۱۳۹۶ آبان ۳, چهارشنبه

افشای برنامه هسته‌یی رژیم ایران


 مقدمه:
این گزارش فشرده و کوتاهی است از راهی صعب و طولانی که مجاهدین و مقاومت ایران طی دو دهه، با پرداخت بهایی سنگین (که هنوز کسی از ابعاد آن خبر ندارد) طی کردند تا مانع شوند خطرناکترین دیکتاتوری ضدبشری معاصر به خطرناکترین سلاح دست یابد. ابتدا لازم است اشاره‌یی کنیم به این‌که رژیم تا کجا عزمش برای به دست آوردن بمب اتمی جزم بود و تا کجا به آن نزدیک شده بود.


                                                                                  افشاگری برنامه هسته‌یی رژیم آخوند

      مقدمه:
این گزارش فشرده و کوتاهی است از راهی صعب و طولانی که مجاهدین و مقاومت ایران طی دو دهه، با پرداخت بهایی سنگین (که هنوز کسی از ابعاد آن خبر ندارد) طی کردند تا مانع شوند خطرناکترین دیکتاتوری ضدبشری معاصر به خطرناکترین سلاح دست یابد. ابتدا لازم است اشاره‌یی کنیم به این‌که رژیم تا کجا عزمش برای به دست آوردن بمب اتمی جزم بود و تا کجا به آن نزدیک شده بود.

واقعیت این است که دستیابی به‌سلاح اتمی برای نقشه‌های توسعه‌طلبانه و تجاوزگرانه رژیم ایران نقش حیاتی دارد. بررسیهای کارشناسی نشان می‌دهد که «خطرناکترین حکومت حامی تروریسم» به‌امکانات و تکنولوژی تولید بمب اتمی دست یافته است.

تمام تلاش رژیم این است که با مانور، مخفیکاری، فریب دادن، مذاکره، تهدید، چانه‌زنی، باج دهی و باجگیری، پروژه غنی‌سازی اورانیوم را به‌سرانجام رسانده و با ساختن بمب اتمی، با زبان زور و تهدید با جهانیان، به‌ویژه با کشورهای منطقه، سخن بگوید.

در ۱۹اسفند ۸۲دبیرخانه شورای ملی مقاومت طی یک اطلاعیه افشاگرانه، آخرین تصمیم‌های رژیم در زمینه سلاح اتمی را برملا نمود. بر اساس این اطلاعیه، در بهمن ماه (فوریة ۲۰۰۴) به‌دنبال افشای برخی از فعالیتهای اتمی رژیم آخوندی، شورایعالی امنیت رژیم در جلسه محرمانه‌یی به‌ریاست خامنه‌ای، فشارهای بین‌المللی و نحوه مقابله با آن را مورد بررسی قرار داد. برخی از نتایج این جلسه، که در حکم دستورالعمل برای ارگانهای ذیربط می‌باشد، به‌شرح زیر است:
ـ به‌زودی جهان به‌دو قطب تقسیم خواهد شد «کشورهای عضو باشگاه اتمی و کشورهای غیرعضو. کشورهای عضو آقای جهان و کشورهای دیگر برده خواهند بود… در کمتر از 10سال دایره این باشگاه جهانی بسته خواهد شد. بنابراین جمهوری اسلامی باید هرچه سریعتر خود را به‌ این باشگاه جهانی تحمیل کند».

ـ در شرایط کنونی «اروپا روی قانع‌کردن ایران برای متوقف کردن پروژه تولید بمب هسته‌یی متمرکز است و آمریکا به‌خاطر مشکلاتش در عراق ناچار است با ملایمت با ایران رفتار کند. بنابراین، اراده این‌که پرونده جمهوری اسلامی به‌شورای امنیت ملل‌متحد ارجاع شود، وجود ندارد و باید از این فرصت برای تولید بمب استفاده کرد».

ـ بنابراین ضروری است که «جمهوری اسلامی خط تولید بمب هسته‌یی را ادامه دهد، حال تا آنجا که ممکن است با تعامل با جهان و مخفیانه. ولی نهایتاً تنش آن را باید پذیرفت تا جزء کشورهای برده جهان قرار نگیریم». در صورت پذیرش ریسکها و تنشها «ما قادر خواهیم بود پروژه خود را در مدت زمانی بین یک تا دو سال نهایی کنیم».

