۱۳۹۹ اسفند ۷, پنجشنبه

بحرین و اسرائیل خواهان مشارکت کشورهای منطقه در مذاکرات هسته‌ای با ایران شدند

 سلمان بن حمد آل خلیفه ولیعهد و نخست وزیر بحرین و بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل بر اهمیت مشارکت کشورهای منطقه در هرگونه مذاکره درباره پرونده هسته‌ای ایران، تأکید کردند.


مقام‌های این کشور همچنین اظهار داشتند که مذاکرات هسته‌ای آینده باید شامل مسائل گسترده‌تری شود تا نقش مهمی در تحکیم مبانی امنیت و ثبات منطقه ایفا کند.

به گزارش خبرگزاری بحرین، طرفین در یک تماس تلفنی، فرصت‌های سرمایه گذاری مشترک در زمینه پزشکی و عرصه‌های همکاری دو جانبه را مورد بررسی قرار دادند.

دو طرف اسرائیلی و بحرینی در این تماس تلفنی زمینه‌های همکاری دو جانبه و شماری از تحولات در عرصه‌های منطقه‌ای و بین‌المللی را نیز بررسی کردند.

در همین حال نایف فلاح الحجرف دبیرکل شورای همکاری خلیج، چند روز پیش تأکید کرد که این شورا باید طرف هرگونه گفت‌وگو در مورد امنیت منطقه باشد.

او همچنین در دیدار با سفرای کشورهای اتحادیه اروپا در ریاض، ضرورت مشارکت شورای همکاری در هرگونه مذاکره درباره پرونده هسته ای ایران را خواستار شد.

مداخله‌جویی‌های ایران

الحجرف همچنین از ایران خواست که مداخله‌گری در امور داخلی کشورها را کنار گذاشته و از بر هم زدن ثبات و امنیت منطقه از طریق حمایت از گروه‌های تروریستی، دست بر دارد.

او درعین حال بر ضرورت اعمال فشار اتحادیه اروپا و جامعه جهانی بر شبه‌نظامیان حوثی برای ورود به روند صلح و توقف حمله به مارب و همچنین توقف هدف قرار دادن غیرنظامیان و اجرای حملات موشکی و پهپادی به سعودی تأکید کرد.