۱۳۹۷ مهر ۱, یکشنبه

داعش از کشور رانده شده ولی تروریست‌ها همچنان به فعالیت خود در این کشور ادامه داده‌اند....».


بریفینگ مطبوعاتی وزارت خارجه - 20 سپتامبر 2018
سایت وزارت امور خارجة آمریکا ۲۹/۶/۹۷ : « خانم نوئرت: بعنوان نکته آخر میخواهم مقداری در رابطه با برنامه در روزهای آتی اشاره کنم چرا که بسیاری از شما به ما در مجمع عمومی ملل متحد خواهید پیوست. وزیر روز یکشنبه 23 سپتامبر برای 73 امین اجلاس مجمع عمومی به نیویورک میرسد. .
. من میخواهم در چند دقیقه تصویری به شما در رابطه با الویتهای دولت در اجلاس مجمع عمومی ملل متحد امسال بدهم. و این الویتها در پنج موضوع متداخل می گنجند. اولین الویت پرداختن به تهدید جهانی ایجاد شده توسط تسلیحات کشتار جمعی می باشد. این شامل تکثیر تسلیحات شیمیایی، بیولوژیک و هسته ای و همچنین موشکهای بالستیک میشود. رئیس جمهور قصد دارد ریاست یک جلسه شورای امنیت در مورد این موضوع را به عهده بگیرد. و شما میتوانید بحثهای قابل توجهی در مورد کره شمالی، ایران و سوریه در این مقوله را در سراسر هفته جلسه سران و فراتر از آن را انتظار داشته باشید. ... در رابطه با برنامه وزیر پمپئو: روز دوشنبه وزیر پمپئو به فراخوان جهانی رئیس جمهور برای اقدام در قبال مشکل مواد مخدر می پیوندد. .....سپس روز جمعه وزیر با برخی از شرکای خاورمیانه ای ما ملاقات خواهد کرد تا به اهداف امنیتی مشترک بپردازد. برخی از مقامات ارشد دیگر که هفته آینده در نیویورک خواهند بود شامل معاون وزیر ما جان سولیوان، معاون وزیر (برای امور سیاسی) دیوید هیل، معاون وزیر آندریا تامسون، مدیر سیاست گذاری کایران اسکینر، نماینده ویژه (در امور کره شمالی) استیو بیگن و نماینده ویژه (امور ایران) برایان هوک و افراد دیگری خواهند بود.
سوال: سفیر بریتانیا در عراق توئیت کرد که وی با سفیر ایران در رابطه با تشکیل دولت بعدی عراق ملاقات کرده است. و بغداد با یک بیانیه نرم واکنش نشان داد که غافلگیر شد. نظر شما در رابطه با ملاقات با سفیر ایران در مورد دولت بعدی عراق چیست؟
خانم نوئرت: من نمیتوانم تأیید کنم که این ملاقات صورت گرفته است و باید شما را در رابطه با این ملاقات ادعایی به هر دو دولت بریتانیا و عراق ارجاع دهم. ولی من میتوانم به شما بگویم که در کل بدون اینکه جزئیات بیشتری از آنها بشنویم ما هیچ اظهار نظری در این رابطه نمیکنیم.  سوال: من به شما توئیت وی را خواهم فرستاد. خانم نوئرت: اکی مرسی.
سوال: در مورد عراق، برخی از گزارشات در رسانه ها میچرخد که در عمل وزارت خارجه دولت عراق را مطلع کرده است که دولت در رابطه با حملات شیعیان به هر هدف آمریکایی مسئول شناخته خواهد شد. آیا میتوانید این را تأیید کنید؟ ».
ایران و القاعده دشمنان دوست نمای نهایی همدیگر که صلح را تهدید می کنند
سایت واشنگتن اگزمینر ۳۰/۶/۹۷ : « تام روگان – رفتار ایران نسبت به القاعده نشان می دهند که برخلاف تعصب عقیدتی داعش، این دو عقیده شان را بر اساس ابزار و اهداف واقعی تنظیم کرده اند. یکی در خدمت برتری جویی شیعه است و دیگری سنی. ایران و القاعده در عقاید دشمن همدیگر هستند. اما بنا به مصلحت با هم متحد می شوند و این نقطه و خبر بدی برای آمریکا و غرب است. آنها در گزارش تروریسم جهانی وزارت خارجه که این هفته منتشر شد مورد توجه هستند. در این گزارش در بخش ایران خاطر نشان شده که ایران هیچگاه خواهان حسابرسی از اعضای ارشد القاعده که در ایران سکونت داشته اند نبوده است و هیچگاه نپذیرفته است که اعضای القاعده که ادعا کرده در ایران در بازداشت هستند را معرفی کند. ایران اجازه داده که عاملان القاعده در ایران ترددات این گروه را به خارج حداقل در 2009 تسهیل کنند و گذاشته است القاعده پولها و جنگجویانش را به آسیای جنوبی و سوریه منتقل کند.