۱۳۹۹ تیر ۱۶, دوشنبه

ظریف:حرفها و توهینها را به جان می خرم، به من ذلیل گفتید در صورتی‌که مقام معظم رهبری شجاع گفته بود!!/بدانید همه ما در یک کشتی نشسته‌ایم، همه ما با هم هستیم

سایت خانه ملت(رژیم) ۱۵/۴/۹۹ : « [ظریف: آنهایی که با شهید سلیمانی دمخور بودند، آنهایی که با سیدحسن نصرالله دمخور هستند، آنهایی که با مقاومت عراق و لبنان و فلسطین دمخور هستند، آنها می‌دانند نه شما!!!/بنده عرض کردم آنها می‌دانند، من بیجا می‌کنم بگویم شما نمی‌فهمید/حرفها و توهینها را به جان می خرم، به من ذلیل گفتید در صورتی‌که مقام معظم رهبری شجاع گفته بود به من دروغگو گفتید در صورتی‌که مقام معظم رهبری صادق گفته بود، /بدانید همه ما در یک کشتی نشسته‌ایم، همه ما با هم هستیم/بدانید همه ما در یک کشتی نشسته‌ایم، همه ما با هم هستیم]


ذوالنوری و ظریف- [در موقع شروع صحبت ظریف نمایندگان برخی از نماینده ها شروع به داد و بی داد کردندکه وقتی ادامه دار شد ظریف از مهمانوازی!!!! نماینده ها تشکر کرد و گفت دوستان نمی خواهند صحبتها را بشنوند] ظریف: (رو به رئیس مجلس) چکار کنم.  رئیس مجلس رو به نمایندگان: اجازه بدهید بعد از صحبت آقای وزیر خدمت شما هستیم. بفرمایید آقای بفرمایید
ظریف: بسم. . .  (ادامه اعتراض یکی از نمایندگان و توقف صحبت ظریف)  رئیس مجلس: اجازه بدهید، آقای ظریف بفرمایید.
ظریف: بله، دوستان یک صلواه مرحمت بکنند. (صلواه  (ظریف: لاهول و لا . . . . دوستان عزیز ما آمدیم اینجا با هم آینده کشور را آینده بهتری بسازیم. مقام معظم رهبری فرمودند اگر شما هم خوانده بودید گزارش ملاقاتهای ظریف را و برخوردهای او را با آن طرف دیده بودید، شما هم مثل من او را شجاع، انقلابی و صادق می دانستید؛ آنچه که اتفاق افتاد دوستان، آن نبود که شما گفتید، من هیچگاه مسائل داخلی را به خارج نبردم.
(سر و صدای نمایندگان)  ظریف: دوستان، دوستان، دوستان (ادامه سر و صدای نمایندگان) قالیباف: آقایان اجازه بدهند نظم جلسه را رعایت کنند. صحبت آقای وزیر تمام بشود بعد فرصت دارید، اخطاری دارید در خدمت شما هستند.
ظریف: دوستان آنچه که من گفتم، هر چه که گفتم مقام معظم رهبری شنیدند، اگر دروغ گفتم شنیدند، ایشان گفتند صادق است. اگر راست گفتم شنیدند، ایشون گفتند شجاع است. اگر دروغ گفتم شنیدند، (سر و صدا و اعتراض نمایندگان)
رئیس مجلس: آقای صفایی بفرمایید اخطار وقتش نیست. بعد از صحبت آقای وزیر، بفرمایید آقای ظریف
ظریف: دوستان عزیز من زیاد مزاحم شما نمی‌شوم. خیلی ممنونم از مهمان‌نوازی شما هم سپاسگذارم. ما (سر و صدای نمایندگان)
رئیس جلسه: آقای نیک بین بنشینید آقا، آقای نیک بین بفرمایید بنشینید
ظریف: دوستان عزیز، دوستان عزیز (ادامه اعتراض نمایندگان) دوستان عزیز، برادران و خواهران گرامی (ادامه اعتراض نمایندگان)
رئیس جلسه: آقای کریمی اجازه بدهید صحبت ایشون تمام بشود خب بعد نوبت ایشون هم هست. آقای ظریف بفرمایید.
ظریف: ظاهراً دوستان دوست ندارند صحبت بشنوند.  یکی از نمایندگان: دوست نداریم دروغ بشنویم
ظریف: برادران و خواهران عزیز جمهوری اسلامی ایران باید در برابر سیاستهای آمریکا بایستد. در همه موارد جمهوری اسلامی در برابر سیاستهای آمریکا ایستاده. شما دو هفته قبل دیدید، هفته قبل دیدید که بنده در شورای امنیت سازمان ملل‌متحد چگونه در برابر سیاستهای آمریکا ایستادم. کسان دیگری هم که در وزارت امور خارجه بودند همین گونه ایستادند. شما هم بایستید، همه با هم می‌ایستیم، اما باید کاری بکنیم که آمریکا نتواند از اقدامات ما برای اهداف خودش استفاده کند.
