۱۳۹۷ اسفند ۱۸, شنبه

بحران فزاینده در درون رژیم برسر دخیل بستن به اروپا در تنگنای تحریمها


به دنبال باز نشر اظهارات ولی فقیه ارتجاع در مورد بیهودگی دخیل بستن به اروپا، مهره ها و رسانه های باند خامنه ای به طور هماهنگ، تقلای دولت روحانی برای دخیل بستن به برجام اروپایی و اینستکس را به سخره می گیرند.


یک روزنامه باند غالب رژیم روز ۱۶اسفند زیر عنوان«سرکاری!» می نویسد: «اروپایی‌ها اما در عمل تعهدات برجامی خود را تعلیق کرده‌‌اند و آنچه حاضر به انجام آن هستند فروش دارو و غذا به ایران است. ۳ کشور اروپایی حاضر در برجام نه‌تنها تعهدات خود در برجام را اجرا نمی‌کنند، بلکه همین پیشنهاد توهین‌آمیز نفت در برابر غذا را نیز به صورت مبهم ارائه کرده‌‌‌اند. به طوری که حالا عباس عراقچی، معاون ظریف می‌گوید هنوز نمی‌داند این سازوکار چگونه کار می‌کند و اینکه آیا می‌تواند مشکل‌گشا باشد یا خیر؟». این روزنامه از وضعیت موجود نتیجه گرفته است: «تروئیکای اروپایی به دنبال آن است تا از طریق اتلاف وقت و معطل نگه داشتن نظام پای برجام، با سیاست ترامپ برای افزایش فشارهای تحریم بر نظام همراهی کند». وطن امروز افزوده است:«کارشناسان می‌گویند با این سیاست اروپا، عملا هیچ امیدی نباید به این کشورها داشت و از هم‌اکنون شمارشگر اعلان مرگ برجام به‌کار افتاده است».

روز ۱۷اسفند تلویزیون رژیم در خبری از دخیل بستن ناگزیر دولت روحانی به اروپا گفت: «معاون دیپلماسی اقتصادی وزیر امور خارجه هم در سفر به رم با معاون وزیر خارجه ایتالیا دیدار کرد. انصاری و دی استفانو در این دیدار ایجاد مکانیسم مالی اینستکس را بررسی کردند».
این در حالی است که سایت احمد توکلی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در روز ۱۷اسفند، با طرح این سوال که «می‌توان به INSTEX امیدوار بود؟»، چنین امیدی را با توجه به روندی که اروپا دنبال کرده است، بیهوده دانسته و نوشته است: «اروپا در قبال ایران با آمریکا اتحاد راهبردی دارد. به این صورت که اروپا مانند آمریکا می‌خواهد عوامل اقتدار و قدرت نظام را یکی پس از دیگری مهار کند....خود اروپایی‌ها هم این موضوع را تصدیق کرده‌اند؛ وزیر امور خارجه بلژیک در ۱۱ بهمن‌ماه در خصوص مواضع اروپا علیه برنامه موشکی نظام گفت: «ضروری است ما به همکاران آمریکایی نشان دهیم که در مسائلی مانند موشکی و فعالیت‌های منطقه‌ای نظام در یک جهت پیش می‌رویم».
یک رسانه باند خامنه‌ای هم با اشاره به دو اجلاس اخیر آژانس بین المللی انرژی اتمی و نشست کمیسیون مشترک برجام در بروکسل، به ریاست هلگا اشمید و با شرکت عراقچی می نویسد: «می‌توان نتیجه گرفت که تاکید آنها بر پیوستن ایران به اف.‌ای.تی.اف و ابهاماتی که در اجرای کانال مالی ایران و اروپا قرار داده، نه برای بهبود مناسبات میان طرفین بلکه در چارچوب اعمال فشار و تحمیل زیاده‌خواهی‌ها به جمهوری اسلامی صورت می‌گیرد».(سیاست روز – ۱۵اسفند)

پاسدار محمدعلی جعفری، سرکرده سپاه خامنه ای وضعیت بحرانی رژیم در مقابله با قیامهای مردمی و دوران پس از قیام دیماه۹۶ را بسیار خطرناکتر از وضعیت رژیم در سالهای جنگ ضد میهنی دانست و خطاب به نیروهای هراسان رژیم گفت:هیچ ترسی از دشمن نداشته باشید هیج ترسی از دشمن به دل راه ندهید و اندوهگین نباشید.
 اگر نقش مردم نبود در حوادث امنیتی سالهای ۷۸-۸۸ و دیماه ۹۶ همین سال گذشته یا تابستان داغ امسال معلوم نبود چه مشکلاتی برای کشور ما ایجاد می‌شد در طول هشت ماهه فتنه ۸۸ درست است هشت ماه طول کشید که قابل مقایسه از نظرزمانی با هشت سال جنگ نیست اما این فتنه بسیار خطرناکتر از تهدید دفاع مقدس بود تهدید جنگ بود علیه کشور ما.