۱۳۹۹ اسفند ۳, یکشنبه

تخریب کامل 1200 واحد مسکونی در زلزله سی‌سخت

 

استاندارکهگیلویه و بویراحمد ازتخریب صددرصدی 1200واحد مسکونی درشهر سی‌ سخت خبر داد. حسین کلانتری درحاشیه بازدید از سطح شهر سی سخت افزود: بیش از 3 هزار واحد مسکونی نیازمند تعمیرات اساسی است.

به گزارش روز یکشنبه 21 فوریه 2021 «خبرگزرای مهر»، کلانتری با بیان اینکه ارزیابی‌ها ادامه دارد، تصریح کرد که ممیزی شکل می‌گیرد و همه در حال تلاش برای ساماندهی وضعیت مردم زلزله‌زده هستند.

سخنان استاندار کهگیلویه و بویراحمد در حالی منتشر می‌شود که مردم زلزله‌زده در سی‌سخت و بخش‌ها و روستاهای شهرستان دنا در این استان، به سانسور ابعاد خسارات زلزله در رسانه‌های حکومتی و تبعیض در توزیع امکانات معترض از آن خشمگین هستند.

در همین رابطه روزنامه شرق 21 فوریه نوشت «به‌دلیل عدم رسیدگی به زلزله‌زدگان و عدم پوشش اخبار کامل سی‌سخت در رسانه‌ها مردم دست به تجمع اعتراضی زدند.»

گفتنی است شامگاه چهارشنبه 17 فوریه زمین‌لرزه‌ای به بزرگی 5.6 درجه شهر سی‌سَخت، مرکز شهرستان دنا در استان کهگیلویه و بویراحمد و همچنین یاسوج، مرکز این استان، را لرزاند.

بر اساس گزارش‌ها، بسیاری از زلزله‌زدگان به کمبود چادر و نحوه توزیع انتقاد دارند. برخی شهروندان این منطقه در روزها و شب‌های گذشته زیر باران و برف با روشن کردن هیزم خود را گرم نگه داشته‌اند.

بر اساس آخرین آماری که دبیرکل جمعیت هلال احمر روز (شنبه) گذشته، اعلام کرد 67 نفر در این زلزله مصدوم شده‌اند.