۱۳۹۶ مهر ۲۳, یکشنبه

متن کامل سخنراني ترامپ ـ اعلام استراتژي جديد آمريکا در باره ايران


تلويزيون فاکس نيوز ۲۱/۷/۹۶ : « متن کامل سخنراني ترامپ ـ بسيار متشكرم     مردم آمريكا
بعنوان رئيس جمهور آمريكا بالاترين مسئوليت من اطمينان از امنيت مردم آمريكاست.
تاريخ نشان داده است كه ما هر چه بيشترتهديد را ناديده ميگيريم، آن تهديد خطرناكتر ميشود. بهمين خاطر بعد از اينكه رئيس جمهور شدم دستور يك بازبيني جامع و استراتژيك از سياستمان در قبال رژيم رذل ايران را دادم. اين بازبيني اكنون كامل شده است و امروز من استراتژي خودمان را بهمراه چند اقدام عمده كه اتخاذ ميكنيم را اعلام ميكنم تا با اقدامات خصمانه رژيم ايران مقابله كنيم و اينكه اطمينان حاصل كنيم كه رژيم ايران هرگز، و منظورم هرگز است، به بمب اتمي دست پيدا نكند.
سياست ما روي يك ارزيابي روشن از ديكتاتوري ايران، حمايتش از تروريسم و ادامه تجاوزات آن در خاورميانه و در سراسر جهان است. ايران تحت كنترل يك رژيم افراطي است كه در سال 1979 قدرت را قبضه كرد و مردمي پرافتخارش را مجبور به تسليم در برابر حكومت افراطي خود نمود. اين رژيم افراطي ثروت يكي از كهن‌ترين و درخشان‌ترين ملتها را غارت كرده است. و مرگ، نابودي و آشوب را در سراسر جهان گسترده است. در شروع، درسال 1979، عوامل رژيم ايران بصورت غيرقانوني سفارت آمريكا در تهران را اشغال كردند و براي 444 روز كه اين بحران ادامه داشت 60 آمريكايي را گروگان گرفتند.  گروه تروريستي حزب‌الله كه مورد حمايت ايران است دو بار سفارت ما در لبنان را بمبگذاري كرد كه يكبار در سال 1983 و مجدداً در سال 1984 بود. يك بمبگذاري ديگر مورد حمايت ايران، 249 آمريكايي را كشت. آنها سرباز و در آسايشگاههاي خود در بيروت بودند كه درسال 1983 بود. در سال 1996، رژيم دست به يك بمبگذاري ديگر خانه‌هاي سربازان آمريكايي در عربستان سعودي زد و با بيرحمي 19 آمريكايي را كشت. عوامل ايران به عواملي كه بعداً در بمبگذاري سفارتخانه‌هاي آمريكا در كنيا و تانزانيا توسط القاعده شركت داشتند آموزش دادند و 2 سال بعد آنها 224 نفر را كشته و 4000 تن ديگر را مجروح كردند. اين رژيم بدنبال حملات 11 سپتامبر به تروريستهاي سطح بالا پناه داد كه منجمله شامل پسر اسامه بن لادن ميشد. در عراق و افغانستان گروههايي كه مورد حمايت ايران هستند صدها پرسنل نظامي آمريكا را كشته‌اند. تجاوزات ديكتاتوري ايران تا همين امروز ادامه دارد. اين رژيم كماكان حامي اصلي تروريسم است و به القاعده، طالبان، حزب‌الله، حماس و ديگر شبكه‌هاي تروريستي مساعدت ميرساند. ايران موشكهايي توليد، مستقر و تكثير ميكند كه سربازان آمريكايي و متحدان ما را تهديد ميكند. اين رژيم كشتي‌هاي آمريكايي را مورد مزاحمت قرار ميدهد و آزادي كشتيراني را در خليج عربي [فارس-م] و درياي احمر تهديد ميكند. اين رژيم آمريكائيان را به دلايل كاذب زنداني ميكند. و دست به حملات سايبري عليه زيرساختهاي حساس، سيستم مالي و نظامي ما ميزند. آمريكا ابداً تنها هدف ديكتاتوري ايران در اين خونريزي طولاني مدتش نيست. اين رژيم بشدت مردم خودش را سركوب ميكند. اين رژيم به دانشجويان غيرمسلح تظاهركننده طي انقلاب سبز در خيابانها شليك كرد. اين رژيم خشونت فرقه‌اي را در عراق تشديد كرده و باعث جنگهاي داخلي بيرحمانه در يمن و سوريه شده است. در سوريه رژيم ايران از جنايات رژيم بشار اسد حمايت كرده است. و بكارگيري تسليحات شيميايي توسط اسد عليه شهروندان بي‌پناه را ناديده گرفته است كه شامل تعداد خيلي زيادي بچه ميشده است.