چند ماه پس از این افشاگری، خرازی، وزیر خارجه رژیم، و قربانعلی دری نجف‌آبادی، وزیر سابق اطلاعات، به‌نقشه رژیم برای ورود به‌باشگاه اتمی اعتراف کردند. خرازی اعلام کرد: «ایران توانمندی فنی هسته‌یی بالایی دارد. جامعه بین‌المللی [باید] ایران را به‌عنوان عضو باشگاه کشورهای اتمی به‌رسمیت بشناسد» (آسوشیتدپرس ۲۴خرداد ۸۳).

هم‌چنین روزنامه جمهوری اسلامی در ۲۶خرداد ۸۳نوشت: «حجت الاسلام والمسلمین قربانعلی دری نجف آبادی، وزیر سابق اطلاعات و رئیس دیوان عدالت اداری در گفتگو با خبرنگار ما، با تأکید بر حق مسلم ایران در استفاده صلح‌آمیز از انرژی اتمی، گفت: آمریکا و اروپا چه بخواهند و چه نخواهند، باید بپذیرند که جمهوری اسلامی ایران در باشگاه هسته‌یی جهان قرار گرفته است».

خامنه‌ای با تکیه بر امکاناتی که به آن دست یافته و با استفاده از بعضی چالشهای جهانی ـ به‌ویژه با استفاده از فرصت عراق درصدد است تا از حربه سلاح اتمی به بهترین نحو استفاده کند. اکنون او آشکارتر از هر زمان دیگر، به‌تهدید می‌پردازد، چنان‌که در سخنرانی ۱۵تیر ۸۳در همدان می‌گوید: «اگر دشمن، پررویی و تعرض و تجاوز کند، آن وقت دیگر تعرض ما به‌چهاردیواری کشورمان محدود نخواهد شد. اگر کسی به‌ملت ما تعرض و تجاوز کند، ما منافع او را در هر نقطه‌یی از دنیا که باشد، به‌خطر می‌اندازیم».

روزنامه جمهوری اسلامی در سرمقاله 9تیر 83می‌نویسد: «جمهوری اسلامی ایران با مشاهده موارد مکرر نقض تعهدات 3کشور اروپایی و استمرار بی‌تفاوتی آنها نسبت به‌تعهداتشان، موضوع «تفاهمات بروکسل» را کان لم یکن اعلام کرده و قطعه‌سازی و مونتاژ دستگاه سانتریفوژ را از سر می‌گیرد… مقامهای جمهوری اسلامی ایران اکنون با تلخکامی احساس می‌کنند که از حسن‌نیت و سعه صدر آنها شدیداً سوءاستفاده شده و «تعهدات طرفینی» در تهران و بروکسل، در واقع چیزی به‌جز قبول «تعهدات یکطرفه» برای وادارکردن ایران اسلامی به انصراف مطلق و کامل از انرژی هسته‌یی، حتی [!] به‌صورت صلح‌آمیز آن، نیست… دقیقاً به‌همین دلایل است که دبیر شورای امنیت ملی با ارسال نامه رسمی به‌وزرای خارجه 3کشور اروپایی… توافقات بروکسل را کان‌لم‌یکن تلقی کرد…

مطابق اعلام رسمی، این قطعه‌سازی و مونتاژ از 9تیر ماه 83مجدداً از سرگرفته می‌شود و تهران هیچ محدودیتی را در این زمینه برای خود قائل نیست».

شورای ملی مقاومت در مقابل سیاست تعرض و تجاوز رژیم و در برابر سیاست استفاده از سلاح اتمی به‌منظور صدور ترور و بنیادگرایی اسلامی، سیاستی بر اساس منافع عالی مردم ایران اتخاذ کرده و تا هر جا که بتواند نقشه‌های ضد‌مردمی و ضدایرانی رژیم را افشا می‌کند.

ما به حکم احساس مسئولیت انسانی، ملی و میهنی و مواضع صلح‌طلبانه خود، به افشای مراکز مخفی، که حکومت آخوندی برای تولید بمب اتمی در شهرهای نظنز و اراک به‌وجود آورده بود، پرداختیم تا مراجع مسئول بین‌المللی از و قوع این فاجعه جلوگیری کنند. اگر این روشنگریها وجود نداشت و اگر رژیم در همین حد هم به‌لحاظ موضوع پروژه‌های اتمی زیر نظارت قرار نمی‌گرفت، چه بسا تاکنون جهان را با رو‌کردن سلاح اتمی غافلگیر کرده بود.

