۱۳۹۸ بهمن ۲۱, دوشنبه

قیام مردم عراق روز یکشنبه با تظاهرات بزرگ سراسری علیه دست نشاندگان ولایت فقیه

                              قیام مردم عراقروز یکشنبه تظاهرات مردمی با شرکت گسترده دانشجویان وزنان و دیگر اقشار مردم در بغداد، نجف، کربلا، العماره، ناصریه، حله، بصره، کوت، دیوانیه و سایر شهرهای استانهای میانی و جنوبی عراق برگزارشد.قیام کنندگان عراقی باشعارهای خود  از باندهای وابسته به رژیم آخوندی و دم و دنبالچه ها و دستبوسان خامنه ای ابراز انزجار کردند.

تظاهرکنندگان با شعارهای نه به هادی عامری و نه به مقتدی صدر بر عزم مردم عراق برای آزادی کشورشان از اشغال و سلطه مزدور رژیم آخوندها و عاملان کشتار وحشیانه تظاهرکنندگان در نجف ابراز کردند.

قیام کنندگان عراقی همچنین با حضور در میادین تحصن در بغداد و سایر شهرها نخست زیری محمد علاوی را که مورد حمایت باندهای فاسد وابسته به رژیم آخوندی است رد کردند.
کمیته برگزاری تظاهرات انقلاب اکتبر عراق طی نامه ای به آنتونیو گوترز دبیرکل ملل متحد نوشت:‌ «در حال حاضر استفاده از سلاح علیه تظاهر کنندگان سیاست ثابت نیروهای حکومتی وشبه نظامیان مسلحِ وفادار به رژیم ایران درهمدستی با دولت بغداد شده است، روزانه این امر منجر به دهها کشته وصدها مجروح می شود. ما خواستار دخالت فوری برای متوقف کردن قتل عام تظاهرکنندگان در بغداد و سایر شهرها هستیم».
در ادامه این بیانیه آمده است:‌ «دولت منطقه سبز، حاکمیت عراق را ازطریق شبه نظامیان تروریست که گلوله های جنگی علیه بی گناهان استفاده میکنند، به رژیم ایران تحویل داده است. تعداد قربانیان از شروع تظاهرات در ابتدای اکتبر ۲۰۱۹ ( مهرماه ۱۳۹۸) تاکنون ۸۰۰ کشته و بیش از ۲۵۰۰۰ مجروح، علاوه براین صدها مورد آدم ربایی وناپدید شدن اجباری وجود داشته است».
 کمیته برگزاری تظاهرات انقلاب اکتبر عراق بر پایان دادن به سلطه رژیم ایران و جنایتکاران مسلح وابسته به آن بر عراق تأکید کرده است.