با توجه به گذشته و حال جنايت بار رژيم ما نبايد چشم‌انداز شيطاني آن براي آينده را ناديده بگيريم. دو شعار مورد علاقه رژيم عبارتند از “مرگ بر آمريكا” و “مرگ بر اسرائيل”. با توجه به ثقل اين موضوع، آمريكا و شوراي امنيت ملل متحد سالها با طيف گسترده‌اي از تحريمهاي سخت اقتصادي دنبال متوقف ساختن تلاش ايران براي دستيابي به تسليحات هسته‌اي بوده‌اند. اما دولت قبلي اين تحريمها را درست قبل از آنچه فروپاشي كامل رژيم ايران مي توانست باشد، از طريق توافق اتمي بسيار جدل‌برانگيز سال 2015 با ايران، برداشت. اين توافق بعنوان برنامة جامع اقدام مشترك يا برجام شناخته ميشود.
همان طور كه بارها گفته بودم، توافق اتمي ايران يكي از بدترين و يک جانبه ترين مذاکراتي مي باشد كه آمريكا تا کنون وارد آن شده است. همان طرز فكري كه اين توافق را بوجود آورده است، مسئول توافقات تجاري وحشتناك طي ساليان بوده است، كه ميليونهافرصت شغلي را در كشور ما به نفع منافع كشورهاي ديگر قرباني كرده است. ما به مذاكره كنندگاني نياز داريم كه منافع آمريكا را خيلي قويتر نمايندگي كنند. توافق اتمي يك طناب نجات سياسي و اقتصادي براي ديكتاتوري ايران فراهم كرد، و يک نيازمندي امدادرساني فوري را براي گريز از فشارهاي شديد داخلي که تحريم ها ايجاد کرده بود، فراهم نمود. همچنين اين توافق به رژيم يك كمك مالي فوري بيش از ۱۰۰ هزار ميليارد دلاري تقديم نمود كه دولت شان ميتواند از آن براي تآمين مالي تروريسم استفاده كند. اين رژيم همچنينيک واريز پول نقد بسيار زيادي معادل 1.7 ميليارد دلار از آمريكا دريافت كرد كه بخش بزرگي از آن بصورت فيزيكي در يك هواپيما بارگيري شد و به سمت ايران پرواز كرد. فقط تصور كنيد آن بسته هاي بزرگ پول كه بدست ايراني ها رسيد که در فرودگاه منتظر پول نقد بودند. من نميدانم اين همه پول به كجا رفت. بدتر از همه، اين توافق به ايران اجازه ميدهد كه به توسعة بخشهايي از برنامة اتمي خود ادامه دهد و مهمتر از همه، تنها پس از گذشت چند سال، زماني كه محدوديتهاي كليدي ناپديد ميشوند، ايران ميتواند بسرعت بسمت نقطه دستيابي به سلاح هسته اي بتازد. به عبارت ديگر، ما بارزسي هاي ضعيفي در مقابل چيزي نه بيش از صرفاً يك تاخير كوتاه مدت و موقت در مسير ايران به سلاح اتمي بدست آورديم.