نشانه‌های عزم جزم رژیم برای دستیابی به بمب اتمی تنها مربوط به یکی دو دهه پیش نیست. در همین یکی دو سال اخیر نیز در مطبوعات رژیم موارد متعددی از اعترافات بالاترین مقامات رژیم را می‌یابیم که هر یک شاهدی بر این واقعیت است:
«… اوایل که انرژی هسته‌یی را شروع کردیم، در جنگ بودیم و دنبال این بودیم که چنین امکانی برای روزی که دشمن ما بخواهد از سلاح هسته‌یی استفاده کند، داشته باشیم». (آخوندهاشمی رفسنجانی- روزنامه حکومتی مردم‌سالاری- ۵آبان ۱۳۹۴).

«… هیچ وقت از ذهن ما بیرون نمی‌رفت که اگر روزی بنا باشد خطری ما را تهدید کند و ضرورتی باشد، امکان این‌که به طرف دیگر (بمب اتمی) هم برویم، داشته باشیم… با پاکستانیها صحبتهایی شد. یک دانشمند هسته‌یی به نام آقای عبدالقادرخان در پاکستان بود… در سفری که به پاکستان رفته بودم، خواستم ایشان را ببینم… آقای عبدالقادرخان اعتقاد داشت که دنیای اسلام باید بمب هسته‌یی داشته باشد و به این کار عقیده داشت… به هر حال حاضر شدند تا یک مقدار به ما کمک کنند… بخشی از فعالیت‌های هسته‌یی را زمانی انجام دادیم که هنوز در جنگ بودیم… آن سال‌ها ذهنیت همه ما این بود که ما باید خود را به عوامل بازدارنده مسلح کنیم. چون بنا نبود جنگ تمام شود و در سیاستهای دفاعی هم این سخن امام را مد نظر داشتیم که این جنگ ۲۰سال طول بکشد… برای اولین غنی‌سازی در جایی که در امیرآباد درست کردند، از همان چیزهایی که از پاکستان گرفته بودیم، کنار هم چیدند که ما هم برای بازدید رفتیم». (‌هاشمی رفسنجانی- خبرگزاری حکومتی ایرنا- ۴آبان ۹۴)

به این ترتیب مشخص بود که پروژه اتمی رژیم ایران، صرفاً یک پروژه نبود، بلکه یک استراتژی بود که هدف آن تضمین بقای نظام بود و طی نزدیک به سه دهه، دست‌کم یکصد میلیارد دلار از ثروت ملی ایران را برای دستیابی به آن بر باد داد.

اما مقاومت ایران با افشاگریهای بی‌امان خود، این پروژه ضدمیهنی و ضدبشری را به شکست کشاند. مجاهدین از خرداد سال ۱۳۷۰تاکنون به مدت ۲۶سال در مقابل ماجراجویی اتمی رژیم ایستادند و آن را به شکست کشاندند.

اکنون با گذشت بیش از یک ربع قرن و پس از سال‌ها مبارزه پر کشاکش و مملو از تلاش و رنج مقاومت ایران در افشای پروژه‌های مخفی اتمی رژیم ایران و بعد از به بن‌بست رسیدن سیاست شوم مماشات، نگاهی گذرا داریم به این کارزار ۲۶ساله تا ببینیم مقاومت ایران چگونه مردم ایران و مردم جهان را نسبت به بزرگترین تهدید صلح و امنیتش هشیار کرد و با تلاشی سترگ و خستگی‌ناپذیر مانع پیشبرد پروژه‌های مخفی بمب‌سازی رژیم شد.

اولین افشاگری برنامه اتمی رژیم ایران
۲۷خرداد ماه سال ۱۳۷۰تا این روز هیچ‌کس در جهان حرفی از برنامه اتمی رژیم آخوندی نزده بود. عبارت «برنامه مخفیانه اتمی رژیم حاکم بر ایران» عبارتی ناآشنا نه فقط برای افکار عمومی جهان، بلکه برای بسیاری از قدرتهای بزرگ و تمامی مجامع بین‌المللی ناظر بر وضعیت گسترش تسلیحات اتمی بود. در این بی‌خبری جهانی، دیکتاتوری ولایت فقیه در حال برداشتن اولین گام‌های خود برای دستیابی به سلاح اتمی است: پروژه «طرح بزرگ».


