۱۳۹۷ شهریور ۲۲, پنجشنبه

رمزگشایی فرمانده سپاه از عملیات تروریستی در اقلیم کردستان؛ پاسخ مردم در اعتصاب سراسری On شهریور ۲۲, ۱۳۹۷


اعتصاب سراسری در ۲۸ شهر از سه استان کشور در اعتراض به اعدام سه زندانی سیاسی کرد و حمله به پایگاه‌های احزاب کردی در اقلیم کردستان دو پیام مشخص در برابر نظام ایران داشت: نزاع بین نظام و مردم ایران است؛ و قیام ادامه می‌یابد. این در حالی بود که فرمانده سپاه برای نوع دیگری از رمزگشایی کوشید.


رمزگشایی جعفری
محمدعلی جعفری فرمانده سپاه اعلام کرد که در این شرایط «مردم به شدت نیاز به روحیه و چراغ راه برای ایثارگری و فداکاری و سازش نکردن با دشمن دارند».
نیروهای نظام یا به بیان وارونه فرمانده سپاه: «مردم»!؛ همان کسانی هستند که برای بازسازی یا حفظ روحیه‌شان، سپاه دست به کشتار اخیر در اقلیم کردستان عراق زد.
جعفری پیش از آنکه به ضرورت روحیه دادن به نیروهای نظام بپردازد، در همین مصاحبه با اشاره به حمله سپاه به پایگاه‌های احزاب کردی در اقلیم کرستان به صداوسیما گفت: «انتقام اخیر سپاه از تروریست‌ها پیام بسیار معناداری برای دشمنان به‌ویژه ابرقدرت‌هایی است که فکر می‌کنند می‌توانند اهداف پلید و زورگویی‌هایشان را به ما تحمیل کنند.»
به این ترتیب جعفری از تهاجم تروریستی سپاه در اقلیم کردستان رمزگشایی می‌کند. او برای این حمله دو پیام را در نظر می‌گیرد: نخست اینکه ابرقدرت‌ها بدانند که نظام در برابر آنها تسلیم نخواهد شد. دوم آنکه نیروهای سپاه روحیه بگیرند.
آنهم با اتکا به «انبوه موشک‌های با برد ۲ هزار کیلومتری نقطه زن» که سپاه می‌خواهد با اتکا به آن «مقابل استکبار جهانی ایستادگی» کند. [تسنیم ۲۲ شهریور ۹۷]

اعتصاب سراسری؛ پاسخ به سپاه
جعفری می‌خواهد نزاع بین مردم ایران و سلطنت ولایت مطلقه فقیه را به کشاکش بین نظام و «استکبار جهانی» فرو بکاهد؛ شعبده‌بازیی که خمینی از همان ماه‌های نخست پیروزی انقلاب ضد سلطنتی به آن مبادرت کرده بود و در اساس جنگ با عراق را با همین هدف زمینه سازی و ادامه داد. اکنون نیز جعفری در روزهای آغازین ماه نهم قیام، می‌خواهد همین ترفند قدیمی را دوباره رونمایی کند.
سپاه با اعدام سه گروگان از مردم کردستان ایران که یک نفر آنها را از بیش از یکسال پیش و دو نفرشان را از ۹ سال پیش به گروگان گرفته بود این قدرت نمایی در برابر «اسکتبار جهانی» را آغاز کرد و در همان روز شنبه ۱۷ شهریور با تهاجم تروریستی‌اش به پایگاه‌های احزاب کردی ادامه داد.
اما پاسخی که سپاه دریافت کرد باز هم پیش از «استکبار جهانی» از طرف مردم ایران بود. موج اعتراضات علیه این جنایت ضد بشری در داخل کشور و اعتصاب سراسری، پاسخ مردمی به این جنایت بود؛ اعتصابی که در ۲۱ شهریور، ۲۸ شهر در استان‌های آذربایجان غربی، کردستان و کرمانشاه را در بر گرفت. [مجاهدین ۲۲ شهریور ۹۷]

مریم رجوی
روز ۱۷ شهریور به دنبال جنایت‌های صورت گرفته توسط سپاه، مریم رجوی ضمن فرستادن «درود به شهیدان و تسلیت به حزب دمكرات #كردستان ایران و حزب دمكرات كردستان و همرزمان و بستگان جان باختگان و مبارزان اعدام شده» [توئیتر مریم رجوی ۱۷ شهریور ۹۷] « مردم دلیر #كردستان و سراسر #ایران را به اعتراض و قیام علیه رژیم ضدبشری آخوندی فرا»خواند. [توئیتر مریم رجوی ۱۷ شهریور ۹۷]
به‌‌دنبال اعتصاب بازاریان و کسبه در ۲۸ شهر از سه استان در غرب کشور، مریم رجوی «به مردم اعتصابی در سنندج، سقز، بانه، مریوان، مهاباد، بوكان، اشنویه، ارومیه، پاوه و كرمانشاه و عموم مردم #كردستان #ایران كه در اعتراض به حمله موشكی و اعدامهای جنایتكارانه به پاخاسته‌اند،» درود فرستاد و افزود: «شورای امنیت ملل متحد برای توقف جنایت علیه بشریت توسط این رژیم باید اقدام كند». [توئیتر مریم رجوی ۱۷ شهریور ۹۷]

دو پیام اعتصاب سراسری
در حالی که پاسدار جعفری می‌خواست از عملیات تروریستی سپاه برای روحیه دادن به نیروهایش استفاده کند…
در حالی که به قول فرمانده‌ی سپاه «انبوه موشک های با برد ۲ هزار کیلومتری نقطه زن» سپاه برای مقابله با «استکبار جهانی»، مردم کردستان را کشتار می‌کند. در حالی‌که…
پاسخ به سپاه در شهرهای غرب کشور داده شد. اعتصاب سراسری دو پیام سپاه را به چالش کشید: نخست آنکه جنگ نظام علیه مردم ایران است؛ و دوم آنکه قیام ادامه می‌یابد.

در همین زمینه:
حمله موشکی به پایگاه‌های احزاب کرد ایرانی و اعدام سه‌مبارز کرد؛ سپاه در باتلاق اعمالش
فرماندهان سپاه و قالب کردن عملیات تروریستی به‌عنوان حمله موشکی