۱۳۹۹ تیر ۱۲, پنجشنبه

ارتش ملی لیبی با تلاش نیروهای الوفاق برای پیشروی به سوی شهر سرت مقابله کرد


منابع شبکه‌های «العربیه» و «الحدث» پنج‌شنبه 2 ژوئیه 2020 اعلام کردند که ارتش ملی لیبی با گردان‌های الوفاق هنگامی که تلاش می‌کردند به سوی شهر سرت پیشروی کنند، مقابله کرده است.

همچنین منابعی از شهر الرجبان در جنوب غرب طرابلس پایتخت لیبی از شنیده شدن صداهای انفجارهای پی در پی در نزدیکی پایگاه نظامی الوطیه در جنوب طرابلس خبر دادند.

بنا به منابع محلی لیبی انفجارهای شنیده شده همزمان با آن بوده که هواپیماهای ناشناسی در نزدیکی پایگاه نظامی الوطیه در حال پرواز بوده و اقدام به بمباران مواضعی در نزدیکی این پایگاه نظامی کردند.

پایگاه الوطیه یکی از مهمترین پایگاههای هوایی لیبی و بزرگترین‌شان است که در مساحتی بالغ بر نزدیک به 50 کیلومتر مربع احداث شده و دارای ساختار نظامی بزرگ و شدیدا حافظت شده‌ای است.

این در حالی است که ژنرال خلیفه حفتر فرمانده ارتش ملی لیبی در تماسی تلفنی با آنتونیو گوتیرش دبیرکل سازمان ملل متحد گفتگو کرد.

در این گفت‌وگوی تلفنی اوضاع در لیبی بررسی شد و طی آن دبیرکل سازمان ملل از مخالفت خود با راهکار نظامی سخن گفته و تاکید کرد که هیچ‌گونه جایگزینی برای راهکار سیاسی وجود ندارد و این نیز تنها با دست‌های خود مردم لیبی محقق خواهد شد.

گوتیرش همچنین طی این گفتگوی تلفنی برای کمک به بازگشایی میادین نفتی بسته شده در لیبی ابراز آمادگی کرد.