۱۳۹۵ اسفند ۱۳, جمعه

پارلمان انگلستان سركوب زنان ايراني را مورد بررسي قرار داد

سايت ايلاف- لندن ۱۱/۱۲/۹۵ : « دكتر اسامه مهدي-پارلمان انگلستان نقضهاي روزانه حقوق زنان در ايران را مورد بررسي قرار داد . در حاليكه امروز پارلمان انگلستان وضعيت زنان ايراني و سركوبي كه از جانب حاكمان رژيم ايران عليه آنها اعمال ميگردد را به بحث گذاشته است، دستگيري روزانه هزار زن بدليل نداشتن حجاب و همچنين اعدام 70 زن در دوران رياست جمهوري روحاني فاش گرديد.



ايلاف: اين موضوع امروز در جريان كنفرانسي در لندن اعلام شد كه با ابتكار كميته انگليسي براي آزادي ايران، درساعات آغازين روز جهاني زن و در مجلس عوام انگلستان برگزار گرديد. در اين كنفرانس تعدادي از نمايندگان پارلمان از احزاب اصلي محافظه كار و كارگر در مورد وضعيت زن ايراني و تبعيض سيستماتيك و به حاشيه راندن زنان در ايران صحبت كردند.
اين كنفرانس در حالي برگزار گرديد كه ايران از نظر قوانين كشوري كه زنان و دختران را به شهروندان درجه دوم تنزل داده و آنها را از حقوق اساسي خود محروم نموده در ميان بدترين كشورهاي جهان قرار دارد و در دوره رياست جمهوري روحاني حكم اعدام در حق 70نفر از آنان به اجراء در آمده و در سه مورد حكم سنگسار در مورد آنان به اجراء گذاشته شده است.. .
هزار زن روزانه در ايران بدليل نداشتن حجاب دستگير ميشوند- خانم مريم رجوي رئيس شوراي ملي مقاومت ايران يك پيام تلويزيوني به اين كنفرانس فرستاد و در اين پيام شرايط اسفباري كه زنان ايراني در سايه حكومت ولايت فقيه در آن بسر ميبرند را شرح داده و جايگاه زنان در جنبش مقاومت ايران را خاطر نشان نمود. خانم رجوي گفت: امروز اگر ‌چه جنگ‌افروزي آخوندهاي حاكم بر ايران در خاورميانه و برنامه‌هاي اتمي و موشكي آنها توجهات زيادي را جلب كرده، اما مهمترين واقعيت در ايران، يك بحران عميق سياسي و اجتماعي، يك جامعه آماده تغيير و يك جنبش سازمان‌يافته است كه در آن زنان نقش محوري دارند. وي تاكيد كرد كه تحت حكومت آخوندي، زنان به‌طور سيستماتيك سركوب مي‌شوند. به‌طور متوسط روزانه ۲۰۰۰ زن به‌دليل عدم رعايت حجاب اجباري دستگير مي‌شوند. بر اساس قانون، زنان بايد تابع همسرشان باشند، از حق طلاق محروم‌اند و اگر جدا شوند حق سرپرستي كودك خود را ندارند. در قوانين جزايي حقوق زنان نصف حقوق مردان است، نرخ مشاركت زنان در بازار كار، فقط 14 درصد است.
خامنه‌اي، در شهريورماه امسال در بيانيه‌يي اعلام كرد كه نقش زنان مادري و خانه‌داري است و نقش مردان پدري و اقتصادي است. وي همچنين خواستار تقويت سياستهاي دولتي براي افزايش فرزندآوري مادران شد. در واقع آخوندها با سركوب زنان، كل جامعه را به‌بند كشيده‌اند. اما از طرف ديگر زنان ايران از جايگاه عمده‌يي در مقاومت عليه استبداد مذهبي برخوردارند. دهها هزار زن در نبرد عليه ديكتاتوري مذهبي شكنجه و اعدام شدند. امروز زنان عمده مواضع كليدي در جنبش مقاومت را به‌عهده گرفته‌اند. زنان بيش از 50 درصد اعضاي شوراي ملي مقاومت ايران را تشكيل مي‌دهند. همزمان پايداري اعضاي مقاومت در اشرف و ليبرتي به‌مدت 14سال توسط زنان رهبري شد. در واقع زنان نيروي تغيير در ايران محسوب مي‌شوند.
به‌همين دليل آخوندها، سال به‌سال بر حجم قوانين خود براي محدود ساختن زنان اضافه مي‌كنند. دولت حسن روحاني كه مدعي ميانه‌روي است، جرأت نزديك شدن به‌ كم‌ترين رفرمي در قوانين رژيم را ندارد. در دوران او دهها زن اعدام شده‌اند.
در برابر اين وضعيت ما براي برابري زنان با مردان به‌پا‌‌خاسته‌ايم. برابري در عرصه‌ حقوقي و قضايي، برابري در خانواده، برابري در فرصت‌هاي اقتصادي و مشاركت فعال و برابر در رهبري سياسي.
خانم رجوي تاكيد كردند، متأسفانه دولتهاي غرب نسبت به‌ سركوب زنان ايران سكوت مي‌كنند. آنها زنان ايران را كه با پدرخوانده بنيادگرايي اسلامي مي‌جنگند، تنها گذاشته‌اند. ديدار از ايران تحت حاكميت آخوندها و سكوت در برابر نقض حقوق‌بشر و اعدامهاي دستجمعي و نقض سيستماتيك حقوق زنان، مشروع كردن نقض حقوق‌بشر در ايران است. خانم رجوي كشورهاي غربي را فراخواند كه نبايد بر اين حقيقت چشم ببندند كه حمايت فعال اين رژيم از بنيادگرايي بوده كه به‌لحاظ ايدئولوژيك و سياسي راه سر برآوردن داعش را هموار كرده است. ايشان تاكيد كردند كه دولت‌هاي غرب نبايد چشم خود را بر اين واقعيت ببندند كه اين حاكميت ملاها در تهران بود كه به سياستهاي غيرانساني و زن‌ستيزانه در برخي كشورهاي منطقه كمك‌رساني كرد و نبايد چشم بپوشند كه هم‌اكنون يك ليست طولاني از گروه‌هاي شبه‌نظامي بنيادگرا در لبنان و عراق و سوريه و يمن مستقيماً از خامنه‌اي دستور مي‌گيرند.
او جامعه جهاني به‌ويژه زنان بريتانيا و مجلسين اين كشور را به‌ حمايت از مبارزه زنان ايران عليه رژيم زن‌ستيز حاكم فرا خواند