۱۳۹۸ بهمن ۲۸, دوشنبه

پوشش کنفرانس امنیتی مونیخ | رایزنی‌های پمپئو برای مقابله با نفوذ بدخواهانه جمهوری اسلامی

وزیر خارجه آمریکا در روز نخست کنفرانس با مقامات آلمان، افغانستان، کرواسی و نخست وزیر اقلیم کردستان عراق دیدار کرد.

وزیر خارجه آمریکا در روز نخست کنفرانس با مقامات آلمان، افغانستان، کرواسی و نخست وزیر اقلیم کردستان عراق دیدار کرد.
از جمعه به مدت سه روز شهر مونیخ در آلمان میزبان کنفرانس امنیتی به همین نام است. در این کنفرانس سران بیش از سی کشور و وزرای خارجه و دفاع آمریکا و دهها کشور دیگر حضور دارند. در زیر خبرهای این کنفرانس را می‌توانید دنبال کنید:

گزارش هانا کاویانی از رویکرد مثبت مقامات آمریکایی نسبت به مقامات اروپایی در کنفرانس مونیخ
شنبه ۱۱ شب به وقت ایران
وزیر امور خارجه عربستان سعودی روز شنبه در کنفرانس امنیتی مونیخ گفت، با وجود افزایش اخیر خشونت‌ها در یمن، ریاض هنوز به مذاکرات غیررسمی صلح با شورشیان حوثی مورد حمایت ایران پایبند است.

مارک زاکربرگ بنیانگذار #فیسبوک در کنفرانس امنیتی #مونیخ: ما هر روز بیش از یک میلیون حساب کاربری #جعلی را در سراسر شبکه خود‌مان غیرفعال می‌کنیم، که بخش عمده آنها با بازیگران دولتی که تلاش می‌کنند در #انتخابات مختلف دخالت کنند ارتباطی ندارند، اما قطعا بخشی از آن عملیات دولتی است.

مشاهده عکس در توییتر

نمایندگان اعزامی کنگره آمریکا به کنفرانس امنیتی مونیخ روز شنبه در حاشیه این نشست بین‌المللی، با مارک اسپر وزیر دفاع ایالات متحده دیدار و درباره استراتژی دفاع ملی و راه‌های تقویت همکاری‌ها با شرکا و متحدان واشنگتن در جهان گفت‌وگو کردند.

مارک اسپر وزیر دفاع #آمریکا در کنفرانس امنیتی #مونیخ از #چین به عنوان «یک تهدید در حال ظهور علیه نظم جهانی» نام برد و گفت: پرجمعیت‌ترین کشور جهان فناوری غرب را سرقت می‌کند، به ارعاب همسایگان کوچکتر‌ خود می‌پردازد، و در پی برتری‌جویی «از هر طریق و با هر هزینه‌ای» است.
مشاهده عکس در توییتر
جزئیات دیدارها و سخنرانی‌ها در دومین روز کنفرانس مونیخ؛ هانا کاویانی گزارش می‌دهد