۱۳۹۷ شهریور ۲۲, پنجشنبه

کنفرانس متنیزندانیان سیاسی مقاومت میکنند و سرکوب درشرایط قیام تاثیر ندارد.گفتگو با فروغ گلستان


زندانیان سیاسی مقاومت میکنند و سرکوب درشرایط قیام تاثیر ندارد.گفتگو با فروغ گلستان
کنفرانس متنی
زندانیان سیاسی مقاومت میکنند و سرکوب درشرایط قیام تاثیر ندارد.گفتگو با فروغ گلستان
Last updated شهریور 22/06/1397




زندانیان سیاسی مقاومت میکنند. نظام حاکم با افزایش سرکوب و فشار برزندانیان سیاسی واجرای احکام اعدام درصدد ایجاد وحشت است و به خیال خود با جنایاتی که مرتکب میشود میخواهد مانع از گسترش قیام گردد.اما استمرار قیام طی هشت ماه گذشته وهمچنین دستگیری های گسترده و زندانی کردن قیام آفرینان حتی با احکام سنگین نظام ولی فقیه نه تنها نتوانست به اهداف خود برسد بلکه خشم و انزجار مردم نسبت به حاکمیت ننگینش را بیشترکرده است. درهمین رابطه خانم گلستان فروغ طی گفتگویی باشبکه تصویری ایران آزادی به این موضوع پرداخته و به سئوالات پاسخ میدهد

پرسش: روز شنبه ۱۷ شهریور رژیم در یک اقدام جنایتکارانه؛ رامین حسین پناهی، زانیار و لقمان مرادی را همزمان اعدام کرد قبل از آن هم ۱۱ نفر را در زندان‌های گوهردشت و زاهدان اعدام کرد بنظر شما چرا رژیم همزمان دست به این جنایت زد؟ و چه هدفی را دنبال می‌کند؟
فروغ گلستان: درود می‌فرستم به سه شهید مبارز کرد، زانیار و لقمان و رامین،‌ همچنین زندانیان سیاسی که در زاهدان، میاندوآب و سایر زندانها توسط رژیم جنایتکار آخوندی اعدام شدند. و درود بیکران بر همة زندانیان سیاسی
صبح روز شنبه ۱۷ شهریور خبر جانگداز اعدام این سه جوان برومند رسید. هر کس که این خبر را شنید بسیار غمگین و متأثر و خشمگین شد. بخصوص که همه، سال‌ها و ماهها با خبر زیر اعدام بودن این بچه‌ها مواجه بودیم و تلاش همه جانبه برای توقف آن…..

اما در پاسخ به سؤال شما که چرا رژیم دست به این جنایتها میزند.
پرسش: چرا رژیم اینقدر روی زندانیان سیاسی فشار میاورد از محدودیت درمانی یا انداختن در شرایط بسیار بد زندان یا محرومیت از ملاقات با خانواده‌ها و تا شکنجه و آزار و اذیت و تهدید بازداشت خانواده‌های آنها؟ هدفش چیست


پرسش: بازتاب این فشارها روی زندانیان چیست؟ و این مقاومت‌هایی که الان تو زندانیان اسیر می‌بینیم از چی ناشی می‌شود؟
پرسش: در قیام مرداد ماه بیش از هزار تظاهر کننده توسط نیروهای امنیتی رژیم دستگیر شدند؛ رژیم با این دستگیری‌ها چه تضادی می‌خواهد حل کند و آیا موفق می‌شود؟ نکته‌ای که خیلی قابل توجه است احکام سنگینی است که رژیم به دستگیرشدگان فقط بخاطر شرکت در تظاهرات می‌دهد هدفش از این احکام سنگین چیست؟
پرسش: ‌ طبق گزارشاتی که اخیراً داشتیم رژیم تاکتیک‌های جدیدی در دستگیری‌های تظاهرات کنندگان بکار گرفته در این مورد توضیح بدهید؟
پرسش: درباره اقدامات بین المللی و واکنش جامعه جهانی درباره شیوهای سرکوب و دستگیری‌های قیام کنندگان اگر توضیحی دارید بدهید؟
پرسش: با توجه به این که رژیم طی حدود ۴۰ سال گذشته دستگاه سرکوب خودش را پایه ریزی کرده و در تمام این سالها نیز بساط سرکوب خودش را داشته است؛ آیا توان سرکوب قیام سراسری با تمامی فراز و نشیب‌هایش را دارد یا خیر؟
درهمین زمینه:
درس‌های قیام گوهردشت کرج؛ کانون‌های شورشی میانداری می‌کنند
استمرار قیام تا سرنگونی با کانونهای شورشی و شهرهای شورشی