۱۳۹۹ اسفند ۳, یکشنبه

کشته شدن 70 حوثی و زخمی و اسیر شدن ده‌ها تن از آن‌ها در یمن

 

ارتش یمن یکشنبه21 فوریه ازکشته شدن دستکم 70 نفرازعناصر شبه‌نظامیان کودتاگر حوثی و ده‌ها زخمی و زندانی در میان آن‌ها، طی نبرد در چندین جبهه در غرب استان مارب خبر داد.

مرکز رسانه‌ای نیروهای مسلح یمن در بیانیه‌ای اعلام کرد که نیروهای ارتش ملی با حمایت مقاومت مردمی و نیروی هوایی ائتلاف عربی حامی دولت قانونی یمن، به چندین حمله انتحاری شبه‌نظامیان کودتاگر حوثی مورد حمایت ایران، در چندین جبهه در غرب استان مارب، پاسخ دادند.

این مرکز خاطرنشان کرد که ارتش و مقاومت یمن، شدیدترین حملات پی در پی شبه‌نظامیان حوثی در تلاش برای تحقق پیشروی در جبهه‌های هیلان، المشجح و الکساره را درهم شکسته و ناکام ساختند.

در ادامه بیانیه آمده‌است این نبردها که ساعت‌ها به طول انجامید، منجر به کشته شدن دستکم 70 نفر و زخمی شدن و اسارت ده‌ها تن از شبه‌نظامیان حوثی شد و دیگر عناصر حوثی نیز متواری شدند.

بر اساس این بیانیه، این نبردها همزمان با آتش توپخانه نیروهای ارتش ملی یمن بود که طی آن، 5 خودروی زرهی و دو خدمه آن‌ها منهدم شدند که حامل نیروهای کمکی برای شبه نظامیان حوثی در جبهه‌های الکساره و هیلان بودند.

نیروی هوایی ائتلاف عربی حامی دولت قانونی یمن نیز با چندین حمله، مواضع متعدد حوثی‌ها در المشجح، هیلان و الکساره را هدف قرار داده و باعث بروز تلفات جانی و زیان‌های مادی زیادی در میان حوثی‌ها شد.