۱۳۹۹ تیر ۱۶, دوشنبه

قربانيان كرونا در ۳۴۲ شهر كشور بيش از ۶۵ هزار و ۹۰۰ نفر است


حريرچي:دربرخی استان‌‌ها بیش از۵۰ درصد افراد به کرونا مبتلا شده‌‌اند.آمارهایی در حد ۱۸میلیون مبتلا درسطح كشورعجیب نیست.افزایش مرگ ومیرروزانه تا ۲۰۰ نفر بعید نیست.كرونا در تهران و البرز می‌‌تواند به صورت تصاعدی و انفجاری بالا برود


دانشگاه علوم پزشکی بیرجند: ۶ شهرستان از ۱۱ شهرستان استان خراسان جنوبی در وضعیت خیلی پرخطر (قرمز) است
به گزارش پزشكان در سه روز آخر هفته در استان‌هاي خراسان رضوي و خراسان شمالي ۱۸ هزار و ۳۰۰ ابتلا جديد و ۸۱۰ فوت داشتند
دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان: هرمزگان در اوج کروناست. احتمال افزایش بیشتر بیماری در روستاها وجود دارد
دبيرخانه شوراي ملي مقاومت ايران15/4/99 : « سازمان مجاهدين خلق ايران بعد از ظهر امروز یکشنبه ۱۵ تیر ۱۳۹۹ اعلام كرد، آمار جانگداز جانباختگان كرونا در ۳۴۲ شهر ايران بيش از ۶۵ هزار و ۹۰۰ نفر است. شمار قربانيان در خراسان رضوي به ۴۵۷۰ نفر، در خراسان شمالي به ۸۵۰ نفر، در خوزستان به ۵۰۴۰ نفر، در زنجان به ۶۱۰ نفر، در قزوين به ۵۶۵ نفر، در كرمان به ۸۳۰ نفر، در گلستان به ۱۶۴۵ نفر، در مازنداران به ۲۹۶۰ نفر و در هرمزگان به ۶۸۵  نفر رسيده است.
حريرچي معاون كل وزارت بهداشت رژيم به مبتلا شدن ۱۸ ميليون از مردم كشور به كرونا اذعان كرد و گفت: «در برخی استان‌‌ها که اپیدمی کرونا در آنها زودتر شروع شد بیش از ۵۰ درصد افراد به کرونا مبتلا شده‌‌اند بنابراین آمارهایی در حد ۱۸ میلیون خیلی عجیب نیست». وي افزود « افزایش مرگ و میر روزانه تا حدود ۲۰۰ مورد خیلی بعید نیست... به دلیل تراکم بالایی که در استان تهران و حاشیه آن و استان البرز داریم رقم‌‌های جزئی افزایش، می‌‌تواند به صورت تصاعدی و انفجاری بالا برود... برخی استان‌‌ها مانند خوزستان، بوشهر، آذربایجان‌‌های شرقی و غربی، کردستان، کرمانشاه در شرایط اسفند و فروردین وضعیت آرامی داشتند، الان در حال تجربه موج اول هستند و ما نگران استان‌‌هایی مانند فارس هستیم که ممکن است در آینده موارد زیاد ابتلا داشته باشند»(فرتاك نيوز ۱۵ تير) .حريرچي همچنين از مبتلاشدن ۱۵ هزار نفر از كادر پزشكي و درماني كشور به كرونا خبر داد (تلويزيون رژيم ۱۴ تير).
سخنگوي وزارت بهداشت رژيم امروز شمار قربانيان در ۲۴ ساعت گذشته را ۱۶۳ نفر اعلام كرد كه بالاترين رقم از ابتدا تاكنون است. وي گفت:« استانهای خوزستان، آذربایجان‌های غربی و شرقی، کردستان، کرمانشاه، هرمزگان، بوشهر، خراسان رضوی و ایلام در وضعیت قرمز قرار دارند. استانهای تهران، فارس، اصفهان، مازندران، همدان، زنجان، سیستان و بلوچستان، البرز و لرستان در وضعیت هشدار قرار دارند» (ايرنا ۱۵ تير).
مرداني عضو كميته ستاد كرونا گفت:«من حداقل چهارشنبه ۶۸ مریض دیدم ۶۲ نفر کرونا بود... وضع خیلی بد است...ممکن است متأسفانه مرگ و میر مان و تعداد موارد ابتلا حتی از این هم بالاتر برود«(شبكه تلويزيون يك رژيم ۱۴ تير).
خاتمی عضو کمیسیون بهداشت و درمان در مجلس ارتجاع گفت:«بسیاری از شهرهای کشور در حالت هشدار و قرمز به سر می برند...تعداد بستری در مراکز درمانی افزایش یافته و تخت‌های بیمارستانی در حال پر شدن است... برداشته شدن محدودیت‌ها با بهانه مسائل اقتصادی این نگرانی را ایجاد می کند که سلامت فدای اقتصاد شود»(خبرگزاري نيروي قدس ۱۴ تير).
در تهران، رضا کرمی رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران گفت: «تهران ۵۰ بیمارستان قدیمی دارد که بیش از ۵۰ سال عمر دارند و فاقد شرایط ایمنی استاندارد هستند... ملاحظاتی وجود دارد که نمی‌توانیم اسامی آن‌ها را اعلام کنیم، زیرا معرفی آن‌ها وضع را بدتر می‌کند و موجب تشویش اذهان مردم می‌شود» (انتخاب ۱۵ تير).
در خراسان جنوبي، رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: «در حال حاضر ۶ شهرستان از ۱۱ شهرستان استان خراسان جنوبی در وضعیت خیلی پرخطر (قرمز) شیوع کرونا هستند... هیچ شهر کم خطر یا به رنگ سفید در استان نداریم»(ايرنا  ۱۴ تير).
