۱۴۰۰ تیر ۲۳, چهارشنبه

تلویزیون فاکس نیوز: نمایش قدرت جهانی سه روزه جنبش مقاومت ایران


تلویزیون فاکس نیوز ۲۰ تیر: وزیر خارجه مایک پمپئو به مخالفان رژیم ایران گفت: «به مبارزه تان علیه این رژ یم ادامه دهید»

پمپئو این اظهارات را روز شنبه در اجلاس بزرگ جهانی ایران آزاد ایراد کرد. در جلسه بین المللی ۳روزه ای که توسط اپوزیسیون ایران سازماندهی شده بود.

خبرنگار فاکس نیوز گزارش می دهد: آنچه امروز مشاهده کردیم بخشی از نمایش قدرت سه روزه جهانی است که خواستار سرنگونی رژیم است. گردهمایی که مقاومت ایران آن را سازماندهی کرده و توسط مریم رجوی هدایت می شود. این اجلاس ده ها هزار نفر را در ۱۰۵کشور بهم مرتبط کرد. بطور همزمان گردهمایی‌هایی هم در ۱۷ کشور اروپایی برگزار شد.

یک گروه دو حزبی از قانونگذاران آمریکایی شامل کوین مک کارتی و سناتور ها از جمله منندز و تد کروز و شمار دیگری گنگره، همراه با دهها رهبر از سراسر جهان سخنرانی کردند.

مایک پمپئو گفت: «شما می‌توانید تأثیر تلاش‌های سال‌های گذشته را در انتخابات هفتة گذشته مشاهده کنید. مستأصل‌تر از گذشته، باید تقلب را افزایش می‌دادند؛ و مردم ایران این‌را میدانند، همان‌طور که خامنه‌ای این را می‌داند.از سال۱۹۷۹، هر انتخاباتی در ایران فقط در خدمت ارائة یک تصویر جمهوریت، از یک دیکتاتوری دینی فاسد و بی‌رحم بوده است». 

فاکس نیوز افزود: انتخاب اخیر ابراهیم رئیسی افراطی برای ریاست جمهوری که اکثر کشور آنرا تحریم کردند تنها این دیدگاه را تقویت کرده است که دیکتاتوری مذهبی در تهران هیچ قصدی برای میانه رو شدن ندارد.

حدود ۱۰۰۰ عضو جنبش مقاومت نیز از داخل ایران به این اجلاس پیوسته بودند. اخیراً تظاهراتهای چشمگیری در داخل ایران صورت گرفته است در حالیکه تحریم ها اقتصاد را خفه کرده است. که موجب فراخوان های بیشتر برای سرنگونی رژیم می شود. این وضعیت سوالاتی را درمورد تصمیم بایدن برای پیوستن مجدد به توافق اتمی ایران بر می انگیزد.