۱۳۹۶ مهر ۲۵, سه‌شنبه

ايران:تظاهرات هزاران غارت شده با شعار «مرگ بر اين ظلم»، «عدالت عدالت» و «روحاني حيا كن»


دبيرخانه شوراي ملي مقاومت ايران۲۳/۷/۹۶ : « روز يکشنبه ۲۳مهر هزاران تن از مردمي كه اموالشان توسط مؤسسات وابسته به سپاه پاسداران و ديگر ارگانهاي سركوبگر غارت شده است، در خيابانهاي مرکزي تهران دست به تظاهرات و راهپيمايي زدند و خشم و انزجار خود از ستم نظام ولايت فقيه را ابراز کردند.


مؤسسات كاسپين، پديده شانديز و البرز ايرانيان (آرمان)، پرديسبان و... در سالهاي گذشته توسط سپاه پاسداران، قوه قضاييه، نيروي انتظامي در پوش شرکت تعاوني و بانک به طور زنجيره يي در شهرهاي سراسر ايران ايجاد شده و سرمايه هاي اقشار مختلف را جمع آوري کرده و به غارت بردند.
معترضان که علاوه بر سپرده گذاران تهراني، از شهرهاي؛ مشهد؛ رشت؛ اردبيل، کرمان و اهواز به تهران آمده اند. در حاليکه به سمت خيابان پاستور دفتر رئيس جمهور شياد رژيم راهپيمايي مي کردند، شعار مي دادند: «زير بار ستم نمي كنيم زندگي، جان فدا مي کنيم در ره آزادگي، مرگ بر اين ظلم، مرگ بر اين ظلم»، «ابوالفضل علمدار، ريشه ظلم رو بردار»، «آخر بي غيرتي، ‌اختلاس دولتي»، «دولت به اين بي غيرتي، هرگز نديده ملتي»، «كشور ما دزدخونه ست، توي جهان نمونه ست» «اول مجوز ميدن، بعدا پول رو کش ميرن»، «عدالت، عدالت، حق مسلم ماست»، «روحاني حيا کن، فکري به حال ما کن».
مأموران نيروي انتظامي و گارد ضدشورش با حضور فشرده با تهديد و ارعاب قصد متفرق کردن مردم را داشتند. آنها با محاصره تظاهرکنندگان و همچنين مسدود کردن خيابانهاي منتهي به مسير تظاهرات (از ساختمان قوه قضاييه در بلوار کشاورز به سمت خيابان پاستور) تلاش مي کردند از پيوستن عابران به معترضان جلوگيري کنند. به دنبال تهديد و تعرض نيروهاي سركوبگر، مردم شعار مي دادند: «مي كشم مي كشم آن که برادرم كشت»، «نيروي انتظامي، خجالت، خجالت». در اين حرکت اعتراضي زنان شجاع که برخي از آنها فرزندانشان را نيز به همراه داشتند، حضور و نقشي برجسته داشتند. در ادامه اين حرکت اعتراضي مردم در مقابل مجلس رژيم تجمع کردند. آنها قصد داشتند به سمت محل اقامت خامنه اي نيز حرکت کنند که با ممانعت پليس رو به رو شدند.
شماري از غارت شدگان به رغم مشکلات زياد، بيماري و تحمل فشار مالي و با رها کردن خانه و خانمان خود از شهرهاي دور و نزديک براي پس گرفتن سرمايه هاي به غارت رفته شان به تهران آمده و چند هفته است به طور شبانه روزي در مقابل قوه قضاييه رژيم در بلورا کشاورز تهران، دست به تحصن زده اند و شبها در کنار خيابان استراحت مي کنند. در روز شنبه ۲۲مهر آنها در تجمع اعتراضي خود شعار مي دادند:‌ «اسلامو پله كردند، مردمو ذله كردند!» «اين دشمنان مردم، ننگ هر ايراني اند»، «امنيت ، اقتصاد به دست دزدا افتاد»، «حسين حسين شعارشون، دزدي افتخارشون»،.
 در روز جمعه 21 مهر غارت شدگان در حالي که کفن بر تن کرده بودند شعار مي دادند: «نه حکم داريم نه حاکم ، دزدند خود محاکم»، «مفتخوريهاي دولت، توهين به شأن ملت»، «عامل فقر ملت، اين دولت بي غيرت».
حاتمي يزدي از کارشناسان مالي رژيم پيش از اين در واکنش به تظاهرات گسترده غارت شدگان گفته بود: «كساني كه اين مؤسسات را راه انداختند از يك قدرت سياسي و پشتوانه خاصي برخوردار بودند كه توانستند قانون را دور بزنند اجرا نكنند... همه اينها با حمايتهاي سياسي نابه جا تأسيس شدند و با همان حمايتها ادامه حيات مي دهند» (تلويزيون حکومتي شبکه خبر-۳۰خرداد۹۶). اين کارگزار حکومتي پيش از اين اذعان کرده بود: «پشت اين مؤسسات مالي و اعتباري قدرتهاي بزرگي ايستاده اند. قدرتهايي که مي توانند در صورت نياز مصوبه هاي شوراي پول و اعتبار را هم تغيير دهند (اقتصاد نيوز-۳۰ ارديبهشت۹۶).».