هدف توافقي كه در بهترين حالت فقط باعث تاخير در ايجاد توامنديهاي هسته اي ايران در مدت زمان كوتاه است چيست؟ اين براي من بعنوان رئيس جمهور آمريكا غير قابل قبول است. در كشورهاي ديگر، آنها به فواصل زماني يكصد ساله، و نه فقط چند سال براي هر بار ميانديشند. تاسف آور ترين بخش اين توافق براي آمريكا اين است كه تمام پول جلوتر پيش پرداخت شد، که کسي تابحال نشنيده، بجاي اين كه در آخر توافق وقتي كه نشان دادند كه به قوانين بازي پايبندي بودند پرداخت شود. اما آنچه انجام شده انجام شده، و به اين دليل است كه ما در نقطة كنوني هستيم. رژيم ايران نقضهاي متعددي در توافق مرتكب شده است، بطور مثال در دو مورد جداگانه، آنها از مرز 130 تن آب سنگين عبور كردند. تا همين اواخر رژيم ايران در برآورده كردن انتظارات ما در کارکردهاي آن سانتريفوژهاي پيشرفته شكست خورد. رژيم ايران همچنين بازرسان بين المللي را مرعوب ميكرد تا از اختيارات كامل بازرسي خود كه توافق به آن فراخوان داده بود استفاده نكنند. مقامات و رهبران نظامي ايران بصورت مكرر ادعا كردند كه آنها به بارزسان اجازة بازرسي از سايتهاي نظامي را نخواهند داد، حتي وقتي كه جامعة بين المللي به بعضي از اين سايتها مشكوك بود كه بخشي از برنامة سلاح اتمي مخفي ايران هستند. افراد زيادي همچنين وجود دارند كه بر اين اعتقادند كه ايران در حال همكاري با كرة شمالي است.من به آژانسهاي اطلاعاتي خودمان دستورالعملي ميدهم كه يك تحليل جامع ارائه دهند و گزارش كامل بر اساس يافته هايشان در پس آنچه قبلاً بررسي شده است بدهند. بر اساس متن خود آن، توافق اتمي قرار بود به صلح و امنيت منطقه اي و بين المللي ياري رساند. اما در حالي كه آمريكا به تعهدات خود تحت برجام پايبند بوده است، رژيم ايران به شعله‌ور کردن درگيري‌ها، و ترور و هرج و مرج در سراسر خاورميانه و فراتر از آن ادامه مي‌دهد. آنچه مهم است اين است که ايران به روح توافقنامه پايبند نيست. بنابراين امروز با شناختي که نسبت به تهديد فزاينده ايران داريم، و پس از مشورت گسترده با متحدينمان، من استراتژي جديدي را براي پاسخ گويي به طيف گسترده اقدامات خرابکارانه ايران اعلام مي‌کنم.
اولا: ما با در همکاري با متحدين خود با فعاليتهاي بي ثبات كننده رژيم و حمايت آن از نيروهاي نيابتي تروريستي مقابله مي‌كنيم. دوما: ما تحريمهاي افزوده‌ بر رژيم اعمال مي‌كنيم تا از تأمين مالي تروريسم توسط آن ممانعت كنيم. سوما: ما با گسترش موشك و ساير تسليحات رژيم كه همسايگانش، تجارت جهاني و آزادي كشتيراني را تهديد مي‌كند برخورد مي‌کنيم.
و نهايتا ما از همه راههاي رسيدن رژيم به تسليحات هسته‌اي ممانعت مي‌كنيم. امروز من همچنين چند گام اساسي دولت خود براي پيشبرد اين استراتژي را اعلام مي‌کنم. اجراي استراتژي ما با اٍعمال تحريمهاي شديد عليه سپاه پاسداران انقلاب اسلامي ايران که دير بازي در انجام آن تأخير شده است، شروع خواهد شد. سپاه پاسداران نيروي ترور شبه نظامي فاسد و شخصي ولي فقيه است. سپاه بخشهاي عظيمي از اقتصاد ايران را به سرقت برده و كمك هاي مالي مذهبي بسيار زيادي را براي تأمين مالي جنگ و ترور در خارج از كشور در اختيار خود گرفته است. اين شامل تسليح ديكتاتور سوريه. و تجيهز شرکا و نيروهاي نيابتي خود به موشك و ساير تسليحات براي حمله به غير نظاميان در منطقه و حتي طراحي جهت بمبگذاري در رستوران معروفي در واشنگتن مي‌گردد. من وزارت خزانه داري را مجاز مي‌دارم كه تماميت سپاه پاسداران انقلاب اسلامي را به خاطر حمايت از تروريسم تحت تحريم‌هاي بيشتري قرار دهد، و مقامات، مأموران و وابستگان آن را مورد تحريم قرار دهد.