افشای برنامه هسته‌یی رژیم ایران – ۲۷خرداد ۱۳۷۰ –افشای پروژه موسوم به طرح بزرگ

۲۷خرداد ۱۳۷۰ - ۱۷ژوئن ۱۹۹۱: سازمان مجاهدین خلق ایران در یک کنفرانس بزرگ مطبوعاتی در واشینگتن، بخشی از عملیات محرمانه رژیم آخوندی برای دستیابی به اورانیوم غنی شده را فاش کرد. محمد محدثین مسئول روابط بین‌المللی سازمان مجاهدین خلق ایران برای نخستین بار از جزئیات طرح فوق‌العاده سری رژیم ایران برای کسب سلاح اتمی پرده برداشت. آقای محدثین بودجه ۲۰۰میلیون دلاری رژیم ایران برای پیشبرد این طرح و جزئیات پروژه موسوم به «طرح بزرگ» در «معلم کلایه» در قزوین را برای مطبوعات بین‌المللی تشریح کرد. رسانه‌های خبری از آن به‌عنوان یک «شوک سیاسی» نام بردند. واشینگتن پست در اینباره نوشت:
«… آقای محمد محدثین در ژوئن ۱۹۹۱برای اولین بار افشا کرد که رژیم ایران طرح دستیابی به سلاح هسته‌یی را زیر عنوان «طرح بزرگ» در الموت قزوین شروع کرده که در درون رژیم ایران به‌عنوان پروژه معلم کلایه شناخته می‌شود (واشینگتن پست -۲۶ژوئن ۱۹۹۱).



















افشای جزئیات برنامه اتمی رژیم ایران در معلم کلایه








افشای برنامه هسته‌یی رژیم ایران - ۲۶تیر ۱۳۷۰ - افشای برنامه اتمی رژیم ایران در معلم کلایه

۲۶تیر ۱۳۷۰ – ۱۷ژوئیه ۱۹۹۱: طی یک کنفرانس بزرگ مطبوعاتی در مقر ملل‌متحد در نیویورک سخنگوی مطبوعاتی مجاهدین در آمریکا جزئیات برنامه اتمی رژیم ایران در معلم کلایه برای دستیابی به سلاح هسته‌یی را برملا می‌سازد. روزنامه بوستون‌گلوپ آمریکا در همین روز این افشاگری سازمان مجاهدین خلق ایران را به‌مثابه یک انفجار سیاسی در صحنه بین‌المللی توصیف کرد. (۱) 













آبان 1370
در جریان سفر رئیس‌جمهور چین به ایران، دفتر مجاهدین در آمریکا با برگزاری یک کنفرانس مطبوعاتی در کلوپ ملی خبرنگاران اطلاعات دقیقی را پیرامون آخرین تلاشهای رژیم در زمینه‌ی دستیابی به سلاح اتمی و از جمله طرح مجهز کردن موشکهای دوربرد به کلاهک هسته‌یی فاش ساخت.

برادر مجاهد علیرضا جعفرزاده سخنگوی مجاهدین در آمریکا در این کنفرانس اعلام کرد: «بر اساس اطلاعاتی که مجاهدین از داخل ایران کسب کردند، مقامات بالای رژیم خمینی تصریح می‌کنند که محور اصلی مذاکرات آنان در سفر رئیش جمهور چین به ایران همکاریهای هسته‌یی بوده است.
افشای برنامه هسته‌یی ایران –پیام مسعود رجوی - ۲۲بهمن ۱۳۷۰









افشای برنامه هسته‌یی رژیم ایران - ۲۲بهمن ۱۳۷۰ – پیام به‌مناسبت سالگرد انقلاب ضدسلطنتی

۲۲بهمن ۱۳۷۰- ۱۱فوریه ۱۹۹۲: قسمتی از پیام رهبر مقاومت ایران در ۲۲بهمن ۱۳۷۰«…
خریدهای سرسام‌آور تسلیحاتی و پروژه‌های هسته‌یی لازمه بقای حکومت آخوندی… سردمدارانش تصریح می‌کنند که مسلح شدن به سلاح اتمی را لازمه بقای قدرت آخوندی می‌دانند. در آبان ماه گذشته هم‌چنین فاش شد که چین دست‌اندرکار کمکهایی به دیکتاتوری آخوندی برای تولید اورانیوم غنی شده است. این را ما افشا کردیم و بعد در سراسر جهان منعکس شد. حکومت آخوندی بی‌وقفه درصدد تأسیس یک رشته کوره‌های اتمی است…».

