۱۳۹۸ دی ۲۲, یکشنبه

اعتراض‌ها به سرنگونی هواپیمای مسافربری توسط سپاه به شهرهای مختلف ایران کشیده شد

تجمع اعتراضی در خیابان استاد معین تهران

                        تجمع اعتراضی در خیابان استاد معین تهران
دریافتی از ایران حاکی است که گروهی از معترضان به شلیک موشک سپاه پاسداران به هواپیمای مسافربری اوکراینی، شامگاه یکشنبه ۲۲ دی‌ماه در خیابان‌های اطراف آزادی و میدان آزادی تهران تجمع کردند و علیه مقام‌های جمهوری اسلامی شعار سر دادند.

همزمان در تعدادی از دیگر شهرهای ایران از جمله مشهد، اصفهان، گرگان، سنندج،کرمانشاه، شیراز، قزوین و بابل هم تجمع‌های اعتراضی برگزار شد.

فیلم‌ها و گزارش‌های دریافتی در روز یکشنبه نشان می‌دهد که تجمع‌هایی در تقاطع خیابان‌های آزادی و استاد معین، خیابان جناح و مقابل دانشگاه امیرکبیر برگزار شد.

«ننگ ما، ننگ ما، رهبر الدنگ ما»، «کشته ندادیم که سازش کنیم/رهبر قاتل رو ستایش کنیم» و «نخبه‌هامون رو کشتند/ آخوند به جاش گذاشتند» از جمله شعارهای معترضان در این تجمع‌ها بود.

برخی گزارش‌ها حاکی است که «تمام ورودی‌های مترو آزادی» از سوی ماموران امنیتی بسته شده بود و مسافران در مترو گیر افتاده‌اند و قطارها هم توقف نمی‌کند.

اخباری هم از شلیک گاز اشک آور به سوی معترضان قبل از میدان آزادی منتشر شده است و ماموران امنیتی به آنها حمله‌ور شده‌اند.

یک فیلم منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی، گروه زیادی از معترضان را در مقابل دانشگاه شریف در خیابان آزادی نشان می‌دهد که شعار می‌دادند: «می‌کشم می‌کشم/ آنکه برادرم را کشت»، «ایرانی با غیرت/ حمایت حمایت».

در حوالی باغ فردوس در نزدیکی خیابان ولیعصشبکه حقوق بشر کردستان نیز خبر داد که نیروهای امنیتی به معترضان در سنندج حمله کرده‌اند. بر اساس این گزارش معترضان شعار «نان، کار، آزادی، حکومت شورایی» سر می‌دادند.

همچنین معترضان در مقابل پارک ملت مشهد شعارهایی از جمله «توپ، تانک فشفشه/ آخوند باید گم بشه» و «نخبه‌هامون را کشتند، به جاش آخوند گذاشتند» سر می‌دادند.

ر نیز معترضان دست به تجمع زده و در جریان درگیری با نیروهای امنیتی خطاب به آنها شعار می دادند: «بی‌شرف، بی‌شرف».