۱۳۹۹ تیر ۱۳, جمعه

در رکوردی جدید تعداد روزانه مبتلایان به کرونا در آمریکا از مرز 55هزار نفر فراتر رفت


به گزارش آماری رویترز ایالات متحده آمریکا با تعداد روزانه بیش از 55 هزار نفر مبتلا به ویروس کووید - 19 در 24 ساعت منتهی به پنج‌شنبه 2 ژوئیه 2020 مجددا رکوردشکنی کرد.

این در حالی است که در چین که از دسامبر سال گذشته اولین کانون انتشار ویروس جدید کرونا بوده طی 24 ساعت منتهی به شامگاه پنج‌شنبه تنها 5 نفر به بیماری کووید- 19 مبتلا شدند.

در ایالات متحده آمریکا شمار مبتلایان به ویروس کرونا طی هفته گذشته مجددا جهش یافته به طوری که نحوه رسیدگی دولت ترامپ به این بحران مجددا زیر ذره‌بین رفته و در این راستا از تعدادی از فرمانداران ایالت‌ها خواسته شده تا طرح‌های بازگشایی ایالت‌هایشان پس از یک دوره اجرای تدابیر قرنطینه‌ای عمومی شدید را متوقف کنند.
تعداد روزانه مبتلایان به ویروس کرونا در ایالات متحده تا ساعات پایانی شامگاه پنج‌شنبه با شکستن رکورد روزانه قبلی 54,771 که در برزیل به ثبت رسیده بود، به 55,274 نفر رسید.

آنتونی فاوچی رئیس انستیتوی ملی بیماری‌های آلرژی و واگیردار آمریکا پیش‌تر طی این هفته از افزایش تعداد روزانه موارد جدید مبتلا به ویروس کرونا در ایالات متحده آمریکا هشدار داده بود که چنانچه تدابیر لازم برای مقابله با انتشار ویروس در مناطق مختلف کشور اتخاذ نشود ممکن است تا 100 هزار نفر در روز افزایش یابد.

این در حالی است که کمیته بهداشت ملی چین جمعه اعلام کرد که در مقایسه با 3 مورد جدید مبتلا به کرونا در روز چهارشنبه، طی 24 ساعت منتهی به شامگاه پنج‌شنبه تنها 5 مورد جدید در این کشور به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند.

این کمیته در بیانیه‌ای افزود که 3 مورد جدید مبتلا به ویروس کرونا از خارج به چین وارد شده‌اند و در پکن پایتخت این کشور نیز 2 مورد جدید ابتلا به کرونا ثبت شده بدون این‌که مورد فوتی گزارش شود.

در روز چهارشنبه نیز با دو مورد بیشتر نسبت به روز قبل از آن تنها 4 مورد مبتلا به ویروس کرونا در چین به ثبت رسیده بدون این که علائم ابتلا به بیماری در افراد نمایان شود.

کمیته ملی بهداشت چین تعداد کل مبتلایان به ویروس کرونا در چین قاره‌ای از آغاز شیوع کرونا در دسامبر گذشته تا روز دوم ژوئیه در این کشور را بالغ بر 83,542 نفر گزارش کرد، این در حالی است که تعداد کل فوتی‌های ناشی از ویروس کرونا در این کشور در سطح 4634 تن متوقف مانده است.