(اهواز) شاهد تجمعات اعتراضی اقشار مختلف مردم در اعتراض به وضعیت اسفناک معیشتی بودند. 

1-    اعتصاب کارگران پیمانی بیش از ۷۵ پالایشگاه، شرکت، نیروگاه و تاسیسات نفتی، پتروشیمی و نیروگاهها در ۲۲ شهر برای شانزدهمین روز ادامه یافت.

2-    تجمع معلمین موسوم به کارنامه سبزهای سال ۹۹ از شهرهای مختلف، که اکنون هفت شبانه روز است مقابل وزارت آموزش وپرورش رژیم در تهران برای استخدام رسمی توسط آموزش و پرورش در تجمع اعتراضی بسر میبرند، امروز نیز ادامه داشت. کانون صنفی معلمان اعلام کرد: «تداوم چنین وضعیتی می‌تواند به یک انفجار اجتماعی منجر شود.

3-    سرایداران مدارس تهران، صبح یکشنبه تجمع اعتراضی بزرگی در مقابل وزارت آموزش و پرورش رژیم برگزار کرده و نسبت به وضعیت بدمعیشتی خود اعتراض کردند. 

4-    بازنشستگان و مستمری‌بگیران صندوق بازنشستگی در اصفهان، شوش، اهواز و خرم آباد در اعتراض به حقوق‌های پایین و عدم پاسخگویی به مطالباتشان در مقابل اداره تامین اجتماعی در این شهرها تجمع کردند.

5-    تجمع دامداران در تکاب، که در اعتراض به گرانی علوفه و پایین بودن سطح درآمد آنها به نسبت هزینه درمقابل فرمانداری شهر دست به اعتراض زده و دامهایشان را به مقابل فرمانداری این شهر آوردند. 

6-    کشاورزان اصفهانی، در اعتراض به تغییر مسیر آب زاینده رود در مقابل استانداری اصفهان دست به تجمع اعتراضی زدند. نیروی سرکوبگر انتظامی با اسپری گاز فلفل و باتوم به تجمع‌کنندگان حمله کرده و آنها را مورد ضرب و شتم قراردادند. 

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران - ۱۳ تیر ۱۴۰۰ (۴ ژوئیه ۲۰۲۱)

اصفهان،اهواز،خرم‌آباد وشوش- تجمع بازنشستگان ومستمری بگیران -۱۳ تیر ۱۴۰۰


تهران - تجمع معلمان کارنامه سبز و سرایداران مدارس تهران - ۱۳ تیر