۱۴۰۰ مرداد ۳, یکشنبه

عماد الامین، فرمانده برجسته حزب‌الله در سوریه کشته شد

               

عماد الامین، فرمانده برجسته حزب‌الله در سوریه کشته شد

                          25 جولای 2021 اخبار مهم روز, منطقه

رسانه‌های لبنانی نزدیک به گروه شبه‌نظامی حزب‌الله از کشته شدن عماد الامین یک فرماندهان برجسته حزب‌الله لبنان در سوریه خبر دادند.

اسرائيل اخیرا در حملاتی متعدد پایگاههای نظامی رژیم سوریه که میزبان مقرها و زاغه‌های مهمات و سلاح شبه‌نظامیان وابسته به ایران است را هدف قرار داد که احتمال می‌رود عماد الامین در یکی از حملات اسرائیل به مقرهای حزب‌الله در سوریه کشته شده است.


کشته شدن فرمانده لشکر فاطمیون

خبر کشته شدن عماد الامین، فرمانده برجسته حزب‌الله در سوریه ساعاتی پس از آن اعلام شد که دیدبان حقوق بشر سوریه، شنبه، ۲۴ ژوئیه، خبر داد که سید احمد قریشی، فرمانده برجسته سپاه پاسداران ایران نیز در خاک سوریه کشته شده است.

در این‌بار دیدبان توضیح داد که جزئیات کشته شدن این فرمانده ایرانی همچنان نامعلوم است و هنوز معلوم نیست که او در اثر حمله اسرائيل به حومه حمص یا در شرایط دیگری کشته شده است.

احمد قریشی، تبعه ایران و یکی از فرماندهان گروه شبه‌نظامی موسوم به «لشکر فاطمیون» است که از سال ۲۰۱۳ در سوریه حضور دارد.

قریشی، به همراه قاسم سلیمانی، فرمانده سابق سپاه قدس ایران در عملیات‌های نظامی متعددی در خاک سوریه مشارکت داشت.

ستیزه‌جویان گروه «لشکر فاطمیون» از میان پناهندگان افغان در ایران هستند که از سال ۲۰۱۳ توسط سپاه قدس برای دفاع از رژیم بشار اسد و مشارکت در جنگ سوریه علیه مردم این کشور، سازماندهی و به سوریه اعزام شدند.

دیدبان حقوق بشر سوریه در ۹ ژوئیه جاری خبر کشته شدن یکی از فرماندهان سپاه پاسداران ایران که تبعه ایرانی است را بر اثر برخورد با مین در صحرای شرقی حمص تایید کرده بود. احتمالا گروه داعش اقدام به مین‌گذاری در این منطقه کرده که از مناطق فعالیت آن به شمار می‌رود.

شایان ذکر است که اسرائیل از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از ۱۴ حمله موشکی یا هوایی علیه ۴۱ هدف در سوریه من جمله زاغه‌های سلاح و مهمات، مقرها، ساختمان‌ها و تجهیزات نظامی متعلق به ایران، انجام داده است.

حملات موشکی و هوایی اسرائیل علیه مناطقی در سوریه از شامگاه پنج‌شنبه گذشته از سر گرفته شد و در دومین مرحله آن طی ۴۸ ساعت، مقرهای شبه‌نظامیان حزب‌الله در منطقه القصیر در استان حمص هدف قرار گرفت.