۱۳۹۸ بهمن ۱۳, یکشنبه

اجلاس رسمی مجلس اعیان انگلستان - ۳۰ژانویه ۲۰۲۰-۱۰بهمن ۹۸ لرد آلتون: خامنه‌ای و قاسم سلیمانی دو روی یک سکه هستند

لرد آلتون - اجلاس رسمی مجلس اعیان انگلستان
                        لرد آلتون - اجلاس رسمی مجلس اعیان انگلستان
 در اجلاس رسمی مجلس اعیان انگلستان که روز ۱۰بهمن ۹۸ برگزار شد، لرد آلتون درباره ۴۰سال تروریسم رژیم آخوندی و فراخوانهای مکرر اعضای پارلمان برای لیست‌گذاری تروریستی سپاه پاسداران گفت:

«شاید سقوط تکان‌دهنده و فجیع هواپیمای مسافربری اوکراین پی اس ۷۵۲ با از دست رفتن جان ۱۷۶ انسان و به‌دنبال آن مجموعه درهم برهمی از دروغ ها، انکارها و تحریفها، لحظه چرنوبیل ایران باشد - لحظه‌ای که ماهیت این رژیم را که از بنیاد فاسد است افشا کرد.

این دروغ ها، انکارها و تحریفها باتفاق بولدوزرهایی که تلاش کردند شواهد را از بین ببرند، ماهیت یک رژیم بیرحم و وحشی را نشان داد، که لایق یک مردم بزرگ و یک کشور عظیم نیست.

چنان‌چه تظاهرات گسترده نشان داده، این بزرگترین بحران موجودیت رژیم ایران از زمان ۱۹۷۹ است؛ این رژیم صدها اعتراض کننده را کشته و هزاران نفر دیگر را که چهره واقعی آنرا برملا می‌کنند، تهدید می‌کند. خامنه‌ای و سلیمانی دو روی یک سکه هستند».

لرد آلتون افزود: «رژیم ایران کشورهای سراسر منطقه را بی‌ثبات کرده است، یک ایدئولوژی کینه و تنفر را ترویج می‌کند.

به عواقب کارهای این رژیم در یمن، سوریه، لبنان و عراق فکر کنید. رژیم ایران، از زمان بنیانگذاریش در ۱۹۷۹، بر دو پایه سوار بوده است: سرکوب در داخل و صدور تروریسم و آشوب در خارج.

از سال ۲۰۱۸ گروه‌های شبه‌نظامی مورد حمایت رژیم ایران بیش از ۳۰موشک به‌تأسیسات آمریکا در عراق، از جمله سفارت آمریکا در بغداد، کنسولگری در بصره و پایگاههای آموزش نظامی در تاجی، موصل و نینوا شلیک کرده‌اند. کنگره و کاخ‌سفید مکررا هشدار داده‌اند که این اقدامات برای همیشه تحمل نخواهد شد.

به‌نوشته تایمز، رژیم ایران یک دوجین مخزن زیرزمینی موشک را در سوریه ساخته یا اقدام به‌ساختن آن کرده است و همان کار را در عراق می‌کرد. این رژیم در لبنان بیش از ۱۰۰۰۰موشک دارد».

لرد آلتون درباره ۴۰سال تروریسم و جنگ افروزی رژیم ایران در منطقه گفت: «۴۰سال است رژیم ایران از اعمال تروریستی حمایت کرده است و مسئول نقض فاحش حقوق‌بشر بوده است. مطمئن هستیم که این رژیم دست از این کارها بر نمی‌دارد.

من از وزیر دو سؤال دارم:‌

یک گزارش در دیلی‌تلگراف اخیراً افشا کرد نیروی قدس سلیمانی و مزدوران افغانی عملیات نظامی در شهر شمال غربی ادلب در سوریه را مخفیانه هدایت می‌کنند، این در شرایطی است که در مذاکرات صلح متعهد شدند به‌ آن شهر حمله نکند.

آیا وزیر می‌تواند به‌ فراخوانهای مکرر ما برای لیست‌گذاری تروریستی سپاه پاسداران پاسخ بدهد؟».