۱۳۹۶ مهر ۲۵, سه‌شنبه

مشاور امنيت ملي ترامپ: ايران حکومتي قابل اعتماد نيست


سايت راديو فردا ۲۴/۷/۹۶ : «  هربرت مک مستر, مشاور امنيت ملي دونالد ترامپ با ابراز اطمينان از حمايت متحدان آمريکا از راهبرد اين کشور در قبال توافق هسته اي ايران, تأکيد کرد که ايران «حکومتي قابل اعتماد» نيست و تا همين جا هم «از چندين بار از خطوط تعيين شده عبور کرده است».



دونالد ترامپ روز جمعه در تشريح راهبرد خود در قبال ايران , اعلام کرد که قادر به تأييد پايبندي ايران به برجام نيست و اگر در همکاري با کنگره و همپيمانان آمريکا نتواند معايب توافق هسته اي را رفع کند, از آن خارج خواهد شد. در اين زمينه ژنرال هربرت مک مستر, مشاور امنيت ملي آقاي ترامپ, در گفت وگو با برنامه «يکشنبه» شبکه خبري فاکس در روز ۲۳ مهر, تأکيد کرد که توافق هسته اي ايران «توافقي ضعيف است که تحت نظارتي ضعيف قرار دارد».او همچنين گفت که «رئيس جمهور به روشني بيان کرد که اجازه نخواهد داد اين توافق پوششي براي حکومتي مخوف براي توسعه سلاح هسته اي فراهم کند».آقاي مک مستر همچنين يادآور شد که ديگر طرف هاي توافق هسته اي هم با دونالد ترامپ در مورد تغييرات موافقند و لازم است ايران بار ديگر در اين مورد مذاکره کند. او تصريح کرد که «متحدان اروپايي ما از تقويت دقيق تر توافق و نظارت بيشتر حمايت مي کنند».....
در گفت وگوي روز يکشنبه با شيکه خبري فاکس, مشاور امنيت ملي رئيس جمهور آمريکا همچنين تصريح کرد «مشکل واقعي ما با اين توافق آن است که نمي توانيم واقعاً با اطمينان بگوييم آنها در حال برآوردن آن هستند».... «ما از روي رفتار آنها در منطقه و رفتارشان در قبال توافق مي دانيم که ازخطوط تعيين شده فراتر رفته اند. آنها در مورد محدوديت ها چندين بار از خطوط عبور کرده اند». مک مستر نتيجه گرفت که «ايران حکومتي قابل اعتماد نيست و ازاين رو نظارتي جامع تر وبيشتر بايد دردستورکار باشد».....».