۱۳۹۸ دی ۲۷, جمعه

تصويرى...دستگیری مفتی داعش در موصل



لطفا روی این عکس کلیک کنید متشکرم
نابع امنیتی عراق شامگاه پنجشنبه 16 ژانویه اعلام کردند، مفتی داعش که فتوای منفجر کردن مرقد یونس پیامبر و اعدام شماری از مخالفان این گروه را صادر کرده بود، در موصل دستگیر شد.

به گزارش تلویزیون العربیه، مفتی داعش در موصل عراق که روزگاری در عملیات اعدام مخالفان این گروه تروریستی دست داشته و فتوای منفجر کردن مرقد یونس پیامبر را صادر کرده بود، روز پنجشنبه به دست نیرو‌های امنیتی عراق دستگیر شد.

بخش اطلاع رسانی دستگاه امنیتی عراق در صفحه فیسبوک خود اعلام کرد نیرو‌های امنیتی روز پنج شنبه موفق شدند مفتی داعش را که ملقب به «ابوعبدالباری» بود، بازداشت کنند.

شفاء النعمة الملقب ابو عبد الباري

در بیانیه نیروهای امنیتی عراق آمده است: «تیم ضربت وابسته به فرماندهی پلیس نینوا طبق اطلاعات بدست آمده و پس از بررسی، جستجو و پیگیری‌های مداوم توانست مسئول امور شرعی و مفتی داعش معروف به «شفاء النعمه» و ملقب به «ابو عبدالباری» را بازداشت کند».

در ادامه این بیانیه آمده است: «این شخص به عنوان خطیب در شماری از مساجد شهر موصل فعالیت می‌کرد و به خطبه‌های تحریک آمیز خود علیه نیرو‌های امنیتی عراق معروف بود. او افراد را به پیوستن به داعش و بیعت با آن تشویق می‌کرد و تفکرات افراطی را در زمانی که داعش بر موصل مسلط بود، رواج می‌داد».

دستگاه امنیتی عراق اعلام کرد این مفتی داعش در منطقه «حی المنصور» شهر موصل بازداشت شد.

شفاء النعمة ملقب به ابو عبد الباري
                         شفاء النعمة ملقب به ابو عبد الباري

مرقد تاریخی یونس پیامبر از جایگاهی ویژه در میان مردم موصل برخوردار است. در سال 2014 گروه داعش در ادامه تخریب آثار باستانی و برخی مساجد که دارای ضریح و مرقد است، اقدام به منفجر کردن این بنای تاریخی کرد.

داعش از ژوئن سال 2014 تا زمان آزادسازی موصل بوسیله نیرو‌های عراقی در ژوئیه 2017 کنترل این شهر را در دست داشت.
درباره همین موضوع
اعزام ناو هواپیمابر شارل دوگل فرانسه به منطقه خاورمیانه

06:02 GMT
درباره همین موضوع
منبع: معاون ارشد امنیتی وزارت داخله افغانستان برکنار شد

09:34 GMT
ادامه
واشنگتن: 11 سرباز آمریکائی در جریان حمله موشکی ایران دچار موج‌گرفتگی شدند واشنگتن: 11 سرباز آمریکائی در جریان حمله موشکی ایران ...07:53GMT
 پمپئو: رژیم ایران دروغگو است و روز به روز مشروعیت خود را از دست می‌دهدپمپئو: رژیم ایران دروغگو است و روز به روز مشروعیت ...06:23GMT
فایننشال تایمز: قتل ابومهدی المهندس شبه نظامیان عراقی را لرزاندفایننشال تایمز: قتل ابومهدی المهندس شبه نظامیان ...11:09GMT
لیبی...درانتظار نشست برلین و تحرک جهانی برای برقراری آتش‌بسلیبی...درانتظار نشست برلین و تحرک جهانی برای برقراری ...11:57GMT
 خامنه‌ای: معترضان سرنگونی هواپیما فریب‌خورده دشمن هستندخامنه‌ای: معترضان سرنگونی هواپیما فریب‌خورده دشمن ...12:26GMT
تبلیغات

برگزیده های کاربران
امروز
هفته
تصويرى...دستگیری مفتی داعش در موصل تصويرى...دستگیری مفتی داعش در موصل(3389 بازديد)
ارائه پیشنویس قانون «حمایت از مردم ایران در برابر رژیم تهران» به مجلس سنای آمریکاارائه پیشنویس قانون «حمایت از مردم ایران در برابر ...(1824 بازديد)
آیا ایران پس از قاسم سلیمانی پرونده شبه‌نظامیان را به حزب‌الله لبنان سپرد؟آیا ایران پس از قاسم سلیمانی پرونده شبه‌نظامیان را ...(1769 بازديد)
آیت‌الله سیستانی پس از انجام عمل جراحی به خانه منتقل شد آیت‌الله سیستانی پس از انجام عمل جراحی به خانه منتقل ...(1382 بازديد)
پس از سلیمانی بوی خون رژیم ایران به مشام ترامپ می‌رسدپس از سلیمانی بوی خون رژیم ایران به مشام ترامپ می‌رسد(1099 بازديد)