افشای برنامه هسته‌یی ایران – تلگرام به پطروس غالی، دبیرکل ملل متحد











افشای برنامه هسته‌یی رژیم ایران - ۲۰اسفند ۱۳۷۰ -  افشای قراردادهای رژیم ایران برای اسقرار تأسیسات اتمی
۲۰اسفند ۱۳۷۰ - ۱۰مارس ۱۹۹۲: آقای مسعود رجوی مسئول شورای ملی مقاومت ایران طی تلگرامی به پطروس غالی، دبیرکل وقت سازمان ملل متحد، نسبت به انباشت سلاحهای مرگبار از سوی رژیم ایران هشدار داد و نوشت: «رژیم خمینی طی سه سال گذشته فقط ۵میلیارد دلار از چین و ۴میلیارد دلار از شوروی سابق تسلیحات خریده است و میلیاردها دلار قراردادهای چندین‌ساله برای استقرار تأسیسات اتمی و خرید سایر تسلیحات با کشورهای مختلف منعقد نموده است».


افشای برنامه هسته‌یی ایران - افشای استخدام ۵۴کارشناس اتمی چینی و روسی








افشای برنامه هسته‌یی ایران -۲۰شهریور ۱۳۷۱ - افشای استخدام کارشناسان اتمی چینی و روسی


۲۰شهریور ۱۳۷۱ - ۱۱سپتامبر ۱۹۹۲: افشای استخدام ۵۴کارشناس اتمی چینی و
روسی توسط رژیم ایران
در کنفرانس مطبوعاتی مجاهدین در واشینگتن، مقاومت ایران اسناد و مدارک مهمی را درباره تلاش‌های اخیر رژیم خمینی برای دستیابی به تسلیحات هسته‌یی و شیمیایی افشا نمود. علیرضا جعفرزاده فاش ساخت رژیم ایران با صرف هزینه‌های فوق‌العاده و پرداخت رشوه، حداقل ۵۴کارشناس اتمی چینی و روسی را به استخدام خود درآورده است. در کنفرانس مطبوعاتی واشینگتن مقاومت ایران اعلام کرد رژیم ایران در سال ۱۹۹۲میلادی ۸۰۰میلیون دلار بودجه برای پیشبرد طرح ایجاد تسلیحات هسته‌یی اختصاص داده است.


افشای برنامه هسته‌یی ایران - افشای خرید کلاهک‌های هسته‌یی











افشای برنامه هسته‌یی ایران -۲۰مهر ۱۳۷۱ - افشای خرید کلاهک‌های اتمی از قزاقزستان

۲۰مهر ۱۳۷۱ - ۱۲اکتبر ۱۹۹۲: محمد محدثین، مسئول کمیسیون خارجه شورای ملی مقاومت ایران طی یک کنفرانس مطبوعاتی در واشینگتن قراداد رژیم ایران با قزاقستان برای دریافت کلاهک‌های اتمی را افشا کرد. روزنامه واشینگتن‌پست چاپ آمریکا طی گزارش مبسوطی در اینباره نوشت: «… مجاهدین خلق از طریق منابع خود در تهران اطلاع یافتند که رژیم حاکم بر ایران قراردادی با قزاقستان برای دریافت کلاهک‌های اتمی، به امضا رسانده و پول این کلاهک‌ها را که احتمالاً برای نصب روی موشکهای کرم ابریشم‌چین خریداری می‌شود، نیز پرداخت کرده است».
در پی این افشاگری، افزایش فشارهای بین‌المللی علیه این معامله به گونه‌یی شدت گرفت که سرانجام از حمل کلاهک‌های هسته‌یی قزاقستان به ایران و رسیدن آنها به دست رژیم ایران ممانعت به‌عمل آمد.