در خراسان رضوي و خراسان شمالي، به گزارش پزشكان در روزهاي چهارشنبه و پنجشنبه و جمعه شمار مبتلايان شناسايي شده جديد در اين دو استان به ۱۸۳۰۰ نفر و شمار جانباختگان به ۸۱۰ تن رسيد. شمار مبتلايان در مشهد ۴۷۰۰ نفر و آمار فوت بيش از ۳۰۰ نفر است. در نيشابور شمار مبتلايان ۳۵۰۰ نفر و تعداد درگذشتگان حداقل ۱۰۰ نفر است. در قوچان شمار مبتلايان بيش از ۱۰۰۰ نفر و تعداد فوت بيش از ۳۰ نفر است. در سبزوار شمار مبتلايان ۴۳۷۰ نفر و شمار درگذشتگان از ۱۵۰ نفر بيشتر است. در تربت حيدريه شمار مبتلايان بيش از ۲۰۰۰ نفر و شمار جان باختگان بيش از ۱۶۰ نفر است. در خراسان شمالي شمار مبتلايان ۲۷۳۰ نفر و شمار جان باختگان بيش از ۷۰ نفر است.
درگلستان، رئيس دانشگاه علوم پزشكي گفت:« فاجعه بدتر از اسفند در انتظار گلستان است... پیک اسفندماه دور از انتظار نیست، ۳۰۰ بیمار بستری در گنبدکاووس داريم و اوضاع سایر بیمارستان‌ها در کلاله، مینودشت و مناطق شرقی هم خوب نیست...با مشکل خدمات‌رسانی و کمبود اکسیژن و تخت روبرو خواهیم شد و باید تصمیم عاجلی گرفته شود»(خبرگزاري حكومتي مهر۱۵ تير).
در هرمزگان: مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی گفت:« روز گذشته ۱۱ نفر دیگر جان باختند»(ايسنا ۱۵ تير). رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: «اکنون هرمزگان در اوج بیماری کرونا قرار دارد... در هفته جاری احتمال افزایش بیشتر این بیماری در روستاها وجود دارد»(باز خبر ۱۴ تير).
در زنجان، معاون دانشگاه علوم پزشکی گفت:« تعداد بیماران کرونایی روزانه روند افزایشی دارد... با کمبود تجهیزات مواجه هستیم و تجهیزات موجود کفاف بیماران ورودی به بیمارستان‌ها را نمی دهد.. ۱۰۰ نفر از پرسنل پرستاران به بیماری کرونا مبتلا شده‌اند...استان با کمبود نیرودربخش بهداشت ودرمان وهمچنین تجهیزات بیمارستانی مواجه است»(خبرگزاري نيروي قدس۱۴ تير).
دركرمان، رئیس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت گفت: «اگر سیر صعودی تعداد مبتلایان به همین صورت ادامه پیدا کند قطعاً در آینده دچار مشکل خواهیم شد»(خبرگزاري نيروي قدس ۱۴ تير).
در مازندارن، «با اوج‌گیری دوباره کرونا در بابل، بستری بیماران کرونایی در بیمارستان‌های تابعه دانشگاه پزشکی بابل، افزایشی شد و این شهرستان به حالت قرمز درآمد...تعداد بستری با حال نامساعد، روند افزایشی گرفته است»(ايرنا ۱۴ تير).».
سنجابی خطاکار بود اما خیانتکار نبود
خبرگزاری ایسنا(رژیم) ۱۵/۴/۹۹ : ۱۳ تیر، سالگرد درگذشت دکتر کریم سنجابی است که از زمان تشکیل دولت موقت در ۱۵بهمن ۱۳۵۷ به ریاست مهندس مهدی بازرگان تا ۲۷ فروردین ۱۳۵۸، نامش به عنوان اولین وزیر امور خارجه دولت موقت و اولین وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ثبت است. به گزارش ایسنا، روزنامه شرق در ادامه نوشت: کریم سنجابی در سال ۱۲۸۳ در ماهی دشت کرمانشاه چشم به جهان گشود....
دکتر سنجابی علاوه بر شخصیت ملی و مصدقی اش و تخصص در رشته حقوق و تألیفاتش در این حوزه، ترجمه تاریخ عقاید اقتصادی نوشته شال ریست (۲ جلد)، ایل سنجاب و امیدها و ناامیدی ها را که خاطرات سیاسی او نیز هست، نگاشته است. در سال های دفاع مقدس و با وجود دوری از وطن و زادگاهش، بارها با صدور بیانیه، ایل سنجاب را تشویق به ادامه مقاومت و ایستادگی در برابر ارتش متجاوز عراق کرد و در پاسخ به فراخوان های سازمان های تروریستی به ویژه سازمان منافقین پاسخ منفی داد؛ چراکه بر این باور بود حکومتی که با خشونت و اسلحه به دست بیاید، با خشونت و اسلحه و آدم کشی هم حفظ می شود.سنجابی مانند همه انسان ها خطاکار بود اما خیانت کار نبود. میهن پرست، ایران دوست و مصدقی بود و باقی ماند و همیشه از سرنگونی نظام شاهنشاهی و پهلوی و پیروزی انقلاب دفاع کرد. سرانجام این چهره ملی در ۱۳ تیر ۱۳۷۴ پس از ۹۲ سال زندگی به دیار باقی شتافت.».