من از متحدينمان تقاضا مي‌کنم تا در اتخاذ اقدامات قوي براي متوقف کردن رفتار خطرناك و بي ثبات كننده ايران به ما بپيوندند،‌ منجمله از طريق تحريمهاي خارج از توافقنامه هسته‌اي، كه برنامه موشكهاي بالستيك رژيم براي حمايت از تروريسم و تمامي بيشمار فعاليتهاي مخرب آن را هدف قرار مي‌دهد. و بالاخره در مورد موضوع مهم برنامه هسته‌اي ايران: از زمان امضاي توافقنامه هسته‌اي، تجاوزات خطرناك رژيم تنها افزايش يافته است. به طور همزمان در حاليكه رژيم به توسعه برنامه موشكي خود ادامه مي‌دهد، ميزان قابل توجهي از تحريم‌هاي آن کاهش يافته است. ايران همچنين وارد قراردادهاي تجاري سودآوري با طرفهاي ديگر توافقنامه شده است. زماني كه توافقنامه در سال 2015 نهايي ميشد، كنگره لايحه بررسي توافقنامه هسته‌اي ايران را تصويب كرد تا تضمين كند كه صداي كنگره در مورد توافقنامه شنيده مي‌شود. در ميان شروط ديگر، اين قانون الزامي مي‌كند كه رئيس جمهور يا نماينده وي تأييد كنند كه تعليق تحريمها به واسطه اين توافقنامه مناسب و متناسب با اقدامات صورت گرفته، و همچنين ساير اقداماتي كه توسط ايران براي خاتمه دادن به برنامه هسته‌اي غيرقانوني آن اتخاذ مي‌شود باشد. بر اساس گزارشات واقعي كه من طرح کردم، امروز اعلام مي‌كنم كه چنين چيزي را تأييد نمي‌کنيم و نخواهيم کرد. ما اين مسير را تا انتها ادامه نخواهيم داد كه نتيجه قابل پيش بيني آن، خشونت بيشتر، ترور بيشتر و تهديد بسيار واقعي گريز هسته اي ايران است. به همين دليل است كه من به دولتم دستور ميدهم كه تنگاتنگ با كنگره و متحدينمان كار كنند تا به نقايص بسيار جدي توافقنامه بپردازند تا رژيم ايران هرگز نتواند جهان را با تسليحات هسته‌اي تهديد كند. اين شامل مفادي با تاريخ پايان توافقنامه [ مهلتي که يک لايحه به اتمام مي رسد] ميشود كه در چند سال محدوديتهاي كليدي را بر برنامه هسته‌اي ايران حذف ميكند. نقايص توافقنامه همچنين شامل اعمال ناكافي و نزديك به سكوت كامل در مورد برنامه هاي موشكي ايران ميشود. كنگره تاكنون كار را شروع كرده تا به اين مشكلات بپردازد. رهبران كليدي كنگره و سنا در حال پيش نويس لوايحي هستند كه لايحه بررسي توافقنامه هسته اي ايران را ترميم خواهد كرد كه فشار را افزايش دهد تا از اين جلوگيري كند كه – اين خيلي مهم است – ايران موشكهاي بالستيك قاره پيما بسازد و همه محدوديتها را بر فعاليتهاي هسته اي ايران تحت قانون ايالات متحده دائمي كند. اين بسيار مهم است. من از اين ابتكارات حمايت ميكنم. اما در صورتيكه ما نتوانيم در كار با كنگره و متحدانمان به يك راه حل دست پيدا كنيم، در اينصورت اين توافق فسخ خواهد شد. اين توافق تحت بازبيني مستمر است و شركت ما [در آن-م] ميتواند توسط من بعنوان رئيس جمهور در هر زماني منتفي گردد.  همانطور كه ما در كره‌شمالي شاهد آن بوديم، هر چه بيشتر ما يك تهديد را ناديده مي‌گيريم، آن تهديد بدتر ميشود. بهمين خاطر است كه ما مصمم هستيم كه حامي اول تروريسم در جهان هيچگاه به تسليحات هسته‌اي دست پيدا نكند.
در اين تلاش ما در همبستگي كامل با قربانيان رژيم ايران كه طولاني‌تر از همه رنج كشيده‌اند يعني مردم آن، مي‌ايستيم. اتباع ايران بهاي سنگيني بخاطر خشونت‌طلبي و افراطي‌گرايي رهبرانشان پرداخته‌اند. مردم ايران واقعاً آرزو دارند كه تاريخ پرافتخار، فرهنگ، تمدن كشورشان و همكاري آن با همسايگانش را پس بگيرند. ما اميدواريم كه اين تدابير جديد كه رژيم ديكتاتوري ايران را هدف قرار ميدهند حكومت را مجبور سازند تا دنبال كردن تروريسم خود به قيمتي كه مردمش ميپردازند را مورد بازبيني قرار دهد. ما اميدواريم كه اقداماتمان امروز يك آينده از صلح، ثبات و شكوفائي را در خاورميانه به ارمغان بياورد. آينده‌اي كه در آن كشورهاي مستقل به يكديگر و به مردم خودشان احترام ميگذارند. ما براي تحقق آينده‌اي دعا ميكنيم كه كودكان، آمريكايي و ايراني، مسلمان، مسيحي ويهودي، بتوانند در جهاني رها از خشونت، نفرت و تروريسم بزرگ شوند. و تا زمانيكه آن روزمبارك برسد ما هر كاري كه بايدانجام خواهيم داد تاامنيت آمريكا راتأمين نمائيم. متشكرم، رحمت خدا شامل حالتان باشد ورحمت خدا شامل حال آمريكا باشد».