افشای برنامه هسته‌یی ایران - افشای اماکن تولید تسلیحات کشتار جمعی
افشای برنامه هسته‌یی ایران -۲۰مهر ۱۳۷۱ - افشای خرید کلاهک‌های اتمی از قزاقزستان

۲۰مهر ۱۳۷۱ - ۱۲اکتبر ۱۹۹۲: محمد محدثین، مسئول کمیسیون خارجه شورای ملی مقاومت ایران طی یک کنفرانس مطبوعاتی در واشینگتن قراداد رژیم ایران با قزاقستان برای دریافت کلاهک‌های اتمی را افشا کرد. روزنامه واشینگتن‌پست چاپ آمریکا طی گزارش مبسوطی در اینباره نوشت: «… مجاهدین خلق از طریق منابع خود در تهران اطلاع یافتند که رژیم حاکم بر ایران قراردادی با قزاقستان برای دریافت کلاهک‌های اتمی، به امضا رسانده و پول این کلاهک‌ها را که احتمالاً برای نصب روی موشکهای کرم ابریشم‌چین خریداری می‌شود، نیز پرداخت کرده است».
در پی این افشاگری، افزایش فشارهای بین‌المللی علیه این معامله به گونه‌یی شدت گرفت که سرانجام از حمل کلاهک‌های هسته‌یی قزاقستان به ایران و رسیدن آنها به دست رژیم ایران ممانعت به‌عمل آمد.


افشای برنامه هسته‌یی ایران - افشای اماکن تولید تسلیحات کشتار جمعی









افشای برنامه هسته‌یی ایران - ۲۱آبان ۱۳۷۱ - افشای اماکن تولید سلاحهای شیمیایی و هسته‌یی
۲۱آبان ۱۳۷۱ – ۱۲نوامبر ۱۹۹۲: مقاومت ایران اسامی مراکز تحقیق بر روی سلاحهای کشتار جمعی توسط رژیم ایران را افشا کرد. خبرگزاری رویتر در اینباره گزارش داد:
«گروه اپوزیسیون اصلی ایران و تحلیلگران مستقر در خاورمیانه می‌گویند که رژیم حاکم بر ایران شدیداً در حال توسعه برنامه خود در ساختن سلاحهای کشتار جمعی می‌باشد. مجاهدین اسامی مراکز تحقیقات و توسعه این برنامه‌های رژیم ایران را چنین ذکر کرده‌اند:
۱) پروژه کرج: سپاه پاسداران، وزارت دفاع و «جهاد سازندگی» در حال برپایی یک مجتمع سلاحهای شیمیایی در ۱۴کیلومتری غرب تهران در نزدیکی جاده تهران، کرج می‌باشند. متخصصان چینی در محل به ساخت این مجتمع کمک می‌کنند. تیم ویژه‌یی نیز در حال کار کردن روی ساخت سلاحهای بیولوژیکی در مرکز تولید سرم و واکسن رازی در کرج، در جاده قزوین ـ حصارک است.
۲) شرکت شیمیایی رازی: در بندر شاهپور سابق به تولید مواد مورد نیاز واحد جنگ شیمیایی پاسداران اشتغال دارد.
۳) مرکز مرودشت: در محل مزبور واقع در استان فارس که شامل امکانات و آزمایشگاههای تحقیقاتی می‌شود، گاز خردل تولید می‌شود.
۴) شرکت پلی آکریل: این شرکت تحت پوشش معاملات بازرگانی عادی عمل می‌کند و یکی از اصلی‌ترین امکانات تولید گاز شیمیایی سپاه پاسداران است. شرکت مزبور در ۴۵کیلومتری اصفهان در جاده اصفهان ـ مبارکه قرار دارد.
۵) پروژه بندرعباس: یک واحد سپاه پاسداران در حال کار کردن روی افزایش برد موشکهای کرم‌ابریشم ساخت چین می‌باشد. پروژه مزبور با تجهیزاتی که به‌وسیله «مسر اشمیت» و «بولکر بلوم» سازنده وسائل هوانوردی و الکترونیک مستقر در مونیخ صادر شده است، امکان‌پذیر گردیده است.


