۱۳۹۹ بهمن ۲۸, سه‌شنبه

بهنام محجوبی درویش گنابادی و زندانی سیاسی درگذشت

 

«ابراهیم الله‌بخشی» از دوستان بهنام محجوبی با نوشتن توئیتی اعلام کرد که این درویش زندانی، سه روز پس از انتقال از زندان اوین به بیمارستان لقمان جان خود را از دست داد.

بر اساس گزارش هرانا، سه‌شنبه 16 فوریه 2021 بهنام محجوبی درویش گنابادی که در زندان اوین به سر می‌برد و در اثر مسمومیت دارویی سه روز پیش به بیمارستان منتقل شد، جان باخت.

پیش از این، پزشکان از وخامت حال او خبر داده و گفته بودند که او تنها با دستگاه قادر به تنفس است. این درویش گنابادی که از خرداد به زندان رفته بود، تحت نظر روانپزشک قرار داشت و پزشکی قانونی تشخیص به عدم تحمل کیفر برای او داده بود.

مادر و همسر او طی روزهای اخیر علیه مسئولان زندان افشاگری کردند و در فضای مجازی اعلام کردند که علت وخیم شدن حال این زندانی سیاسی قطع داروهایی بود که او برای درمان بیماری عصبی خود استفاده می‌کرد.

صالحه حسینی در توئیتر نوشت که مقام‌های زندان بدون توجه به هشدارهای پزشک معالج، به بهنام محجوبی قرص خواب می‌دادند تا ناگهان نصف بدنش از کار افتاد.

به گفته او، علی‌رغم اینکه تهیه داروهای محجوبی وظیفه زندان است اما خانواده او هر ماه داروها را تهیه کرده و به زندان می‌بردند.

بهنام محجوبی 33 ساله از دراویش گنابادی شاه نعمت‌اللهی بود که در فوریه 2018 حادثه گلستان هفتم تهران بازداشت شده بود. اتهام وارد شده به او «اجتماع و تبانی علیه امنیت کشور از طریق اتباط گیری با سایرین و فراهم کردن تجمع غیرقانونی» بود که دادگاه او را به تحمل دو سال حبس تعزیری و دو سال ممنوعیت از عضویت در احزاب، گروهها و دسته‌جات سیاسی یا اجتماعی محکوم کرده بود.