۱۳۹۸ دی ۱۳, جمعه

دونالد ترامپ: قاسم سلیمانی باید سال‌ها پیش از صحنه حذف می‌شد

دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا
                              دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا
دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا درباره بههلاکت رسیدن پاسدار جنایتکار قاسم سلیمانی در حساب توئیتری خود نوشت: «قاسم سلیمانی به‌صورت مستقیم و غیرمستقیم مسئول مرگ میلیونها نفر از جمله تعداد زیادی از معترضان بود که اخیراً در خود ایران کشته شدند. در داخل کشور هم از سلیمانی نفرت داشتند. وی باید سال‌ها پیش از صحنه حذف می‌شد».

بیانیه وزارت دفاع آمریکا درباره هلاکت سرکرده نیروی تروریستی قدس و سرکرده شبه‌نظامیان وابسته به حکومت آخوندی در عراق:
به دستور دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا، ارتش ایالات متحده اقدامی قاطع دفاعی اتخاذ کرده است تا با هلاکت قاسم سلیمانی که فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران است، از پرسنل آمریکا در خارج از کشور حفاظت کند. نیروی قدس در فهرست سازمانهای تروریستی خارجی آمریکا است.

قاسم سلیمانی به‌صورت فعال طرح‌هایی آماده می‌کرد تا به دیپلماتها و سربازان آمریکایی در عراق و در سراسر منطقه حمله کند. او و نیروی قدس تحت‌امرش، مسئول مرگ صدها سرباز آمریکایی و ائتلاف و مجروح کردن هزاران نفر دیگر بوده‌اند. وی در چند ماه گذشته حملاتی به پایگاههای ائتلاف در عراق ترتیب داده است – شامل حمله ۲۷ دسامبر – که در اوج خود به کشته و مجروح شدن پرسنل آمریکایی و عراقی منجر شد.

قاسم سلیمانی، حملات به سفارت آمریکا در بغداد که این هفته انجام شد را نیز تأیید کرد. هدف این حمله پیشگیری از طرح‌های حملات رژیم ایران در آینده بود. آمریکا به اتخاذ همه اقدامات ضروری در هر جای دنیا که باشد، ادامه خواهد داد.