افشای برنامه هسته‌یی ایران - افشای تأسیسات اتمی ساغند یزد







افشای برنامه هسته‌یی ایران - ۷آذر ۱۳۷۱ - افشای تأسیسات اتمی ساغند یزد

۷آذر ۷۱ ۱۳- ۲۸نوامبر ۱۹۹۲: دفتر مجاهدین خلق ایران همزمان با سفر مخفیانه رفسنجانی به ساغند یزد، با صدور اطلاعیه‌یی ساخت یک سایت مخفی اتمی در کنار تأسیسات علنی سازمان انرژی اتمی در حاشیه کویر در ساغند یزد توسط رژیم ایران را فاش کرد. علت انتخاب این محل وجود معدن اورانیوم در منطقه بود. در اطلاعیه دفتر مجاهدین فاش شد: «سپاه پاسداران در محلی در نزدیکی شهر یزد دارای یکی از بزرگترین مراکز مخفی تحقیقات اتمی می‌باشد که در زیرِ زمین ساخته شده است. ساختمان این مرکز مخفی در سال ۱۹۹۰آغاز شده و در سال ۱۹۹۱یک گزارش ویدئویی آن توسط رفسنجانی به خامنه‌ای ارائه گردیده است. در حال حاضر در ساغند تأسیسات علنی سازمان انرژی اتمی مستقر است که مستقل از مراکز زیرزمینی سپاه می‌باشد. این تأسیسات در روستای شور که توسط ساکنینش تخلیه گردیده است، مستقر می‌باشد».

افشای برنامه هسته‌یی ایران - افشای معامله بزرگ تسلیحاتی بین رژیم ایران و کره شمالی

















۱۸فروردین ۱۳۷۲- ۷آوریل ۱۹۹۳: محمد محدثین، مسئول کمیسیون خارجی شورای ملی مقاومت ایران با استناد به اطلاعات مجاهدین از درون رژیم ایران، در یک مصاحبه اختصاصی با روزنامه نیویورک‌تایمز از انجام یک معامله بزرگ تسلیحاتی بین ایران و کره شمالی پرده برداشت. مسئول کمیسیون خارجی شورا در این مصاحبه گفت: «از اوایل سال ۹۳میلادی تاکنون رژیم ایران مبلغ ۵۰۰میلیون دلار جهت سرمایه‌گذاری در یک پروژه موشکی به‌نام «نودونگ ـ 1» و نیز دریافت سلاحهای دیگر در اختیار کره شمالی قرار داده است.

افشای برنامه هسته‌یی ایران – اطلاعیه شورای ملی مقاومت ایران
۱۹دی ۱۳۷۳ – ۹ژانویه ۱۹۹۵: شورای ملی مقاومت ایران طی اطلاعیه‌یی به افشای جزئیات بیشتری از پروژه‌های اتمی رژیم ایران را افشا کرد:
«… ۱ـ مرکز اصفهان: این پروژه شامل یک سیکل کامل می‌باشد که بر تحقیقات در زمینه تکنولوژی و تولید سلاحهای اتمی متمرکز است. متخصصان ایرانی این مرکز در چین آموزش دیده‌اند. چین علاوه برتحویل یک رآکتور اتمی به رژیم برای این مرکز، یک دستگاه 'نوترون اسپارکر' نیز در این مرکز نصب کرده است.

۲ـ مرکز کرج: این مرکز در پوشش یک مجتمع پزشکی و بیمارستانی ساخته شده است و در ۴۰کیلومتری غرب تهران قرار دارد. متخصصان روسی و چینی در کار تکمیل قسمتهای مختلف آن هستند. یک دستگاه کالیوتران، که از چین دریافت شده و یک شتاب‌دهنده سیکلوترون، که از بلژیک خریداری شده، در این مجتمع نصب شده است.

۳ـ مرکز دارخوین: این مرکز در یک قرارگاه سپاه پاسداران، در ۵۰کیلومتری شمال شرقی آبادان، واقع شده است. متخصصان چینی مستمراً از این مرکز بازدید به‌عمل می‌آورند.

۴ـ مرکز معلم کلایه: این مرکز در شمال قزوین و در ۱۲۰کیلومتری شمال‌غربی تهران واقع شده است. بسیاری از ساکنان این منطقه را پاسداران مجبور کرده‌اند جابه‌جا بشوند.

