۱۳۹۹ بهمن ۲۳, پنجشنبه

بریتانیا: سویه «کنت» جهان را مورد حمله خود قرار خواهد داد

 

مدیر مجتمع مطالعات ژنوم مربوط به بیماری کووید19 در بریتانیا با بیان اینکه سویه ویروس کرونا که برای اولین بار در استان «کنت» بریتانیا کشف شد، احتمالاً در سراسر جهان گسترش خواهد یافت، افزود: «مبارزه با ویروس حداقل تا ده سال ادامه خواهد داشت.»

شارون پیکاک به «بی‌بی‌سی» گفت که سویه کنت «به کشور حمله کرده و به احتمال زیاد جهان را در برخواهد گرفت.»

او افزود: «وقتی ویروس را شکست دادیم یا به خودی خود جهش یافته و دیگر خطرناک نباشد و بیماری ایجاد نکند، می‌توانیم دیگر نگران آن نباشیم. اما با نگاه به آینده، فکر می‌کنم این کار سال‌ها طول خواهد کشید. به‌نظر من این کار برای ده سال آینده ادامه خواهد یافت.»

4 هزار نسل جهشی کرونا

جورج یوستیس وزیر محیط زیست بریتانیا، با اشاره به موفقیت واکسن‌های کرونا در برابر «سویه کنت» و آفریقای جنوبی، دو روز پیش تأکید کرد که سویه «کنت» جهش یافته از ویروس کرونا، شیوع بیشتری در کشور دارد.

یوستیس با تأکید بر اینکه این واکسن‌ها روی سویه جهش‌یافته کنت اثربخش هستند، گفت: چالش اصلی مقابله با سویه جهش‌یافته کنت است. به گفته او سویه آفریقای جنوبی در مقایسه با سویه کنت شیوع پذیری کمتری دارد.

ناظم الزهاوی وزیر مسئول توزیع واکسن در بریتانیا، در 4 فوریه اعلام کرد که در حال حاضر حدود 4 هزار سویه جهش‌یافته ویروس کرونا وجود دارد که باعث بیماری کووید 19 در سراسر جهان می‌شوند.

الزهاوی در اظهارات خود به اسکای نیوز تأکید کرد که این امر باعث شده‌ است همه تولیدکنندگان واکسن در جهان، از جمله فایزر و آسترازنیکا، اثربخشی محصول خود در مبارزه با ویروس را بهبود بخشند.

ات