ما باید کاری بکنیم که بتوانیم قدرت جمهوری اسلامی ایران را در منطقه و در جهان نهادینه کنیم. دوگانه سازی کاری از پیش نمی‌برد. باید سیاست خارجی در خدمت مقاومت باشد و باید قدرت منطقه‌یی جمهوری اسلامی در خدمت پیشبرد اهداف مردم ایران باشد. ما باید از تمام امکانات خودمان برای کمک به معیشت مردم استفاده کنیم و از تمام امکاناتمان برای کمک به قدرت ملی ایران استفاده کنیم و همین بود که هر چه شما می‌خواهید بفرمایید ولی شهید سلیمانی و بنده هر هفته با هم جلسه داشتیم. هر هفته با هم همآهنگ کردیم، در صحبت‌های منطقه‌یی هر چه ما کردیم با همآهنگی یکدیگر بود. آنهایی شهید سلیمانی را می‌شناسند. آنهایی که با شهید سلیمانی دمخور بودند، آنهایی که با سیدحسن نصرالله دمخور هستند، آنهایی که با مقاومت عراق و لبنان و فلسطین دمخور هستند، آنها می‌دانند نه شما!!! آنها می‌دانند که روابط ما چگونه بود.  (اعتراض نمایندگان)
ظریف: بنده عرض کردم آنها می‌دانند، من بیجا می‌کنم بگویم شما نمی‌فهمید. شما نماینده ملت هستید، ملت ما ملت فهیمی است و شما هم به‌عنوان نمایندگان ملت سهیم هستید. من در برابر نمایندگان ملت با کمال خضوع حضور پیدا می‌کنم، حرفها و توهینها را به جان می خرم، به من ذلیل گفتید در صورتی‌که مقام معظم رهبری شجاع گفته بود. به من دروغگو گفتید در صورتی‌که مقام معظم رهبری صادق گفته بود، اما من وظیفه دارم از شما به‌عنوان نمایندگان مردم بزرگ ایران بشنوم و بگوش جان بشنوم و از شما تشکر کنم. از انتقادهای شما تشکر می‌کنم. حتی از تندی‌های شما تشکر می‌کنم اما بدانید همه ما در یک کشتی نشسته‌ایم، همه ما با هم هستیم. آمریکا، لیبرال، اصلاح طلب، اصول‌گرا، انقلابی، غیر انقلابی نمی‌شناستد. رژیم صهیونیستی اصلاح طلب، اصول‌گرا نمی‌شناسد. رژیم صهیونیستی با کل ایران مخالف است. با تمامیت عرضی ایران مخالف است. با تمامیت و جغراقیای ایران مخالف است. خودمان در این کشتی نشسته‌ایم، همه با هم در این کشتی هستیم، اقتصاد را ما همه با هم باید پیش ببریم
بخش خصوصی قسمت عمده اقتصاد ما است و ما در همه حرکتهای اقتصادی بخش خصوصی را بعنوان موتور محرکه اقتصاد می‌شناسیم. ما در همه حرکتهای اقتصادی معتقدیم که ما باید کمک کنیم به بخش خصوصی برای همین هم هست که در هر سفری که من رفتم تمامی سفرها بخش اقتصادی همراه من بودند و آنها را همراه خودمان بردیم. اگر هم الان سفر نمی روم به خاطر این است که کشورها آمادگی پذیرش ندارند. شاید در دوران کرونا بیشترین سفر وزیر خارجه را من داشتم، من به سوریه رفتم، من به ترکیه رفتم، من به روسیه رفتم، من به عراق خواهم رفت. همکاران من به افغانستان رفتند. روابط بین دولت افغانستان اصلاح کردند، صلح افغانستان را پیگیری کردند. ما در همسایگی بیشترین تلاش را داریم انجام می دهیم و انشاءالله موفق می شویم. اما اگر ترکمنستان مرزهایش را بسته حتی هموطنان خودشان را به خاطر کرونا اجازه ورود نمی‌دهند آنرا دیگر ما نمی توانیم تغییر بدهیم. همکاران من هر روز با کشورهای همسایه صحبت می کنند، مرزهای ترکیه را باز کردند. بسیاری از مرزهای عراق را باز کردند، مرزهای ارمنستان را باز کردند، مرزهای آذربایجان را باز کردند، مرز افغانستان را باز کردند، مرزهای پاکستان را باز کردند. روابط با عمان را برقرار کردند، روابط با امارات متحده عربی و کویت و قطر را برقرار کردند. اینها هیچکدام با دعا انجام نشده ضمن اینکه توکل ما هم به خدا است. ضمن اینکه ما همواره معتقد بودیم که یک قدرت در دنیاست و نباید آمریکا را قدر قدرت دانست. دوستان عزیز آمریکا قدر قدرت ندانیم. برجام تحمیلی بر آمریکا بود. انشاءالله تاریخ نشان خواهد داد، انشاءالله آینده نشان خواهد داد، برجام سند افتخار ایران است و همواره خواهد بود و انشاءالله در تاریخ این کشور ثبت خواهد شد. خیلی متشکرم. موفق و پیروز و سرافراز باشد. والسلام ».