۱۳۹۹ خرداد ۱۳, سه‌شنبه

گلایه‌ امیر سیاری، معاون هماهنگی ارتش از صداوسیما: این حرفی که اینها توی تلویزیون زدند و پخش شد، یعنی همه ما بی‌غیرت هستیم / آخه بی وجدان که نشستی این حرف را زدی هیچ حساب نکردی که چقدر آدم ممکن است در این قضیه درگیر باشه.

تلگرام خبر فوری(رژیم) ۱۱/۳/۹۹ : «  [توضیح خبرگزاری: برخی سایت ها و بکانالهای تلگرامی قسمتی از کلیپ مصاحبه ایرنا و امیر سیاری را گذاشته اند و مطرح کرده اند که ایرنا این را از روی سایت خود حذف کرد.]

گلایه‌ امیر سیاری، معاون هماهنگی ارتش از صداوسیما: شما ارتش رو توی تلویزیون بی‌شرف نشان دادید معلوم هست دستهایی پشت صحنه وجود دارد ارتش از صداوسیما شکایت کرد، صدایمان به هیچ کجا نرسید.
امیر سیاری: جایی در تلویزیون چندی پیش یک کسی را آوردند اسمش یادم رفته، شاید این بچه ها بدانند. نشاندن گفتند که تا چند سال پیش، که چند سال پیش، که الان چند سال از جنگ گذشته، 30 سال گذشته دیگه. گفتند چند سال پیش، یعنی 5 - 6 سال پیش آمریکایی ها و نیروهای فرامنطقه‌یی توی خلیج فارس توی آبهای داخلی ما هم می آمدند، توی آبهای سرزمین ما هم می آمدند کسی جلودارشان نبود. این مال چند ماه پیش است، فکر کنم سه چهار ماه پیش است که من خودم شخصا بعنوان یک کسی که درگیر این قضیه بودم خیلی بهم برخورد و اصلا انتظار نداشتم از سیمای ما که یکی حرفی برند، کسی بیاید در برنامه زنده این حرف را مطرح کند. چون سرشکستگی بزرگی برای همه ما بود و کل خانواده شهید و جانباز و آزاده و پیش‌ کسوت و همه را زیر سوال برد و من قانونی شکایت کردم برای رئیس صدا و سیما نامه نوشتم، پیگیری کردیم، این بچه های ما توی عقیدتی دنبال کردند هیچکس هم جواب ما را نداد. این معلوم بود یک چیزی پشت پرده هست، تو خود سیستم صدا و سیما. حالا می‌توانی این حرف من را به این آقای علی عسگری هم بگویی. به این دلیل که ما روز دوم جنگ سابقه داریم سابقه رسمی داریم یک اعلامیه صادر کردیم در عرصه دریا که کشورهای مختلف یا ناوهای مختلف کشورها، کشتی های مختلف در دریا عبور و مرور دارند، اطلاعیه داخلی نیست بین المللی است. ما اطلاعیه بین المللی دادیم که خیلج فارس را نصف کردیم، آبهای داخلی که هیچ، آبهای سرزمینی و فلات قاره خودمان را منطقه ممنوعه اعلام کردیم و گفتیم اگر کسی وارد این منطقه ممنوعه بشود، توی نقشه با قرمز معلوم کردیم اگر توی این دفاع مقدس هم بروید من تابلویش را آنجا زدم و گفتیم اگر کسی وارد این منطقه بشود بدون اجازه ما، برخورد باهاش می کنیم و تا پایان دفاع مقدس و تا امروز دشمن اجازه پیدا نکرده وارد آبهای سرزمین ما بشود. این حرفی که اینها توی تلویزیون زدند و پخش شد، یعنی همه ما بی‌غیرتیم، یعنی همه ما احساس نداریم، یعنی همه ما مردیم، یعنی همه ما (نامشخص - 0237) یعنی همه ما منافع ملی را نمی دانیم، آخه بی وجدان که نشستی این حرف را زدی هیچ حساب نکردی که چقدر آدم ممکن است در این قضیه درگیر باشه. خب این را داشته باشیم اول، من خواهش می کنم این را همه اش را پخش کنید و بگویید هم به مسئولین که حداقل اجازه بدهند ما برویم توی تلویزیون همان نقشه را بگذاریم، همان اعلامیه جهانی ببینید اقا اعلامیه جهانی است و در طول جنگ کجاها وارد سرزمین ما شدند، خب با دلیل و مدرک مشخص بگویید.».