۱۳۹۹ خرداد ۱۷, شنبه

درخواست پارلمان لیبی از نمایندگی سازمان ملل برای توقف ارسال سلاح به لیبی


پارلمان لیبی جمعه 5 ژوئن 2020 از نمایندگی سازمان ملل خواست تا مانع از ارسال سلاح و اعزام جنگجویان مزدور خارجی به لیبی شود.

به گزارش العربیه پارلمان لیبی جمعه بر ضرورت پایبندی به آتش‌بسی که از سوی ارتش ملی لیبی اعلام شده تاکید کرد.

عقیله صالح رئیس مجلس نمایندگان لیبی جمعه در قاهره پایتخت مصر طی دیدار با ژنرال خلیفه حفتر فرمانده کل ارتش ملی لیبی موضوع دخالت ترکیه در لیبی و توقف ارسال اسلحه و اعزام جنگجویان مزدور سوری به لیبی را بررسی کرد.

یک منبع آگاه لیبی از تحرکات مصر به همراه تعدادی از کشورهای منطقه و جهان برای بیرون کردن جنگجویان مزدور سوری و مشاوران نظامی ترکیه از خاک لیبی خبر داد.

این منبع تاکید کرد که فرماندهی کل ارتش ملی لیبی به فراخوان‌های منطقه‌ای و بین‌المللی برای فعال‌سازی راه‌حل سیاسی تاکید کرد.

از سویی پارلمان لیبی عدم پایبندی دولت الوفاق لیبی به رهبری فایز السراج به آتش‌بس اعلام شده از سوی ارتش ملی لیبی را محکوم کرد.

پارلمان لیبی خطاب به نمایندگی سازمان ملل بر مخالفت خود با تحریم‌های دسته‌جمعی و انتقام‌جویی تاکید کرد.

این در حالی است که سرتیپ احمد المسماری سخنگوی ارتش ملی لیبی جمعه ضمن اشاره به این که فشارهایی بین‌المللی بر ارتش ملی لیبی اعمال می‌شود، افزود: «فراخوان‌هایی بین‌المللی مبنی بر ضرورت عقب‌نشینی 60 کیلومتری از حدود طرابلس برای فراهم‌سازی فضا جهت گفتگوهای میان طرف‌های لیبی، دریافت کردیم».

المسماری در کنفرانسی خبری گفت که «نیروهای ارتش ملی لیبی هنگام عقب‌نشینی از حدود طرابلس هدف بمباران قرار گرفتند».

سخنگوی ارتش ملی لیبی همچنین رابطه میان دولت الوفاق لیبی با ترکیه را « نقض حاکمیت لیبی» توصیف کرد.

از سویی دیگر پارلمان لیبی ضمن ابراز قدردانی از نقش سازمان ملل متحد در حل بحران لیبی از نمایندگی سازمان ملل در امور لیبی خواست تا پایبندی دولت الوفاق به حسن رفتار با اسیران را تضمین کند.