۱۳۹۶ مهر ۲۳, یکشنبه

بيانيه جان مک کين، رئيس کميته نيروهاي مسلح سنا در مورد استراتژي رئيس جمهور ترامپ در باره ايران


سايت جان مک کين ۲۲/۷/۹۶ : « واشنگتن دي سي – جان مک کين سناتور جمهوريخواه از آريزونا و رئيس کميته نيروهاي مسلح سنا امروز بيانيه زير را در مورد استراتژي رئيس جمهوري ترامپ در باره ايران منتشر کرد: سالهاست که رژيم ايران بدون مجازات کشتار کرده است.


در عين حال، آمريکا فاقد يک استراتژي جامع براي برخورد با تهديد گوناگون از جانب ايران بوده است. اهدافي که رئيس جمهور ترامپ در سخنراني امروز مطرح کرد تغيير مورد علاقه يي است که براي مدتهاست به تاخير افتاده، و مسيري رو به پيش را ارائه ميدهد که سياست ما در مورد ايران به جاي اينکه تنها روي برنامه اتمي متمرکز باشد، روي جاه طلبي بي ثبات کننده منطقه اي ايران متمرکز است. من بدنبال دريافت موارد بيشتري از اين استراتژي هستم و کميته نيروهاي مسلح سنا دست به بررسي کامل نقش نظامي ما در آن مي زند. ايران براي دهه ها بطور روتين آمريکا و همسايگان خود را تهديد کرده است. ايران بزرگترين حامي تروريست در جهان است. حمايت آن از رژيم جنايتکار اسد منجر به صدها هزار کشته و جابجايي ميليونها نفر، و بي ثابت کردن کشورها در سراسر خاورميانه شده است. ايران با تخطي از قانون بين الملل به توسعه و آزمايش موشک هاي بالستيک ادامه ميدهد. نقض لجام گسيخته حقوق بشر توسط آن در داخل کشور و سراسر خاورميانه وحشتناک است، و با حمايت از گروههاي تروريستي و شبه نظاميان در منطقه، دستش به خون صدها سرباز آمريکا آلوده است. و با اين حال، به رغم اين سابقه طولاني فعاليت هاي مضر ايران، دولت اوباما به جاي اينکه با ايران بعنوان يک تهديد منطقه يي برخورد کند، بطور مستمر در محدوده تهديد يک مشکل مربوط به منبع تکثير اتمي با آن برخورد کرد. اين ميراث شکست خورده سايه گسترده يي را بر روي وضعيت کنوني ما انداخته است.  من در آن زمان از اين معامله هسته يي پيشنهاد شده حمايت نکردم و خيلي از شروط مشخص آن دنبال کردن يک استراتژي جامعي که ما نياز داريم را سخت مي کند. از اين لحاظ من با رئيس جمهور موافقم که اين معامله در جهت منافع ملي آمريکا نيست. من بدنبال کار کردن با همکارانم در کنگره براي طرح بيشتر جهت افزايش تحريم ها و فشارهاي ديگر براي مورد حسابرسي قرار دادن ايران به خاطر رفتار مخرب گسترده اش در اين منطقه هستم. همچنين من مشتاقم براي بازديد مجدد شروط حل و فصل ناشده اين معامله هسته يي با شرکا و متحدينمان همکاري کنيم و چنانچه که ايران شروط اين توافق را نقض کند، از يک جبهه بين المللي متحد و نيرومند حمايت مي کنم.