۵ـ مرکز بندرعباس: این مرکز در نزدیکی تنگه هرمز واقع شده و محل تولید موشک رژیم است. سپاه پاسداران طی پنج سال گذشته به‌کار تحقیق و تولید موشکهای دوربرد در این مرکز مشغول بوده است. فرمانده نیروی دریایی رژیم، علی شمخانی، و معاون وی، عباس محتاج، بر این پروژه نظارت دارند…».


افشای برنامه هسته‌یی ایران – تلاش‌ رژیم ایران برای دستیابی به سلاحهای میکروبی











افشای برنامه هسته‌یی ایران - ۶بهمن ۱۳۷۷ - افشای تلاش‌های رژیم ایران برای دستیابی به سلاحهای میکروبی و بیولوژیک


۶بهمن ۱۳۷۷ ـ ۲۶ژانویه ۱۹۹۹: کنفرانس بزرگ مطبوعاتی نـمایندگی شورای ملی مقاومت در آمریکا. صبح روز سه‌شنبه ۶بهمن دفتر نمایندگی شورای ملی مقاومت ایران در آمریکا یک کنفرانس بزرگ مطبوعاتی در هتل مدیسون واشینگتن برگزار کرد و تلاش‌های رژیم ایران به‌منظور دستیابی به سلاحهای میکربی و بیولوژیک، را افشا نمود. در این کنفرانس سونا صمصامی اطلاعیه کمیسیون مطالعات دفاعی و استراتژیک را در اختیار خبرنگاران قرار داد و با استفاده از دیاگرام‌ها و نقشه‌های مربوط به مراکز تسلیحاتی رژیم ایران، به تشریح اطلاعات افشا‌ شده درباره این طرح پرداخت.

افشای برنامه هسته‌یی ایران – پیشبرد شتابان برنامه تولید انبوه سلاحهای میکروبی

۱۵بهمن ۱۳۷۷ ـ ۴فوریه ۱۹۹۹
: کنفرانس بزرگ مطبوعاتی نـمایندگی شورای ملی مقاومت در ایتالیا. دفتر نمایندگی شورای ملی مقاومت در ایتالیا یک کنفرانس مطبوعاتی با شرکت رسانه‌های ایتالیایی و بین‌المللی در هتل ناسیونال رم، درباره طرحهای تسلیحات کشتارجمعی رژیم ایران برگزار کرد. در این کنفرانس مطبوعاتی خانم میترا باقری، نماینده شورا در ایتالیا و آقای آنتونیو استانگو، مسئول سازمان هلسینکی‌واچ ایتالیا شرکت داشتند. در کنفرانس اعلام شد که رژیم ملایان با صرف انرژی کلان و متمرکز، در حال پیشبرد شتابان یک برنامه سیستماتیک و بسیار خطرناک برای تولید انبوه سلاحهای میکربی می‌باشد
افشای برنامه هسته‌یی رژیم ایران - سایت اتمی نطنز و پروژه آب سنگین در اراک








افشای برنامه هسته‌یی ایران - ۲۳مرداد ۱۳۸۱ - افشای سایت‌های اتمی اراک و نطنز
۲۳مرداد ۱۳۸۱ – ۱۴اوت ۲۰۰۲: کنفرانس مطبوعاتی مقاومت ایران در واشینگتن.

علیرضا جعفرزاده از اعضای کمیسیون خارجه شورای ملی مقاومت ایران طی یک کنفرانس مطبوعاتی در واشینگتن سایت اتمی نطنز و پروژه آب سنگین در اراک را افشا کرد. افشای این دو مرکز مهم و اصلی پروژه اتمی، ضربه‌یی خرد کننده بر سیاست برنامه اتمی رژیم ایران بود.

افشای برنامه هسته‌یی رژیم ایران - افشای توسعه موشکی و تسلیحات کشتار جمعی
۲۴مهر ۱۳۸۱- ۱۶اکتبر ۲۰۰۲: گزارش کمیسیون تحقیقات دفاعی و استراتژیک شورای ملی مقاومت ایران

در گزارش کمیسیون تحقیقات دفاعی و استراتژیک شورای ملی مقاومت ایران برنامه توسعه موشکی و تسلیحات کشتار جمعی رژیم ایران افشا شد.

افشای برنامه هسته‌یی رژیم ایران - کنفرانس‌های مطبوعاتی در افشای تسلیحات کشتار جمعی