۱۳۹۹ اسفند ۴, دوشنبه

وزیر بهداشت ایران: به جای وزیر من را مدیرکل مرده‌شورخانه بگذارید

 

وزیر بهداشت ایران با ابراز خشم نسبت به عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی مربوط به کرونا گفت که زخمی و جنازه جمع‌کن شده و به جای وزیر بهداشت او را مدیرکل مرده‌شورخانه بگذارند.


بر اساس گزارش خبرگزاری ایسنا، 22 فوریه 2021 سعید نمکی با ابراز ناراحتی نسبت به درگذشت کادر درمانی در این کشور گفت: «من وزیر خبر ندارم چه کسی می‌آید و بیرون می‌رود. فقط شدم ته رودخانه، زخمی و جنازه جمع‌کن. به جای وزیر بهداشت بگذارید مدیرکل مرده‌شورخانه. این درد بزرگی است».

او با اشاره به ورود ویروس جهش‌یافته کرونا به ایران، تاکید کرد که ویروس، «ویروس مهاجمی» است.

نمکی با بیان اینکه بریتانیا و آلمان از ساختارهای قوی سلامتی برخوردارند اما مقابل ویروس جهش‌یافته به زانو درآمده‌اند، بیان کرد: «ما داریم فریاد می‌زنیم که اپیدمی گرفتارمان می‌کند، چرا گوش نمی‌کنید؟ اینطور که نمی‌شود مملکت اداره کرد. چقدر باید فریاد بزنم و بگویم. چقدر باید خجالت بکشم از پزشک و پرستار و علوم آزمایشگاهی و بقیه».

او همچنین نسبت به انتشار اخبار انتقادی مربوط به سلامت و بهداشت در فضای مجازی ابراز نارضایتی کرد و گفت: «در پیک قبلی خوزستان که پروتکل‌شکنی ما را گرفتار کرد، چه کسانی این آتش را خاموش کردند. اما اگر خدایی نکرده پنج دقیقه دارویی دیر شود، هزار قلم و هزار شبکه اجتماعی راه می‌اندازند. اینطور نمی‌توان مملکت اداره کرد. من مکتوب هم نوشتم. دیگر برای ما و همکارانمان بیش از این صبوری میسر نیست. ما برای موج‌شکنی خلق نشدیم و دیگران برای موج‌آفرینی».

گفتنی است، همزمان با ورود ویروس جهش‌یافته کرونا به ایران، این ویروس همچنان قربانی می‌گیرد. سخنگوی وزارت بهداشت ایران امروز اعلام کرد که طی 24 ساعت گذشته 8263 مبتلای جدید کرونا شناسایی شدند و مجموع مبتلایان به 1582275 نفر رسید.

سیما لاری در ادامه اعلام کرد که 89 بیمار مبتلا به کووید 19 طی 24 ساعت گذشته جان باختند و مجموع فوتی‌های این بیماری به 59572 نفر رسید.

به گفته او 3685 بیمار نیز در وضعیت شدید و به نوعی بحرانی تحت مراقبت قرار دارند و هم‌اکنون 11 شهرستان قرمز، 52 شهرستان نارنجی، 217 شهرستان زرد و 168 شهرستان آبی هستند و شهرهای آبادان، اهواز، بندر ماهشهر، خرمشهر، دزفول، دشت آزادگان، رامهرمز، شادگان، شوشتر، کارون و هویزه در وضعیت قرمز قرار دارند.

لاری تاکید کرد که روند ابتلا و بستری در «خوزستان» به شدت در حال افزایش و نگران‌کننده است و با توجه به گردش ویروس جهش‌یافته در «خوزستان» و تعدادی از استان‌های دیگر، ادامه روند بی‌توجهی به پروتکل‌های بهداشتی فاجعه‌بار است.