۱۳۹۶ مهر ۱۰, دوشنبه

آكسیون اعتراضی بر علیه اعدامهای 1988 در ایران


اغوار نیوز ۸/۷/۹۶ : « نمایشگاهی در میدان باستیل پاریس و در هوای آزاد برگزار شد. هدف این نمایشگاه درخواست از سازمان ملل متحد برای انجام تحقیقات مستقل در رابطه با قتل عام 1988 در زندانهای ایران بود.






این نمایشگاه بدنبال اینست‌كه توجه ها را نسبت به یكی از بزرگترین جنایتهای وحشیانه این دیكتاتوری مذهبی در زندانهایش جلب كند و پلاكاردی بطور 14متر از تصاویر قربانیان در این میدان نصب شده بود و برای نشان دادن كسانی كه بعد از اعدامها مفقود شده اند(در این نمایشگاه) مجموعه ای كفش بود. بیش از 30000نفر زندانی سیاسی در تابستان 1988 بعد از فتوی خمینی در ایران اعدام شدند. اكثر مسئولین این جنایتها در حال حاضر در مواضع كلیدی ایران قرار دارند. در این آكسیون بعضی از شخصیتها شركت كردند و ژیلبر میتران رئیس موسسه فرانسه لیبرته دانیل میتران بر حمایت این موسسه از مقاومت ایران تاكید كرد و توضیح داد که این نمایشگاه برای ادای احترام به گذشته ای دردناک است و اما در عین حال خواستار عدالت برای شناسایی جنایتكاران و محاكمه آنهاست. آقای پیر برسی رئیس حقوق بشر نوین اشاره كرد: لازم است‌كه یك تحقیق بین المللی در رابطه با این قتل عام انجام شود و از دولتها خواست كه فریب رژیم ایران را نخورند و گفت بیائید مراقب باشیم كه دولت جدید فرانسه در دام فریب رژیم ایران نیفتد.
افشین علوی عضو كمیته امور خارجه شورای ملی مقاومت تاكید كرد: بایستی سازمان ملل متحد یك تحقیق مستقل بین المللی (در رابطه با این قتل عام) انجام دهد و باید گزارش اخیر سازمان ملل منجر به تحویل مقامات مسئول این جنایات به (میز) عدالت بشود.
سازمان عفو بین الملل نسبت به ویران كردن گورهای دستجمعی در بعضی از شهرهای ایران هشدار داده بود در این گورها قربانیان (این قتل عام) دفن شده اند