۱۳۹۹ خرداد ۱۷, شنبه

پنتاگون دستور داد 900 سرباز منطقه واشینگتن را ترک کنند


یک مقام آمریکایی جمعه 5 ژوئن 2020 اعلام کرد وزارت دفاع ایالات متحده آمریکا، پنتاگون 900 سرباز باقی‌مانده را که پیش‌تر برای مقابله با ناآرامی‌های احتمالی به منطقه واشینگتن پایتخت اعزام شده بودند به پایگاه‌هایشان باز خواهد گرداند.

به گزارش خبرگزاری رویترز این مسئول آمریکایی که خواست نامش فاش نشود ضمن اشاره به این که مارک اسپر وزیر دفاع آمریکا این دستور را امضا کرده است گفت این سربازان به پایگاه‌های نظامی‌شان در فورت برگ در ایالت کارولینای شمالی و فورت درام در ایالت نیویورک بازخواهند گشت.

شایان ذکر است که پس از چند روز گسترش ناآرامی‌های شبانه در واشینگتن پایتخت، وزارت دفاع آمریکا ساعت 3:00 به وقت گرینویچ صبح چهارشنبه 3 ژوئن 2020 اعلام کرد که نزدیک به 1600 تن از نیروهای ارتش را به این شهر انتقال داده است.

جاناتان روت هافمن سخنگوی پنتاگون، در بیانیه‌ای گفت که نیروها:«در حالت آماده باش کامل هستند اما در عملیات دفاعی نیروهای امنیت داخلی مانند پلیس و غیره شرکت نمی‌کنند».

پیشتر رئیس نیروهای گارد ملی آمریکا اعلام کرده بود که 18000 تن از نیروهای این گارد در 29 ایالت این کشور به حفظ نظم و حمایت از اجرای قانون کمک می‌کنند.

جرقه ناآرامی‌های خشونت‌بار آمریکا در اعتراض به قتل جورج فلوید شهروند آمریکایی آفریقایی‌ تبار هنگام دستگیری او به دست درک چائوین افسر پلیس شهر مینیاپولیس ایالت مینیسوتا زده شد و طی چند روز متوالی به شهرهای مختلف از جمله نیویورک و واشینگتن پایتخت کشیده شد.