۱۳۹۹ تیر ۲۶, پنجشنبه

ابومرزوق عضو برجسته حماس به فرار یکی از افراد این جنبش به اسرائیل اعتراف کرد




موسی ابومرزوق یکی از اعضای دفتر سیاسی حماس، دریک مصاحبه تلویزیونی که در صفحه فیسبوک شخصی خودش منتشر شده است، به فرار یکی از اعضای جنبش به اسرائیل اعتراف کرد.


او گفت اسرائیل از این عضو فراری به گرمی استقبال کرد.ابو مرزوق همچنین از دستگیری چند عضو دیگر حماس در رابطه با این پرونده و ادامه تحقیقات با آنها خبر داد.

عضو دفتر سیاسی حماس در این مصاحبه در پاسخ به سئوالی در مورد صحت فرار یک عضو مهم به اسرائیل گفت:«بله یک عضو از این جنبش فرار کرد و برخی از همکاران او که با اشغالگران همکاری می‌کردند، بازداشت شدند».

ابومرزوق گفت، این افراد ارتباطی با هم ندارند آنها به صورت جداگانه عمل می‌کردند، هیچ ارتباطی بین آنها وجود ندارد.

او تاکید کرد که افراد متهم نه پست رهبری در حماس داشته و نه از فرماندهان برجسته القسام به شمار می‌روند اما آنها اعضایی در جنبش هستند که یکی از آنها به اسرائیل گریخت و اشغالگران از او به گرمی استقبال کردند».

ابومرزوق افزود: «برخی از آنها دستگیر شدند و پرونده آنها در حال حاضر مراحل تحقیقات را طی می‌کند اما اینکه اعضای مورد ذکر کادر رهبری هستند یا دارای نقشه‌ای از نیروهای ویژه گردان «قورباغه‌های انسانی» و از تحرکات نیروی دریایی حماس و غیره اطلاع دارند، همه این ادعاها بی اساس و کاملا نادرست است».

منابع وزارت امنیت داخلی فلسطینی در غزه روز دوشنبه 13 ژوئیه از فرار یکی از فرماندهان نظامی حماس به اسرائیل خبر دادند. این منابع در باره هویت این فرمانده توضیحاتی نداده‌اند اما به دنبال فرار این فرمانده به اسرائیل چند تن دیگر از فرماندهان حماس در غزه بازداشت شدند.

طبق گزارش‌های منابع رسانه‌ای در غزه اسناد بسیار حساس و مهمی طی سال‌ها روابط پنهانی یکی از رهبران حماس با اسرائیل از طریق دریا به وسیله یک ناوچه اسرائیلی به تل‌آویو منتقل شده است.

منابع فلسطینی هویت فرمانده فراری را هنوز مشخص نکرده‌اند، اما این منابع می‌گویند که او رئیس واحد تیپ‌های موسوم به «قورباغه‌های انسانی» وابسته به عزالدین القاسم شاخه مسلح حماس بود.

به دنبال فرار این فرمانده به اسرائیل، تعدادی از اعضای نظامی حماس از جمله یک فرمانده تیپ عز الدین القسام و برادرش به اتهام همکاری با اسرائیل در منطقه شجاعیه غزه بازداشت شدند.

براساس گزارش رسانه‌ها در نوار غزه، محمد عمر ابو عجوه که توسط نیروی امنیت داخلی حماس دستگیر شد، نخستین مسئول بخش ارتباطات الکترونیکی تیپ‌های عز الدین القسام در منطقه الشجاعیه در شرق شهر غزه بود.

گزارش‌ها حاکی از آن است که ابوعجوه اطلاعات استراتژیک در مورد شبکه ارتباطات تیپ و امنیت حماس در داخل نوار غزه را به اسرائیل داده است.