۱۳۹۹ تیر ۲۶, پنجشنبه

کشته شدن 7 نیروی امنیتی نظامی در سانحه هوایی در شرق ترکیه


رسانه‌های رسمی ترکیه پنج‌شنبه 16 ژوئیه از کشته شدن 7 تن از عناصر امنیتی نظامی ترکیه در حادثه سقوط یک فروند هواپیمای شناسایی در شرق این کشور خبر دادند.

خبرگزاری رسمی آناتولی از سلیمان سویلو وزیر کشور ترکیه نقل کرد که گفته یک فروند هواپیمای شناسایی این کشور در کوهستان‌های آرتوس که آتشفشانی غیر فعال در استان وان در شرق این کشور است، سقوط کرده است.

وزیر کشور ترکیه افزود که ارتباط با هواپیما که حامل 7 تن از نیروهای امنیتی نظامی از جمله دو خلبان بوده در ساعت 22:45 شامگاه چهارشنبه ( 19:45 دقیقه به وقت گرینویچ) قطع شد. او در ادامه توضیح داد که هواپیما در ارتفاع 2200 متری از سطح زمین سقوط کرده است.

سویلو پس از آن به مکان سقوط هواپیما که منطقه‌ای صعب‌العبور است رفته که گزارش‌های تصویری حضور او به همراه تعدادی از نظامیان را نشان می‌دهد.

بنا به خبرگزاری آناتولی این هواپیمای ترکیه‌ای که در سال 2015 ساخته شده از روز دوشنبه در حال انجام ماموریت «شناسایی و گشت‌زنی» در استان‌های همجوار با اکثریت کردنشین «وان» و «هکاری» بوده که شامگاه چهارشنبه دچار حادثه شد.

استان حکاری ترکیه با عراق مرزهای مشترک دارد جایی که درگیری‌های میان نیروهای ترکیه و گروههای مسلح کُرد دهه‌هاست ادامه دارد.

بنا به اظهارات فرماندار منطقه محل حادثه، مقامات ترکیه در حال تحقیق درباره علت سقوط این هواپیما هستند.

شایان ذکر است این اولین باری نیست که یک هواپیمای شناسایی ترکیه سقوط می‌کند، پیش‌تر در سال 2018 دو خلبان یک هواپیمای آموزشی ترکیه که طی انجام تمرین‌های آموزشی در استان ازمیر در غرب این کشور سقوط کرده بود، کشته شدند.