۱۳۹۹ بهمن ۲۳, پنجشنبه

آمریکا: در کنار سعودی ایستاده‌ایم و حوثی‌ها را مجازات خواهیم کرد

 

وزارت امور خارجه ایالات‌متحده آمریکا روز چهارشنبه 10 فوریه 2021 و ساعاتی پس از حمله پهپادی حوثی‌ها به فرودگاه بین‌المللی ابها اعلام کرد در کنار پادشاهی عربی سعودی ایستاده و موضوع مجازات پیکارجویان حوثی را بررسی می‌کند.

یک مقام مسئول وزارت امور خارجه آمریکا به العربیه گفت: «در کنار همپیمانانمان در سعودی می‌ایستیم و گزینه‌های متعددی از جمله تحریم‌ها را برای برخورد با حوثی‌ها در اختیار داریم.»

این مقام مسئول افزود: «حوثی‌ها با حمایت ایران مسئول حملاتی هستند که سعودی را مورد هدف قرار داده … ما به اعمال فشار بر حوثی‌ها و تهران که از آنها حمایت می‌کند، ادامه می‌دهیم و سازوکارهای جدیدی برای برخورد با آنها بررسی می‌کنیم.»


ائتلاف نظامی عربی حمایت از دولت قانونی یمن روز چهارشنبه اعلام کرد که شبه‌نظامیان حوثی طی یک «حمله تروریستی» فرودگاه بین‌المللی ابها را مورد هدف قرار دادند. در این حمله که با حمایت ایران صورت گرفت، یک پهپاد بمب‌گذاری‌شده ساخت ایران از نوع «ابابیل تی» به فرودگاه ابها حمله کرد.

ائتلاف عربی حامی دولت قانونی یمن، چهارشنبه 10 فوریه، با اعلام حمله تروریستی انجام شده توسط شبه‌نظامیان حوثی در هدف قرار دادن فرودگاه «ابها»، تأکید کرد که آتش‌سوزی هواپیمای غیرنظامی در نتیجه هدف قرار گرفتن از سوی شبه‌نظامیان مورد حمایت ایران، کاملا زیر کنترل در آمد.

ائتلاف عربی با تأکید بر اینکه شبه‌نظامیان حوثی مطابق با قوانین بین‌المللی بازخواست خواهند شد، افزود: اقدام برای هدف قرار دادن فرودگاه «ابها» و تهدید مسافران غیرنظامی، جنایت جنگی است و اقدامات لازم برای حمایت غیرنظامیان از تهدیدهای حوثی‌ها را اجرا خواهیم کرد.»